Vacinatieregels Frankrijk, iemand die dit weet??

Discussie in 'Corona forum' gestart door siriel, 23 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Is er iemand die dit weet? Ik heb in juni 2021 het janssen vaccin gehad, en eerste week van januari moderna booster. Ik dacht dat ik nu volledig gevaccineerd ben als ik onderstaande vaccinatie regels van Frankrijk lees.
    Maar bij de regels van Disneyland staat iets totaal anders, en ik kan me niet voorstellen dat dat alleen voor dit park geld. Dus wie weet het antwoord, waar kan ik het duidelijk lezen of heb ik toch nog een pcr test nodig?

    PERSONEN DIE HET JANSSENVACCIN HEBBEN GEHAD


    Sinds 15 december 2021 verliest de gezondheidspas van mensen die het Janssenvaccin zijn geldigheid, ongeacht de leeftijd van de houder, als toegangsbewijs voor activiteiten op gezondheidspasplichtige locaties (restaurants, cafés..) in Frankrijk, tenzij er binnen 2 maanden na die dosis een boostervaccin van het RNA-type is toegediend. De pas verliest zijn geldigheid als toegangsbewijs voor activiteiten maar blijft geldig voor internationale reizen. De houder kan dus nog steeds naar Frankrijk reizen, maar heeft geen toegang meer tot gezondheidspasplichtige locaties.

    Hij kan de geldigheid herstellen door het nemen van een RNA-boostervaccin dat na een wachttijd van 7 dagen weer leidt tot een geldige pas

    OF het negatieve resultaat tonen van een test die minder dan 24 uur voordien is afgenomen OF het herstelbewijs tonen, dus het positieve resultaat van een test die meer dan 11 dagen en minder dan 6 maanden voordien is afgenomen

    OP DE SITE VAN DISNEYLAND STAAT HET VOLGENDE


    • Voor gasten gevaccineerd met het Janssen vaccin gelden in Frankrijk de volgende regels voor toegang met het coronabewijs (pass sanitaire):
      • Gasten die met Janssen zijn gevaccineerd, dienen vanaf 4 weken na vaccinatie een aanvullende prik te hebben gehad, gevolgd door een boosterprik vanaf 3 maanden na deze aanvullende prik. Een enkele prik met een enkele booster is dus niet voldoende.

     
  2. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Er staat precies hetzellfde, jansen is niet meer geldig voor plekken waar je je qr moet laten zien. En disney is 1 van die plekken, net als alle restaurants etc Je mag er wel het land mee in.

    Is in Duitsland nu ook opeens, maar kan daar niet achterhalen of ik met mijn qr nog wel het land in mag.

    Je kunt het ook niet oplossen want ze vragen een prik die je hier niet kunt krijgen. En als je booster als 2e prik zou tellen mag de echte booster pas na 3 maanden gezet worden....
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  3. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    en hoe kan je dit oplossen, nog een vaccinatie halen?
     
  4. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Toch klopt het volgens mij niet, misschien heeft disney die regel zelf toegevoegd. Als ik lees op het consulfrance dan staat er dat je janssen vaccinatie na booster weer geldig is na 7 dagen als je langer geleden is dan 2 maanden dat je je Janssenvaccin gehad hebt.
    Bekijk bijlage 713962
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Ik lees twee verschillende dingen:
    - Jansen + booster (en is die binnen twee maanden na Jansen, dan blijft de pas geldig, is hij langer erna, dan moet je een week wachten voordat de pas weer geldig wordt)
    - Jansen + aanvullend + booster

    Ik zou ze gewoon bellen. Of kan dat niet?
     
  6. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Nou precies dat lees ik dus ook
    Ik dacht jansen + booster + 7 dagen wachten dan is het ok.

    Misschien dat die regels die bij disneyland staan expliciet voor disneyland gelden??
    Ik ga wel een mailtje sturen ik dacht misschien ff paar daagjes naar disneyland in februari maar ga niet zitten klooien met testen..

