Vaccinatiepaspoort.... Wie wel, wie niet?

Discussie in 'Corona forum' gestart door 1991Mamavanvier, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bij het invoeren van vaccinatiepas neem ik alsnog het coronavaccinatie.

  1. Ja...

    50 stem(men)
    28,9%
  2. Nee...

    123 stem(men)
    71,1%
  1. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Oké, ik ben/was heel stellig "Ik neem geen coronavaccinatie.." en zo zijn er nog zoveel mensen die dit zeggen.. Reden: er is te weinig onderzoek wat dit op langere termijn doet, bedoel over andere vaccinaties moeten ze een eeuwigheid doen voor het eens werkt maar nee hoor, dit kan in een paar maand tijd.. Maar goed.

    Nu gaat het al een paar dagen over vaccinatiepaspoort, en rutte weet het nog niet zo goed... o_O:rolleyes:

    Stel... Dit komt er, dan krijg je natuurlijk meer toegankelijkheid weer terug in je leven. Want dat is de bedoeling met de hele vaccinatiepaspoort.. Dat je weer meer kan doen, omdat je gevaccineerd bent. Zal je 'm dan wel nemen? Als je eerst dacht ik neem het niet?
     
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Misschien een poll erbij? Ik neem het vaccin sowieso (als ik niet meer zwanger ben) maar ben dan alsnog tegen verplichte vaccineren of een indirecte vaccinatieplicht.
     
    Gewooniemand, mutskuh, Youtan en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Mijn man is " zeeman" of heeft een baan waarbij hij veel op schepen zit. Hij heeft dus al jaren zo'n verplicht vaccinatie boekje. Al vanaf de Marine tijd eigenlijk.

    Is dus vrij " normaal" in sommige landen en/of branches.

    Ik neem de vaccinatie sowieso en ik ben ook niet tegen een vaccinatiepaspoort
     
    Vero0504, Zoe123, Youtan en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Dat is een heel ander soort vaccinatie paspoort, daarnaast zijn de desbetreffende vaccinaties jarenlang getest voordat ze op de markt werden gebracht.

    Daarnaast zijn deze gele boekjes erg fraudegevoelig, ze zullen deze denk ik niet gebruiken als corona vaccinatie paspoort.
     
    SAARC, Gewooniemand, Madelie en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Ik wilde het vaccin al niet nemen (mag ook niet vanwege gezondheidsredenen), maar zo'n verplicht vaccinatie paspoort werkt bij mij eigenlijk alleen maar averechts. Juist bij een verplichting gaan mijn haren nog meer overeind staan.
    Mensen zijn nog altijd de baas over hun eigen lichaam, en daarnaast is het uitsluiten van mensen zonder vaccinatie pure discriminatie.
    Overigens vraag ik mij af waarom mensen zonder vaccinatie überhaupt buiten gesloten zouden moeten worden? De mensen die wel gevaccineerd zijn hebben daar dan toch geen last meer van?

    Maar mocht er toch zo'n verplicht vaccinatie paspoort komen, dan verwacht ik dat ik een verklaring krijg waarop staat dat ik de vaccinatie niet mag. Zo niet, dan zal er vast wel een zwarte handel in corona vaccinatie paspoorten komen (net als bij de huidige gele reis vaccinatie paspoorten), en dan regel ik het wel op die manier.
    Ik laat mij mijn vrijheid (van zowel baas over mijn eigen lichaam, als gaan en staan waar ik wil) namelijk niet afpakken.
     
    Sela~, Biny, Tranquila en 31 anderen vinden dit leuk.
  6. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.456
    3.708
    113
    Nee. Ik ben niet van plan het vaccin te nemen en een paspoort met meer vrijheden brengt daar geen verandering in.

    Ik voel me er niet goed bij het te nemen en deze vorm van dwang veranderd daar niets aan.
     
    SAARC, steenbokje, dreumesje en 13 anderen vinden dit leuk.
  7. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Ik ben al gevaccineerd tegen covid-19 en zou geen enkel probleem hebben met een vaccinatiepaspoort. Maar wel pas vanaf het moment dat iedereen de kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren. Als je nu al rechten zou verbinden aan vaccinatie, dan zou ik dat niet eerlijk vinden naar de mensen die graag gevaccineerd willen worden maar nog niet kunnen.
    Zodra iedereen gevaccineerd kan worden, lijkt het me een prima methode om de samenleving zo veilig mogelijk te houden. Mensen die echt niet gevaccineerd kunnen worden vanwege medische redenen (vastgesteld door een arts!!!) zullen dan een verklaring krijgen en juist voor deze groep is het zo belangrijk dat zoveel mogelijk anderen gevaccineerd worden. De kwetsbaren zullen zo ook vrijheid terug krijgen.
    Heb je gewoon geen zin in vaccinatie, prima, maar dan draag je ook zelf de consequenties.
     
