Vakantie bestemmingen 2023

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Snies, 7 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hierbij een centraal topic voor vakantie bestemmingen voor volgend jaar.

    Wie weet al waar je volgend jaar heen gaat? Mag het land zijn, de accommodatie of beiden.
    En in welke vakantie?
    Heb je al geboekt of wacht je liever?

    Wij willen volgend jaar sowieso 2 weken naar Italië, maar hebben nog geen camping uitgekozen wel een paar op het oog.
    We zitten nog in overleg of het de meivakantie of zomervakantie gaat worden.
    Ook willen we nog graag een weekje naar Luxemburg, maar denk dat we die boeken voor de herfstvakantie volgend jaar.
    Hangt een beetje er vanaf wanneer we naar Italië gaan.

    Brand maar los.:D
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    We hopen na 3 jaar Nederland (wat ook geweldig was) dan echt weer naar Scandinavië te gaan. Waar precies twijfelen we nog over.
     
    Mosasaurus en Fruity90 vinden dit leuk.
  3. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    963
    1.690
    93
    Nederland
    Zomervakantie Dominicaanse republiek. En op wintersport maar we weten nog niet welk land. Oostenrijk of Zwitserland.
     
  4. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Volgend jaar zomer willen we graag 10 of 11 dagen vliegen naar een Grieks eiland. En dan all in. Na jaren campings is dat toch echt onze ultieme ontspannen vakanties gek genoeg. Voor iedereen verschillend natuurlijk maar vind het altijd zo vervelend na uren in de auto te hebben gezeten eerst weer boodschappen te moeten doen of elke dag weer te moeten bedenken wat te eten. Vreselijk eigenlijk he, ben een luxe poes geloof ik :roflmao::D
     
  5. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    #5 luca75, 7 aug 2022
    Laatst bewerkt: 7 aug 2022
  6. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    #6 Neskio, 7 aug 2022
    Laatst bewerkt: 7 aug 2022
    Ik twijfel nog of naar een camping in Italië/ zuid Frankrijk/Elzas of naar Griekenland Zakynthos in een appartement. Ik denk dat we het eerste doen en Griekenland een jaar later, dan is het qua dingen bezichtigen/ ondernemen weer iets makkelijker met de kinderen qua leeftijden.

    Duss als iemand tips heeft voor een leuke camping in zuid Frankrijk of de Elzas ? Italië heb ik er al een paar van het andere topic. Liefst een middelgrote camping met zwembad, restaurant en wat animatie. Hoeft niet aan het strand te zijn.
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Nog niets geboekt maar we zijn wel al volop aan het kijken.

    3 opties:
    1) Noorwegen
    2) Frankrijk (alleen of met familie) regio Bordeaux in privé huis met privé zwembad
    3) Frankrijk met familie in een accomodatie op een camping.
    Elk een eigen sta caravan maar wel gezamenlijk terras,...
     
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier weten we het nog niet en hebben nog heel veel ideeen en het wordt sowieso een rondreis, want dat doen we nu al een aantal jaar en bevalt heel goed.

    Eilandhoppen in de oostzee (rugen, bornholm, gotland)
    Baltische staten
    Oostenrijk en slowakije
    Schotland
     
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    Wij willen volgend jaar sowieso weer naar de sprookjescamping. Het liefst ga ik daarnaartoe in onze 2e week meivakantie (wij hebben die week met pinksteren). En dan in de zomervakantie wil ik graag 2 weken naar Frankrijk.
    Maar het hangt er ook van af of ik weer zwanger mag raken en wanneer.
     
  10. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij zijn nu in Noorwegen. Zo mooi.
    Maar wees wel voorbereid op slecht weer. Wij hebben 13 jaar terug echt prachtig weer gehad, maar nu is het behoorlijk nat. We vermaken ons prima, maar als je goed weer wilt op vakantie, dan zou ik niet voor Noorwegen kiezen.
     
  11. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Volgend jaar zomer hoop ik 2 weken Italië of Vendee.

    Ook zou ik op zich graag weer eens een stedentrip maken met vriendin of een weekend in NL nog weggaan. Of naar Disneyland met alleen onze oudsten. Maar goed, we gaan eerst maar eens met de zomervakantie aan de slag.


    Dus als mensen nog leuke campings weten aan het Gardameer (of een ander meer maar niet het lago maggiore) met een beetje leuk zwembad en animatie (want jonge kinderen die graag naar kidsclub gaan) en stacaravans dan graag! Of in de Vendee; hoe is dat qua weer in Jul/aug? En leuke campings?
     
    Nijn1977 vindt dit leuk.
  12. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    957
    57
    28

    Wij zitten nu op Bornholm, hiervoor Rugen. Echt extreem mooi, vind ik. En heerlijk weer!
     
    cowgirl80 en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Naar Noorwegen zouden we idd niet gaan voor het goede weer.
    Hebben jullie deze vakantie zelf in elkazr gestoken en zelf alls gekozen of via een reisbureau zoals nordic gewerkt?
     
  14. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Rugen zijn we een paar jaar terug geweest. Idd echt heel mooi daar.
     
  15. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    We willen volgend jaar naar 2 landen in de zomervakantie. Italië/Zwitserland of Italië/Slovenië! Als iemand nog tips heeft. We houden heel erg van mooi uitzicht/bergen.
     
  16. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Via Anwb. Die hebben leuke rondreizen voor families. Wij hebben er al meerdere gedaan. Wel knopen we er vaak nog wat aan vast. Dit jaar legoland, vorig jaar de scherenkust.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Oh ga ik eens bekijken.
    Het is namelijk de bedoeling dat we niet alles zelf regelen.
    Hoe lukt je met jullie jongste kind?
    Onze jongst zal volgend jaar nog 5 zijn en ik zou voor hem wss nog een rugdrager voorzien.

    Ivm de prijs zit je tussen de 6000 en 1000 euro ?
     
  18. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik heb een familielid in Italië wonen,
    Maar zij zegt om alles optimaal uit je vakantie te kunnen halen beter niet in het hoogseizoen naar Italië kunt gaan, maar dan meer vanwege de hitte en ook wel drukte. Tenzij je alleen aan het zwembad of meer wilt zitten zei ze:roflmao:
    Ik weet het gewoon echt niet wanneer en voor welke vakantie periode te moeten boeken.
    Heb eerlijk gezegd ook weinig zin om op een camping twee weken te zitten en alles is nog niet volledig open.
    Maar mijn man wordt echt chagrijnig van hitte en kan dan niets hebben dus heb er ook geen zin om een bak geld er tegenaan te smijten om vervolgens met een chagrijnige man te zitten die het overal te warm voor vind.:confused:

    Wij doen alleen aan auto vakanties.
    Sommige zeggen weer niet alvast gaan boeken en daarmee wachten nog en andere zeggen weer voor bepaalde bestemmingen en accommodaties is het verstandig direct te boeken wanneer dat kan.
    En ergens gun ik de oudste dan ook wel een vakantie waarbij er ook andere (Nederlandse) kindjes zijn om mee te spelen zeker als we langer dan een week gaan dan willen we ook weleens een dagje op de camping blijven.
    Vind het echt lastig voor volgend jaar..
     
  19. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De jongste loopt het meeste zelf. Van de week heeft ze heel even in de drager gezeten. Na 400 hoogtemeters mag dat wel. We hebben voor 17 dagen incl overtocht met colorline (dan hoef je niet naar noord denemarken te rijden, maar naar kiel) en verblijf in appartementen op 3 locaties 3200 betaald. Het leven is hier wel duur qua uitjes/uit eten, maar je kunt ook prima gaan wandelen, dat is gewoon gratis en zo mooi en schattige dorpjes, watervallen enz bezoeken. Kijk ook goed naar welke weg je neemt van plek A naar B en kies voor de toeristische route. Zo zijn we naar de plek over de bergen gegaan ipv de (langste) tunnel en dat was zo mooi.
    We hebben 2500 euro zakgeld (incl 3 dagen legoland, waar we al tickets voor hebben en daar komen we net mee uit denk ik).
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de info.
    Die prijs valt dan op zich nog mee voor 17 dagen. Ik merk als ik er over praat, ik er al naar uitkijk :D.
     

Deel Deze Pagina