Vakantie activiteiten inspiratie topic

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Zonnestralen, 17 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Wat doen jullie zoal in de vakantie? Post hier leuke knutsel, spelletjes, uitstapjes, enz ideeën.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    We gaan op vakantie. :D En we gaan dagjes uit, zoals naar musea, de dierentuin, het zwembad, een strandje in de buurt, de speeltuin (kleinere of grotere - waar je vaak een paar euro entree voor moet betalen). Keertje logeren bij een vriendinnetje en/of opa en oma. Verder maken we vaak een keer een lunch met allerlei kleine hapjes (mini-sandwiches, kaas- en worstenbroodjes, cakejes, enz.) en smoothies. En vooral hopelijk mooi weer zodat ze lekker veel buiten/in het zwembad/met water kunnen spelen. (y)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Wij gaan een aantal keer naar het strand. We gaan veel fietsen. Ik ga kijken of mijn oudste zelf wil gaan leren fietsen. We zijn een abc vlag aan het maken maar daarna ben ik door mijn knutsel ideeën heen. Hopelijk vind ik hier wat inspiratie. We gaan veel spelletjes middagen houden. Onze tuin staat vol speelgoed dus daar kunnen ze ook makkelijk een middag spelen. De eerste dag (morgen) gaan ze met hun vader naar zijn ouders. Ik heb een hoop boekjes en kado's voor als ik het even niet weet (klei, experimenten en bouwpakketten) .
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Pinterest is geweldig om ideeën op te doen. <3

    Hoe oud zijn ze?
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    3 en 4,5. Moet je daar geen account voor hebben? Ik had er ooit 1 maar toen werd ik gek gespamt.
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Geen idee, ik heb er al jaren één (alle mail komt bij mij binnen in een aparte mailbox, net als alles van Facebook en andere sociale netwerken :)).
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Wij gaan dit jaar niet op vakantie.
    We hebben een lijstje gemaakt met allemaal dingen die we kunnen doen.
    En de kids konden dus ook aanvullingen geven.

    De oudste (11) heeft een eigen lijstje met dingen die ze wilt doen gemaakt.
    We gaan per week plannen wat we gaan doen die week :)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.150
    1.943
    113
    Ik ben ook al jaren lid, maar ik krijg geen mailtjes meer: dit kun je uitzetten :thumup:

    Tips: naar de bibliotheek, ijsje halen in de stad, middagje naar opa en oma, fietsen, naar de speeltuin, naar de kinderboerderij, kleien of verven (bij slecht weer), zelf iets laten uitzoeken bij de kringloopwinkel, naar het bos, geocachen, minibieb in de buurt bezoeken, picknicken in de tuin, koekjes bakken, naar een pluktuin, dagje Schiphol vliegtuig spotten, flessenvoetbal, hutten bouwen (binnen of buiten), pizza maken, met de trein, naar een museum.
    En vooral vragen wat ze zelf willen doen :)
     
    Waterlelies en Zonnestralen vinden dit leuk.
  9. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Wij maken een verveelpot, of eigenlijk een anti-verveelpot:D. We gebruiken hiervoor een voorraadpot, die we eerst gezamenlijk versieren. Op de briefjes, ijsstokjes, of wat dan ook, komen allerlei activiteiten te staan. We bedenken gezamenlijk wat activiteiten. Bijvoorbeeld:

    - Knutsel een kijkdoos
    - Kleur een kleurplaat
    - Klei een figuur
    - Teken het huis na
    - Vouw vliegtuigjes
    - Maak een knikkerbaan
    - Ren een rondje om het huis
    - Speel flessenvoetbal
    - We gaan naar de speeltuin
    - We gaan picknicken
    - Zoek 5 verschillende insecten in de tuin
    - We gaan een ijsje eten
    - We gaan een dagje naar de dierentuin
    - We gaan naar de speelgoedwinkel en zoeken wat leuks uit
    - We gaan bij de McDonalds eten
    - We gaan naar de bios
    - Bouw een hut in de kamer
    - Speel verstoppertje in huis
    - Doe een wedstrijdje wie het langst stil kan zijn
    - Bouw een huis van lego/duplo
    - Je mag het avondeten verzinnen

    Om te voorkomen dat ze zich vervelen om het vervelen:o: zitten er ook wat minder leuke dingen tussen, zoals:
    - Ruim je kamer op
    - Ruim de keukenkastjes op
    - Ga op sokkenjacht
    - Maak de wc schoon
    - Ruim de troepjes in de kamer op
    - Stofzuig je kamer
    - Was de auto

    Regel is dat het briefje/stokje wat je pakt ook wordt uitgevoerd, met uitzondering van de dagjes weg (die vaak de volgende dag). Werkt heel goed hier! En het samen maken/bedenken is ook alweer een middagje vermaak:p. Er is zoveel te bedenken qua activiteiten.
     
    Peace, Domburg, cowgirl80 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Leuk om allemaal te lezen!

    Verder nog:

    Spelen bij een tuincentrum, lunchen en eventueel spelen bij Ikea, logeren, blotevoetenpad lopen, kleinere dierentuin/dierenpark, kleuter/peuterbios, met warm weer een moddertafel of modderbak maken, poppenkleren (of knuffels) 'wassen' in een emmer met sop. Spelen, klierderen en tekenen met scheerschuim op de tafel: dat kan uit de kleren en de tafel wordt er brandschoon van ;)
    Reuze bellenblaas maken https://www.moodkids.nl/diy/2013/07/22/xxl-bellenblaas
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.152
    2.238
    113
    Vrouw
    Tent opzetten in de tuin en er een nachtje in slapen, logeren op elkaars slaapkamer, poffertjes bakken, fietsen naar de pluktuin, zwemmen, grote kartonnen doos buiten verven met vingerverf, picknicken, taart bakken, zelf ijsjes maken van gepureerd fruit of sap..
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. DragonBaby

    DragonBaby Bekend lid

    8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Die van mij wil heel graag een vuurtoren zien, dus dat gaan we doen. Gelijk strand erachteraan..
    En ik ben van plan eens naar van die mini treinen te gaan, die waar je op kan zitten en een rondje op kan maken...
    En we gaan op ontdekkingstocht, hij is gek op nieuwe routes, dus hij bepaald welke richting we op gaan om te zien wat daar is.
    En we hebben van de AH van die uitjes zegels, zullen we ook een paar dingen uit kiezen..
    We hebben van school een boekje gekregen met dingetjes die hier in de buurt worden georganiseerd, daarvan kijken er even wat leuk zal zijn om te gaan doen.
    En dan nog de meer gebruikelijke dingen, als zwemmen, speeltuintjes, indoorspeeltuin, strandje etc.
    Zoiets denk ik...
    En vooral lekker even helemaal niets doen, gewoon thuis zn eigen gangetje laten gaan.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  13. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    De meeste dingen die wij op de planning hebben staan/waar we uit willen kiezen zijn hier al genoemd. We gaan geregeld naar de speeltuin, als het weer het toelaat volgende week naar het zwembad. We zijn al bij een museum geweest waar vooral de workshops in de smaak vielen en morgen gaan we naar een trampoline park en daarna een broodje eten in het park. Voor vandaag is er onweer voorspeld in de late namiddag dus gaan we een film die we bij de bieb hebben geleend kijken.
    Ik wil niet elke dag volgepropt hebben met activiteiten. Zoontje bouwt ook graag met lego, wellicht halen we nog een nieuwe set waar hij mee aan de slag kan. En we spelen geregeld spelletjes. Ik wil ook nog een keer een speurtochtje doen. Binnenkort gaan we een paar nachtjes bij familie logeren en die wonen vlakbij een park/bosje dus dat is leuk om daar te doen. Heel eerlijk: de dagen vliegen voorbij. De eerste twee weken vakantie zijn al voorbij (regio Zuid).
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Hier is ons lijstje
    We wonen in de buurt van Rotterdam, en omdat ik mantelzorger ben heb ik de rotterdampas. We gaan hem nog aanschaffen voor de rest van het gezin.

    - Picknicken in het bos
    - kinderboerderij
    - geitenboerderij
    - natuurspeeltuin
    - naar de plas
    - strand
    - rondje fietsen
    - speeltuinen (ook wat verder weg in een andere stad bijv een speeltuinvereniging)

    - archeon
    - zwemmen (verschillende zwembaden)
    - bioscoop
    - binnenspeeltuin
    - dierentuin (gaan we abbo op nemen)
    - plaswijckpark
    - julianatoren
    - avifauna
    - madurodam
    - lasergamen
    - duinrell
    - historyland


    We willen niet elke dag wat doen, maar wel elke week een planning maken met wat we gaan doen die week.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Wij gaan deze zomervakantie niet op vakantie. We zijn in mei geweest.
    Dit jaar maken we een lijstje wat ieder gezinslid wil doen en gaan we daar een selectie uit maken. Het ziet er naar uit dat we in ieder geval naar de Efteling en Julianatoren gaan. Dagje Antwerpen. Naar Scheveningen.
    Verder zullen we nog wel gaan zwemmen. Ook willen we regelmatig op de fiets een speeltuin gaan bezoeken waar we nog niet zijn geweest.
    En vooral gewoon niet teveel plannen en kijken hoe het komt.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  16. ColaLight1

    ColaLight1 Niet meer actief

    Leuke ideeen allemaal zeg!
    Wij hebben ons nog niet verveeld en dit is de derde week van de vakantie al! :eek:
    De tijd vliegt!

    Ik probeer ook altijd te denken aan de dingen die ik vroeger zelf leuk vond; speurtochten, koekjes bakken, tenten bouwen in de tuin, picknicken. Dat soort simpele dingen :D
    Afgelopen dagen hebben we vooral in het zwembad gelegen :o:
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Wij zijn deze week ook niet actief. De waterpret staat op in de tuin. Op het heetste van de dag gaan we spelletjes spelen of film kijken. Afgelopen nacht hebben we geslapen in de woonkamer en komende nacht doen we dat weer. Ze vonden het een feestje.

    Mijn vriend deed dat nooit als kind en heeft zoiets van waarom zouden we dat met onze kinderen dan wel moeten doen. Terwijl ik juist de dingen die ik wilde doen vroeger, waar ik niet de kans voor kreeg wel graag voor hun regelen.
     
  18. ColaLight1

    ColaLight1 Niet meer actief

    Ja leuk juist zo'n dingen! Hier is het ook niet uit te houden op de slaapkamers. Eigenlijk zouden we vanavond ook de matrassen in de kamer leggen en dan met zn allen "logeren" in de huiskamer. Maar morgen vieren we dochters 6e verjaardag, dus moeten we de boel versieren. Dus logeren in de huiskamer komt komende week een keer :D
     
  19. ColaLight1

    ColaLight1 Niet meer actief

    Ik vind het zelf wel mooi om ze zulke dingen ook bij te brengen.. het hoeft niet altijd geld te kosten om leuke dingen te doen
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Alvast gefeliciteerd!

    Ja indd en soms kan het goedkoop met mp. Ik vond die fietskarren altijd geweldig en zo jammer dat wij dat thuis niet hadden. Voor een klein bedrag heb ik er toen 1 op de kop getikt. Leuk dat ze het vinden, alsof ze in een achtbaan zitten.

    Met geld laat ik ze nog niet echt bezig zijn. Maar ze zijn geen dure uitjes gewend en hebben toch veel plezier.
     

Deel Deze Pagina