    In het voorjaar en zomer wilde wij naar een camping in Frankrijk dus ben een beetje in verwarring nu.
    Heb ook al een mail naar de camping gedaan.
    Ik snap ook dat de regels continu veranderen dus wie weet is het in de zomer wéér anders maar ik was in de veronderstelling dat ik voor nu safe zat.
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ik dacht dat Disney zelf een nieuwe regel had bedacht wat niet overal telt in Frankrijk, dat kwam ik tegen op de Facebook pagina die ik volg van Disneyland Parijs.
     
  8. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Het zou idd te maken kunnen hebben met de groepsgrootte..
     
  9. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Dat kan dus niet volgens mij.....ik zit op dezelfde manier klem mbt Duitsland, kan alleen niet vinden of ik het land wel gewoon in mag en het probleem alleen is bij niet-essentiele winkels en horeca etc
     
  10. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.740
    113
    Vrouw
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.248
    113
    oei, geen flauw idee!
    Ik zou gewoon even bellen naar Disney en vragen wat de mogelijkheden zijn.
     
    Loufoque en Malbec vinden dit leuk.
  12. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.524
    4.345
    113
    Ik zou inderdaad Eurodisney zelf even bellen, want hoewel de regels hier in Frankrijk sowieso al verwarrend zijn, houdt Eurodisney zelf ook al een afwijkend beleid aan wat betreft restricties rondom mondkapjes etc.
    Zou wel heel zuur zijn als je prima aan alle Franse vereisten voldoet, maar alsnog ED niet in mag....
     
  13. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Klopt het sowieso dat Frankrijk morgen over gaat op 2g? Dan vervalt het testen voor toegang neem ik aan sowieso.
    Dan wordt het voor veel mensen vakantie in een ander land dan Frankrijk ben ik bang.
     
  14. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.524
    4.345
    113
    Ja, vanaf morgen wordt het 2G inderdaad. Met de booster verplicht 4 maanden na de tweede vaccinatie, anders vervalt de QR code. Ik weet alleen niet precies wat de regels voor Janssen zijn. Ik wil er morgen wel even voor je induiken indien gewenst. Lijkt me ook knap onzeker als je al het e.e.a. gepland hebt...
     
  15. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Wij hebben nog niet definitief gepland. Maar wilden dit jaar 3 x naar Frankrijk.
    1 x disneyland en 2 x 3 weken vakantie.

    Ik heb juni janssen gehad, en begin januari 2022 de booster. Maar ik ben bang dat ik 1 prik mis, al kan ik die volgens de Nederlandse vaccinatie niet krijgen..

    Als jij er een duidelijk beeld van kunt krijgen zou ik dat héél graag horen, lief als je dat wilt doen.
    Had ook al links en rechts wat mailtjes gestuurd om het na te vragen, maar dat zal wel even duren voor ik daar antwoord op krijg.

    Mijn zoon heeft voor de 2de keer corona gehad vorige week en ik ben weer niet besmet.. ik baal er bijna van;)
     
  16. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.524
    4.345
    113
    Ik ga morgen even spitten voor je.
     
  17. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Bedankt dat je dat wilt doen♡
     
    Loufoque vindt dit leuk.
  18. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    763
    105
    43
    Maar dit is toch sowieso voor veel mensen niet haalbaar? Zorg medewerkers bv die vorig jaar als eerst gevaccineerd zijn hebben nooit die booster binnen 4 maanden kunnen krijgen...
     
  19. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Inderdaad dat ook, het is een heel gekke regel..
     
  20. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Maar volgens mij wordt hij gewoon weer geactiveerd als je de booster hebt gehaald. Tenminste vrienden van ons wonen in Frankrijk hebben daar eerste 2 vaccinaties gehad, hun qr daar was nu in december gedeactiveerd (ze zijn in de winter altijd hier) maar nu hebben ze in NL booster weer gehaald en wordt hij weer geactiveerd.

    Alleen als je hem dus niet strak na 4 maanden hebt gehaald dan deactiveren ze hem tijdelijk tot je de booster (of herstel) wel hebt.
     

Deel Deze Pagina