Vakantie boeken Kreta in de herfstvakantie? Doen of niet

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tumtummetje, 7 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Laat ik beginnen met het feit dat we een beetje een baalvakantie hebben gehad, maar we moeten blij zijn dat we überhaupt hebben kunnen gaan. Ons zoontje brak op dag 2 van de vakantie zijn scheenbeen en zat tot aan zijn lies in het gips. Ons andere zoontje is afgelopen dinsdag geopereerd aan een vernauwing bij zijn plasser. Ook die kan nu 2 weken niet zwemmen. Maar het is voor een goed doel. En we mogen verder niet klagen!

    Nu had ik een voucher van vacansoleil (we zouden deze zomer eerst naar Frankrijk, maar ging niet door) en deze hadden we omgeboekt naar Luxemburg voor de herfstvakantie. Werd ik gisteren gebeld; ging niet door. De camping gaat eerder dicht. En ik baal er best wel van. Ik had er zo naar uitgekeken :oops:

    Nu wil ik eigenlijk nog wel in de herfstvakantie weg en het liefst zon zeker, want wij hebben niet heel goed weer gehad in de vakantie (eerste 3 weken in het noorden in Nederland), dus Kreta lijkt mij redelijk zeker.

    Zouden jullie het aandurven? IK heb verder geen problemen met mondkapjes, maar het is natuurlijk wel heel onzeker hoe Corona zich verder gaat ontwikkelen.

    Liefs
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja dat is voor iedereen koffiedik kijken. Je weet gewoon niet hoe het gaat evolueren.

    Wil je toch graag op vakantie, dan zou ik boeken met een heel goeie annuleringsverzekering.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nee, zou ik niet doen. Hier is de vakantie ook in het water gevallen, jammer maar helaas. Er zijn ergere dingen.
     
    Knuffelmonster en NiVa0230 vinden dit leuk.
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Wij vliegen de laatste jaren in het voorjaar naar een zonnige bestemming, maar wij gaan voorlopig nergens heen met het vliegtuig. Dat voelt nu niet goed.
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee ik zou het niet doen. In de herfst zal het virus mogelijk alleen maar verder om zich heen grijpen en zit je weer met onrust wanneer het oranje wordt. Hier is door de Corona ook heel veel in het water gevallen en vooral voor de oudste kinderen is hun veel ontzegd maar het is niet anders. Onze vakantie naar Kroatie is ook door onze neus geboord en ik heb daar vrede mee. Ik heb geeneens zin om in deze omstandigheden te reizen. We gaan nu een weekje naar de Veluwe en ik hoop dat het daar niet enorm druk is maar we gaan het zien. Er komen prachtige zomerdagen aan en daar maken we wat leuks van en hopelijk wordt alles in 2021 weer normaal. Ik zou er geen geld en energie insteken. Mocht het nu zo zijn dat de piek wegblijft omdat die nu al komt kun je altijd nog een lastminute boeken.
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  6. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    In de herfstvakantie gaat al veel dicht in kreta
    Het is geen overwinter bestemming dus kiezen veel restaurants etc er voor dicht te gaan of mss maar beperkt open te zijn.

    en zeker nu met corona als er minder mensen komen zullen ze dit wellicht eerder besluiten.

    ik zou dan kiezen voor de canarische eiland, portugal of mss zuid spanje. Of als je wilt wachten zou ik dan naar de voorjaarsvakantie kijken of meivakantie
     
  7. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zou in de herfstvakantie ook eerder kiezen voor de Canarische eilanden. Las ergens dat ze daar ook een verzekering bieden dat de regionale overheid de onkosten vergoed mocht je tijdens je vakantie te maken krijgen met Corona oid. Het aantal besmettingen is daar ook echt nihil.
     
  8. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Ja, daar zit ik nu aan naar te kijken idd. Misschien toch maar afwachten en een last minute
     
  9. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Normaal zijn er nog wel genoeg dingen open Kreta in de herfstvakantie (zeker als die vroeg valt), maar dit jaar durf ik er mijn hand niet voor in het vuur te steken. Zelfs nu is niet alles open terwijl augustus normaal een topmaand is voor het toerisme.
    Bovendien is er een redelijke kans dat er steeds meer maatregelen worden genomen, omdat er steeds meer nieuwe gevallen zijn, misschien alleen lockdowns op plaatselijk niveau maar je zal er maar net zitten, zoals nu op Poros.
     
  10. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    Mijn zus is nu op zakynthos en tis rustig zegt ze maar heerlijk. Snap dat op bestemmingen alles rustig is dus te doen mbt corona regels maar dat kan ook in italie frankrijk etc met de auto.

    Maak me meer zorgen over besmetting in vliegtuig dan op de locatie zelf....
     
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou, als je niets hebt geboekt, ook voorlopig niets boeken.
     
  12. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.896
    113
    We zijn wel eens begin oktober naar Kreta geweest. Herfst was het toen.

    Ik zou niet gaan, nog afgezien van Corona.
     
  13. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Als je echt zon en warm weer wilt, moet je niet in de herfstvakantie naar Kreta gaan. Wij zijn er eens de eerste week van oktober geweest. Wel mooi weer gehad, maar gemiddeld een graad of 22-25. Soms was het echt te koud om te zwemmen. 's Avonds koelde het ook al snel af, je kon niet meer in een shirtje en korte broek buiten zitten. En ook wel eens een bui gehad.

    Als je dus echt zekerheid wilt hebben wat betreft het weer, zou ik niet voor Kreta kiezen. Al kun je natuurlijk ook geluk hebben. We zijn vorig jaar de laatste week van september/eerste week oktober naar Kefalonia geweest en toen was het prachtig weer en erg warm.

    En verder is het ook nog zo dat heel veel winkeltjes en restaurantjes begin oktober de deuren sluiten. Veel waren aan het opruimen, anderen waren al dicht. Nu in de Corona-tijd zal dat natuurlijk nog veel meer het geval zijn, omdat er sowieso al veel dicht gebleven is.

    En wat de Corona betreft.: Houd er rekening mee dat een accommodatie toch dicht kan zijn, of dat je vlucht ineens toch niet gaat. Maatregelen kunnen verscherpt worden. Het is dus een gok.
     
  14. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    met vacansoleil kun je niet naar Kreta..

    mij zou eerder een camping in zuid Frankrijk of Spanje boeken met dit voucher zodat je zelf kunt rijden. Vliegtuig zou ik echt niet doen + ben je dan dubbel geld kwijt ( en wat als het weer niet doorgaat zit je dadelijk met 2 vouchers..)

    mij zou zsm het voucher opmaken en sowieso met de auto gaan.
     
  15. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  16. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Jeetje wat een enorme pech hebben jullie gehad zeg!!
     
  17. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Wat zijn jullie lief zeg, bedankt voor alle reacties! Wij gaan nog even verder zoeken. Misschien eventueel toch in Nederland blijven. We zijn ook maar een weekje vrij.
     
  18. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Ziet er super uit. Is helaas vol (herfstvakantie noord)
     
  19. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Zijn die er nog? Verzekeringsmaatschappijen die ‘Corona’dingen vergoeden? Ik heb begrepen dat alle reizen die geboekt worden niet meer verzekerd zijn voor annulering door Corona.
    Wij zijn aan het kijken voor volgend jaar, maar ik durf echt niets te boeken buiten Nederland.
     
  20. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geen idee eigenlijk.

    Wij gaan sowieso niet naar het buitenland. Te veel stress, te veel risico, te veel gedoe.
     
    Youtan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina