Vaginale schimmel/bacteriële infectie

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 22 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    171
    70
    28
    Vrouw
    Ik loop al jaren te tobben down under.
    Rond mijn 18e elke maand blaasontsteking, flinke kuren gehad en zelfs een onderhoudskuur van 100 dagen en urologisch onderzoek. Na de bevallingen van mijn jongens, inmiddels al 10+, kreeg ik vaak last van een schimmelinfectie. Dit was in het begin goed te behandelen met anti schimmelcreme, tabletten en alles wat er op de markt is heb ik een keer gebruikt, altijd na overleg met de huisarts. Ook met bacteriële vaginose ben Ik bekend, en ook hier mee bij de huisarts geweest. Omdat het maar aan bleef houden ben Ik doorgestuurd naar de gynaecoloog 2 jaar geleden. Inwendig onderzoek gehad en er was niks te verklaren. Heb op aanraden van haar normaflor gebruikt, dit zou de verhouding in de vagina normaliseren. Dat prikte als een malle en hielp niets. Een week later weer een schimmel te pakken. Toen heb ik telefonisch contact gehad met de gynaecoloog en haar advies luidde, laat het even met rust en gebruik niks. Maar ook dat helpt niet. Seks is vervelend omdat het stroef word en soms zijn de luchtjes die ik produceer niet fijn. Na afloop altijd branderig. Na de daad plassen en spoel ik mijn vagina met lauw water.

    Uiteraard gebruik ik geen vaginale douches, geen zeep, speciale tampons( sanature), katoenen ondergoed, gebruik ik minder suiker, en spoel ik alleen met lauw water alles schoon.

    Wie heeft de gouden tip? Ik ben radeloos!
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou weer teruggaan naar de gyn; niks doen en afwachten werkt duidelijk ook niet.
     
    Tijger4 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Naar de gyn terug.

    Zit je niet in de overgang waardoor je meer opdroogt en daardoor meer vatbaar bent voor schimmels? Reageer je niet op glijmiddel? Gebruik je wel goede glijmiddel?

    Ellende zeg, heb t zelf ook bizar lang gehad vanaf puberteit. Heb zelfs de oudste spruw gegeven tijdens (ja tijdens...) de geboorte daardoor... en nu sinds de zwangerschap van nr2 en 9 maanden na zn geboorte niets! Snap er niets van. Zal vast hormonaal zijn dat nu wel in balans is ofzo
     
    Tijger4 vindt dit leuk.
  4. Wel heel herkenbaar helaas!

    Wat bij mij als enige hielp was suiker minderen.
     
    Ysabella en Tijger4 vinden dit leuk.
  5. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    171
    70
    28
    Vrouw

    Glijmiddel ben ik vergeten te vermelden, ook dit gebruikt maar gaf nog meer onrust. Glijmiddel op advies van gyn. Ik ben 34 en elke maand keurig op tijd, ik gebruik geen anti conceptie.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ander glijmiddel gebruiken? Die durex of kruidvat werkte hier totaal niet. Brandde als een gek. Multi-gyn beviel beter.
     
    Tijger4 vindt dit leuk.
  7. steenbokje

    steenbokje Fanatiek lid

    24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Multi gyn is inderdaad een betere keuze. Verder zou je caprylzuur kunnen slikken. Dat is het stofje in lichaam wat je tekort komt als de candida de kop op steekt. Dat heeft mij heel goed geholpen. Dit werkt dan alleen voor de schimmel. Voor de bacteriële vaginose heb ik helaas geen tips.
     
    Tijger4 vindt dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Ik zou eens een diëtiste raadplegen. Het kan namelijk aan je eetpatroon liggen. En dan vooral de suikers die de boosdoener kunnen zijn.
     
    Tijger4 vindt dit leuk.
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Is er al eens een kweek gemaakt? Heeft de gyn of huisarts wel eens een uitstrijkje gemaakt en dit direct onder de microscoop gelegd?
    Dit klinkt namelijk ook een beetje als trichomonas, veel vrouwen lopen daar ook jaren mee zonder dat ze dat weten.

    Daarnaast is het ook handig als je man een keer onderzocht wordt, mannen zijn vaak drager van iets zonder dat ze klachten hebben. Dus zonder het te weten kan jouw man je elke keer weer herbesmetten.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  10. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Voor terugkerende blaasontstekingen kan ik cranberry pillen/capsules aanraden. Ik slik die dingen nu al denk ik 10 jaar elke dag. En het heeft er hiervoor gezorgd dat ik geen blaasontstekingen meer krijg. Ik had daarvoor ook elke maand een ontsteking. Heeft bij mij top gewerkt, maar misschien slik je deze al.
     
  11. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    171
    70
    28
    Vrouw
    Ook zijn er meerdere uitstrijkjes en kweekjes gemaakt, ook daar kwam niks uit.
     
  12. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    Hier ook lang klachten gehad.
    Bij mij steekt het de kop op als mijn ijzerwaarden op het randje te laag zijn.

    Hier hielp het ook om pre-en probioticacapsules te slikken.
    (in eerste instantie voor darmklachten maar de andere klachten zijn er ook door weg)
     
    Tijger4 vindt dit leuk.
  13. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Is je glucose wel eens geprikt? In de praktijk wel eens een dame gehad met steeds terugkerende schimmelinfecties en zo af en toe blaasontsteking. Zij bleek behoorlijk hoge suikers te hebben. Sinds aanpassingen in de leefstijl (en later ter ondersteuning medicatie) gaat dat veel beter.
     
  14. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Heb je al eens probiotica geprobeerd?
    Door de vele anti biotica kunnen ook de goede bacteriën vernietigd zijn waardoor de candida schimmel de overhand neemt.
     
  15. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Is je man ook al eens behandeld geweest? Dat het niet zo is dat hij jouw constant her besmet om het zo te zeggen?
     
  16. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Enige wat mij mij helpt is Fluconazol tabletten (oraal). Vaginale tabletten, zalfjes etc doet niks meer. Fluconazol is normaliter 1 pil welke je inneemt. Maar kan herhaalt worden of zelfs voor langere periode als kuur worden genomen. Heb je deze al eens geprobeerd? Zo nee, vraag ernaar bij je gyn.

    Verdere tips: niet te vaak wassen, maar 1 tot 2x per dag met lauw water is genoeg. Anders blijf je het gebied verstoren. Ik merkte dat ik het zelf vaker kreeg als ik wat vaker seks had gehad of mijn weerstand laag was door vermoeidheid. Ik slik nu ook vitamine C voor mijn weerstand.
     
  17. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    Heb je ipv tampons wel eens een cup geprobeerd.
    Die maak je schoon met water en uigt niets op zoals een tampon maar vangt het alleen maar op.
     
  18. June12

    June12 Lid

    14 sep 2020
    48
    24
    8
    Vrouw
    Zou het geen vaginale lichen planus of lichen sclerosus kunnen zijn. Dat hoeft niet altijd even actief te zijn en kan hetzelfde gevoel geven als een schimmelinfectie.
     
  19. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    171
    70
    28
    Vrouw
    Ik durf het niet uit te proberen. Lijkt me zo'n gehannes. Misschien toch maar eens overwegen
     
  20. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    171
    70
    28
    Vrouw
    Even gegoogeld, maar de witte streepjes en klachten in de mond heb ik niet
     

Deel Deze Pagina