    Haver11, Vero0504, Zoe123 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Dress

    Dress Actief lid

    29 mei 2017
    303
    809
    93
    Vrouw
    Voor nu zeg ik nee, maar weet niet hoelang we dat vol gaan houden als er daadwerkelijk een vaccinatiepaspoort komt. Eerst maar afwachten of het bijv. alleen voor reizen nodig is of dat het bijv. ook gaat doorwerken in winkels, restaurants etc. Ik snap eerlijk gezegd niet dat er zoveel mensen achter zo'n paspoort staan en het een logisch gevolg vinden dat je op plekken geweigerd wordt als je niet gevaccineerd bent. Mensen willen koste wat kost hun vrijheid terug lijkt het wel. Ik noem een verplichte vaccinatie geen vrijheid en hoop echt dat wij hier nog heel lang weerstand tegen kunnen bieden mocht het zover komen.
     
    SAARC, Afua32, Gewooniemand en 12 anderen vinden dit leuk.
  9. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik ben pertinent tegen het invoeren van een vaccinatiepaspoort. Onder meer vanwege de hierboven al genoemde redenen (inbreuk op recht tot zelfbeschikking/persoonlijke vrijheid/discriminatie).
    Ik vraag me eveneens af of mensen die het wel een goed idee vinden zich beseffen dat het, na invoer van een dergelijk paspoort, uiteraard niet bij deze eenmalige Covid vaccinatie gaat blijven. Want er wordt nú al gesproken over het feit dat met de mrna techniek de vaccinaties zo makkelijk aangepast kunnen worden voor mutaties/toekomstige virussen etc.
    Vinden die mensen het eveneens OK dat we middels dit paspoort tot in de lengte der dagen van hogerhand gechanteerd en gemanipuleerd kunnen worden om steeds meer en meer zooi in ons lijf te laten spuiten? Wil je serieus een dergelijke toekomst voor je kinderen?
     
    Sela~, Biny, TinaTeenslipper en 30 anderen vinden dit leuk.
  10. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Ik heb al een geel vaccinatiepaspoort daar kan het corona vaccinatiestempelje of -briefje mooi bij in.
     
    Zoe123, Whoopy, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Was niet van plan om het vaccin te nemen en met zulke absurde chantage praktijken al helemaal niet meer.
     
    xSNDY19x, SAARC, steenbokje en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Nee zeker niet. Die vrijheden komen er ook wel voor de niet gevaccineerden. En naar festivals of iets ga ik toch niet ;)
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Nee absoluut niet, zijn we helemaal achterlijk geworden. Laat mij echt niet chanteren daardoor zodat ik meer vrijheid zou krijgen.
     
    xSNDY19x, SAARC, steenbokje en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.456
    3.708
    113
    De consequentie van het niet willen laten injecteren van iets onnatuurlijks (door de mens gemaakt) zodat kwetsbare geen natuurlijke dood hoeven te sterven.

    Heel fijn dat wij mensen zoveel ziektes weten tegen te gaan en daar profiteren we allemaal fijn. Super dat ziektes zoals kanker vaak genezen kunnen worden. Maar wel altijd omdat alle partijen (arts en patient) daar aan mee willen werken).

    Ik ben zeker niet tegen menselijk ingrijpen bij ziektes maar wel tegen de verplichting terwijl het hier om een natuurlijke fenomeen gaat.

    Stel dat over 10 jaar wel blijkt dat er lange termijn bijwerkingen zijn. Waarom moet mij verplicht kunnen worden dat risico te nemen als ik me daar niet goed bij voel. Dat is ook niet eerlijk.
     
    SAARC, Gewooniemand, Simba1992 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Ik ben tegen en snap ook niet dat er mensen voor stemmen. Als je bent gevaccineerd hoef je je toch niet meer druk te maken?
     
    Sela~, SAARC, Me26 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Ik laat me sowieso vaccineren. Ik denk dat op de langere termijn, als corona straks 'rustig' is omdat velen gevaccineerd zijn, het ook minder relevant is dat er een vaccinatiepaspoort komt.
    Het wordt namelijk 'ooit' een normaal geaccepteerd virus waar je je naar keuze ieder jaar voor kunt laten inenten. Dus ik vermoed dat tegen die tijd het niet meer belangrijk is of je wel of niet gevaccineerd bent als individu.
    Tot die tijd kan ik het gerust begrijpen als ze dingen willen gaan openstellen, en dus mensen weer gaan samenvoegen in grotere groepen, voor mensen die gevaccineerd zijn.
     
    Whoopy, HappyRabbits, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
     
  18. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    En jij denkt niet dat er straks ineens andere virussen en mutaties de kop op gaan steken?
     
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Jazeker denk ik dat dit wel zo zal zijn. Dat gebeurt altijd al en zal altijd zo blijven.
    Ik heb het nu alleen over dit coronavirus, aangezien er wereldwijd dit keer gekozen is voor lockdowns en andere maatregelen.
    Laten we hopen dat nieuwe virussen voortaan anders aangepakt kunnen worden. Dat ze hieruit ook weer heel lering hebben gehaald en we niet voortaan in een wereld hoeven te leven dat uit lockdowns en vrijheidsbeperking bestaat.
     
    HappyRabbits vindt dit leuk.
  20. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Geen probleem mee, ik laat me sowieso vaccineren.
    En ik neem niets klakkeloos aan. Ik heb mij er in verdiept en tot de conclusie genomen dat ik geen enkel probleem met de vaccinatie heb, en ook niet met een vaccinatie boekje.
     
    Vero0504, Lovely83, Zoe123 en 15 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina