Vakantie begin juni..

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Zoe123, 15 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik ben dit jaar dan na 6 jaar toch de sjaak: geen vakantie in de zomervakantie.
    Nu dus de eerste 2 weken van juni, prima.

    Wie heeft ervaring met frankrijk die periode? Cote d’azur, Languedoc of Landes.
    Camping, stacaravan.
    Ben benieuwd hoe het weer was!
     
  2. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    765
    105
    43
    Wij gingen voordat dochter leerplichtig was altijd begin juni op vakantie, wisselende ervaringen mee. Weet niet of je ook evt naar een ander land wilt? Wij gingen bijna altijd rond de 1400 km.
    Ben eens in de Cote d'Azur geweest begin juni, compleet weggeregend. In Languedoc wel mooi weer gehad.
    In Toscane ook redelijk weer gehad, terwijl kennissen die dat jaar erna gingen echt stralend weer hadden. In Kroatië en Slovenië in die periode ook aardig goed weer gehad.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Spanje is op zich ook een optie.
    Afgelopen jaren voornamelijk naar frankrijk geweest, de kinderts willen weer eens iets anders.
    We gaan vliegen dus afstand maakt niet uit.

    Grappig, ik reis voor mijn werk de hele wereld over maar weet het nu gewoon even niet..:confused:
     
  4. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Als je toch gaat vliegen zou ik iets zuidelijker gaan. Canarische eilanden, zuid Spanje, zuid Portugal of het zuiden van Italië. Dan heb je in juni de beste kansen op mooi weer. Of Turkije of Egypte, ook lekker warm.
     
  5. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Wij gaan de laatste jaren altijd in april, en meestal naar de Dordogne (altijd in een stacaravan). Eigenlijk altijd mooi weer gehad. De reden dat we naar de Dordogne gaan is omdat de campings eigenlijk bijna allemaal voorzien zijn op minder weer (overkapte zwembaden etc), plus dat het een fantastisch mooie regio is met echt heel veel te doen.
     
  6. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    We zijn al een paar keer in mei naar Frankrijk geweest.
    In de Dordogne hadden we tussen de 18 en 25 graden.
    De Cote d’Azur tussen de 20 en 27 graden.
    En bij de Pyreneeën wisselde het toen wel erg. Tussen de 15 en 28 graden.

    Is september geen mogelijkheid om op vakantie te gaan? Hebben wij jaren gedaan en heerlijke temperaturen gehad.
     
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Tnx!

    Ik ben al lang blij dat ik uiteindelijk heb kunnen ruilen naar deze periode...
    In eerste instantie had ik 2 weken na de meivakantie (die valt hier heel vroeg volgend jaar) en toen de 1e 2 weken week na de zomervakantie. Daar had ik helemaal niets aan want dan kan je de kinderen niet van school houden.

    Dus...Ik ga er nog even op broeden!
     
    smax vindt dit leuk.
  8. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Tot voor 3 jaar geleden gingen wij altijd in juni op vakantie, naar Frankrijk en Italie. Scheelde meer dan de helft in kosten en vooral in Italie was het echt heerlijk. In Frankrijk een keer naar de ardeche geweest en goed weer gehad, maar onze vakantie in de languedoc was wat minder. De helft van de dagen veel regen gehad met af en toe echt noodweer. Maar komend jaar gaan we weer een weekje weg in juni en eigenlijk trekt Frankrijk wel weer. We willen eigenlijk nog wel weer terug naar de ardeche.
     
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Wij gaan elk jaar de eerste week van juni naar Gran Canaria. Nog nooit slecht weer gehad. Vrij heet ook. Altijd poepiebruin weer terug.
    Wel gaan we naar Puerto Rico: meest zuidelijke deel en het is daar nét wat beter dan bijvoorbeeld Playa of Maspalomas. Minder wind en bewolking.
     
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Knoop doorgehakt, we gaan naar spanje!
    Vliegen oo barcelona, en dan de costa brava of juist de andere kant op richting valencia.
    Deze keer wel een andere camping.
    Tips anyone?
    :)
     
  11. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.185
    488
    83
    Zuid Holland
    Mag ik vragen of je nog een tip heb voor een hotel ? Wij willen begin juni ook die kant op.
     
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Gaan we samen ;)
    Nee geintje: wij gaan altijd naar Gloria Palace Amadores. Alleen logies ontbijt omdat je, in de buurt van het hotel, heel veel leuke restaurantjes hebt. Het hotel is groot maar schitterend gelegen. Op een enorme rots dus overal om je heen is de zee. Google maar eens. Het is alleen wel vrij prijzig...
    Zwembad zout water maar leuke kidsclub en het eten is heel lekker. Dit jaar neem ik als verrassing m’n moeder mee :D
    Hierbij ook een foto van het strand. Waanzinnig! Je hebt er 2 in de buurt van het hotel maar deze is het mooist; het Amadores Strand. Het hotel heeft een lift die je naar beneden brengt. Daarna links naar de haven en rechts naar dat mooie strand. Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.185
    488
    83
    Zuid Holland

    Dat ziet er idd heel goed uit! Klopt het dat dit hotel vlak bij anfi beach ligt? Wij zijn nu al een aantal keer in dorado beach geweest in Aguineguin een stukje verder op.
    Hij is wel iets boven budget want ik wil graag all in ( we hebben een ventje die overal zeker wel 4 happen van neemt en dan klaar is ).
     
  14. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Dorado beach is ook echt een aanrader, twee keer geweest:)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  15. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Playa Amadores is echt geweldig!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Volgens mij is het een stukje verder weg. Ik vind Amadores mooier. Anfi ligt een stukje verder naar rechts meen ik tov Amadores. Ik zou wel even kijken in hoeverre je meer betaalt met All Inn want uit eten gaan vind ik niet zo duur daar. Maar volgens mij zit het ‘m meer in drinken. Dat is wel fijn als je dat de hele dag zo kunt halen. Hotelkamers hebben trouwens allemaal een koelkastje. Wij hadden de laatste keer, omdat ik aangaf dat we met een 2-jarige kwamen een suite. Die liggen aan het zwembad. Ik zei toen dat we dichtbij het zwembad moesten ivm babyfoon... Ha! Er stond zelfs een fles wijn en twee flessen water en als die leeg waren kreeg je gewoon nieuwe van de schoonmakers. O en koekjes! En het mooiste; de kamer had een enorme jacuzzi!
     
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Zó mee eens!
     
    L0nneke vindt dit leuk.
  18. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.185
    488
    83
    Zuid Holland

    Nog mooier?? Ik ben echt verliefd op dat strand van anfi haha. Ja het drinken dat erbij zit maakt het zo makkelijk vind ik. Anders loop ik steeds met flessen te slepen. Eten kan je overal.
    Oh wow dat is wel echt super zeg heerlijk !!!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  19. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Jaaaa amadores is zo mooi!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Je hebt ook nog Gloria Palace Royal. Dat ligt boven het strand. Nèt iets luxer qua eten maar het heeft niet de charme van Gloria Palace. Wij werden daar een keer heengebracht omdat het hotel was volgeboekt. Daar stond elke dag een fles champagne op je kamer :p
    Is ook nog een stukje duurder.
     
    jumphola vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina