vacuum pomp

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door toosje76, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toosje76

    toosje76 Lid

    14 mrt 2007
    9
    0
    0
    huismama
    wageningen
    hallo,

    Ik ben nu 28 weken zwanger van ons tweede kindje.

    Op zich zie ik niet tegen de bevalling op,
    echter één ding houd me ontzettend bezig.

    Vorige keer wou ik thuis bevallen en werd het op het laatste moment een ziekenhuis bevalling.
    Het bevallen in het ziekenhuis maaktte me niet zo veel uit, maar met hoge weeen in de auto naar het ziekenhuis was niet bepaald een pretje.

    In het ziekenhuis is onze zoon geboren na een knip en een vacuum pomp.

    Nu twijfel ik heel erg waar ik wil bevallen.

    Ik wil liever niet weer met hoge weeen op het allerlaatst in de auto naar het ziekenhuis. Tuurlijk weet je niet van te voren of het er van komt of niet.

    Maar hoe groot is de kans dat dit kindje ook met een pomp gehaald moet worden? Ons zoontje was niet extreem groot ofzo, (3445 gram)

    graag hoor ik van jullie,

    groetjes,
    Toosje
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Toosje,

    de kans op wederom een vacuum is klein. Het komt heel weinig voor dat het een tweede keer weer nodig is. De weg is gebaand en de bevalling zelf duurt vaak ook korter zodat je veel kracht hebt voor de uitdrijving. Dus een thuisbevalling is zeker een optie. Beval gewoon waar jij denkt je op je gemka te voelen, want dat is het allerbelangrijkste. En weet dat je nu nog niet hoeft te beslissen he. Je kunt eigenlijk het beste afwachten hoe het gaat lopen straks tijdens de bevalling en dan voel je vanzelf waar je graag wil zijn.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina