vaginal onderzoek test tijdens zwangerschap

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Aleks, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Hoi,

    Ik zit in 14 week zwangerschap. Ik had een beetje bloed verlies, dat is gestopd. En ook heb ik groene vaginale afscheiding. Ik ben gevraagd als ik wil vaginale smear test en ook pap test te doen. Ik ben bang, na deze vaginale onderzoek dat er zijn pijn en iets slecht voor mijn kind.

    Heeft iemand ervaring met deze vaginale smear en pap test tijdens zwangerschap?

    Gr
     
  2. Anar91

    Anar91 Fanatiek lid

    21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Toen ik zwanger was, kreeg ik mijn jaarlijkse uitstrijkje niet, als ik was bevallen 3 maanden daarna mocht ik een afspraak plannen.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Groene afscheiding lijkt me niet goed (zwanger of niet).
    Dat zou ik idd laten onderzoeken
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ze hebben in deze zwangerschap al 2x een kweek bij mij gedaan. Als het echt nodig is, lijkt me het wel belangrijk dat je dit laat nakijken.
     
    Aleks vindt dit leuk.
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Als het niet zou kunnen vanwege je zwangerschap, dan zouden ze het niet doen. Neem aan dat ze weten dat je zwanger bent?
    Evt kun je voor je eigen gemoedsrust nog een keer extra vragen of het geen kwaad kan?

    Ik heb deze zwangerschap ook een periode een beetje groen/gelige afscheiding gehad. Verder geen klachten en niet echt wat mee gedaan. Inmiddels is het weer vooral wit. Het kan er allemaal bij horen, maar zeker goed om even te laten checken!
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Onderzoek is juist om ervoor te kijken dat er niet iets schadelijks aan de hand is voor moeder en kind. Ik zou absoluut t doorzetten. De voordelen wegen niet op tegen eventuele nadelen zoals wat ongemak.
     
  7. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ze heeft vaginale kweek gedaan? Is dit niet zo deep binnen, zoals bij pap smear test?

    Gr.
     
  8. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een vaginale kweek laten nemen. Ze heeft 2 verschillende staafjes gebruikt, maar weet eigenlijk niet of dat het zelfde is als wat jij benoemd. Ik heb een kweekje gevraagd om infecties en dergelijke uit te kunnen sluiten omdat ik net zoals jij groene vaginale afscheiding had.

    Ik had dit ook in de vorige zwangerschap en toen ook een kweekje laten nemen. Beide keren niets aan de hand! Bij mij komt het door de hormonale veranderingen.
     
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Geen idee hoe het allemaal heet. Ze hebben met een eendenbek bij mijn baarmoedermond wat met een wattenstaafje weg gehaald. Dus best behoorlijk diep lijkt mij.
     
    Aleks vindt dit leuk.
  10. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ahhh ik heb altijd last en bloed na deze onderzoek... Darrom heb ik twijfel.. Ik ga vraag als deze onderzoek is mogelijk gewoon vaginaal, maar niet zo deep bin baarmoedermond.. Weet het niet..
     
  11. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Als je baarmoedermond gewoon mooi gesloten en lang is zou ik me echt geen zorgen maken. Ze doen dit soort dingen niet voor niks. Een infectie kan gevaarlijk zijn.
     
    Aleks vindt dit leuk.
  12. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ik had gesprek met mijn arts, had gesproken over groene afscheiding had ik, haar reactie is dat is normaal... Het is niet nodig vaginale kweek. En dat is ook niet standard test tijdens zwangerschap. Ik zit hier met twijfels..

    Welke infectie had je?
     
  13. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ik had gesprek met mijn arts, had gesproken over groene afscheiding had ik, haar reactie is dat is normaal... Het is niet nodig vaginale kweek. En dat is ook niet standard test tijdens zwangerschap. Ik zit hier met twijfels..

    Hoe was met je resultaat, was er infectie?
     
  14. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ik had gesprek met mijn arts, had gesproken over groene afscheiding had ik, haar reactie is dat is normaal... Het is niet nodig vaginale kweek. En dat is ook niet standard test tijdens zwangerschap. Ik zit hier met twijfels..
     
  15. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Eerste keer niet. Tweede keer nog geen uitslag van.

    Ik persoonlijk vind groene afscheiding niet echt normaal.. maar goed. Zij als arts zijnde weet dat natuurlijk beter.
     
  16. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Fijn toch! Ik heb het wel voor de zekerheid gedaan en zoals ik eerder schreef beide keren geen infectie.
     

Deel Deze Pagina