Vakantie buiten europa?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vanes, 7 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben een beetje aan het kijken voor vakanties in januari/ februari.
    Onze meid zou dan 9 maanden zijn.

Hebben jullie ervaringen met vakanties buiten europa?
    Het lijkt me geweldig om naar bijvoorbeeld thailand, australië of america te gaan, maar ik twijfel of het verstandig en te doen is met een kleintje.
    Is het te doen met het tijd verschil en het ritme van de baby?

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Vor Thailand heb je hep A nodig. De vraag is of je je kindje een extra spuit wilt geven voor jouw plezier ( zo zie ik het altijd)

En in sommige gebieden ook malaria pillen.

3. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Wij gaan toevallig volgende maand naar Mexico. Onze kleine is dan bijna 1 jaar. Ik heb hierover van te voren contact gehad met de tropenverpleegkundige van de GGD, zij kunnen je goed advies geven. Thailand zou ik niet doen, wat kaboutertje al zegt; volgens mij moet je daar in sommige gebieden malaria slikken. Amerika en Australie kan volgens mij prima. Wij geven zelf (het cb dan :) ) de BMR prik vervroegd. Die krijgen ze normaal na 1 jaar en wij geven hem dan iets eerder, zodat ze toch wat beschermd zijn.

Volgens mij is het tijdsverschil met Amerika een uurtje of 6. ligt er ook weer aan in welk gebied je bent. Wij zijn er vorig jaar wezen trekken en waren in 2 verschillende tijdszones.
    Het schijnt dat kleintje minder last hebben van een jetlag dan volwassenen, maar dat weet ik zelf nog niet uit ervaring want wij zijn nog niet geweest.

Als ik jou was zou ik gewoon de GGD bellen, zij weten het als de beste!

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.161
    4.399
    113
    Wij zijn vorig jaar met Kylian (was toen net 1 jaar) naar Amerika geweest (calefornië). Het is daar 9 uur vroeger dan het hier is.
    Heb bij hem weinig gemerkt van een jetlag, het enige minpuntje was dat hij bij ons op de kamer lag en tegen 6 uur niet meer in zijn bedje wilde en dan maar verder sliep bij ons in bed.
    Heel gezellig natuurlijk behalve voor mama want die werd door de beide heren naar het uiterste randje gedwongen ;) .

Wel even goed informeren ivm paspoort, ik weet niet hoe het met australië zit maar voor amerika moet iedereen een eigen paspoort hebben.
    Dus je moet dan even een paspoort voor je kleintje laten maken, met een bijschrijving in jouw paspoort kom je niet verder dan schiphol.!

Groetjes Anita

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.119
    34.205
    113
    Bij Thailand heb je alleen aan de grens met Cambodja en in de jungle malaria nodig, maar ook dat is niet echt meer noodzakelijk.

Ik neem sowieso niet aan dat je daar heen wilt met een kleintje.

Verder lijkt Thailand me goed te doen hoor, het is zo mooi! Het zelf geen hep. A gedaan, vind ik niet nodig, maar met kleintjes is het wel anders. Zelf ben ik van mening dat je goed op moet letten en dan is het niet echt nodig.

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Beetje naieve gedachte Suus.
    Maar goed dat is mijn mening.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Voor Spanje geldt dit hopelijk niet?

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.161
    4.399
    113
    Paspoort

Spanje is lid van de Europese Unie en heeft de Schengen-akkoorden ondertekend. Tussen de verschillende Europese landen is er vrij verkeer van goederen, kapitalen en reizigers.

Om in Spanje te reizen, heeft u minimaal uw identiteitskaart nodig.

Reizen met minderjarige kinderen

Vanaf 12 jaar is ieder Nederlands kind in het bezit van zijn eigen identiteitskaart en kan het zonder problemen met u mee op reis.

Onder de 12 jaar kunnen kinderen een "identiteitscertificaat" meenemen (certificaat met foto dat op aanvraag door de gemeentediensten overhandigd wordt). Alle lidstaten van de Europese Unie laten dit identiteitscertificaat toe als het kind in het gezelschap van zijn ouders is.

Aanvraag paspoort voor kinderen

Zoals ook voor volwassenen het geval is, moet de aanvraag van een paspoort voor kinderen ingediend worden bij de gemeentediensten en zijn er eveneens twee pasfoto's vereist.

Tot aan de leeftijd van 18 jaar moet de aanvraag voorzien zijn van de ouderlijke toestemming.

Dit vond ik erover op http://www.spanje.nl/site/praktisch/paspoort.html

Groetjes Anita

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou voor Thailand gaan!
    Tegenwoordig heb je spuiten die 10 jaar geldig zijn na een herhaling. En of ze die spuit dan nu of over 4 jaar pas krijgt...

Malaria is bijna nergens meer in Thailand, in ieder geval niet in de toeristische plaatsen. Verder zijn er genoeg goede en schone restaurants en hotels en goede ziekenhuizen (vind ik erg belangrijk met zo'n kleintje).

Ik ben meerdere malen in Thailand geweest, ook met mensen met kleine kindjes. En ik vind het geweldig! Het is daar ook veel vrijer en gemoedelijker voor kinderen dan bijv. in Spanje (vind ik) ;)

10. mamavanalex

5 aug 2008
    75
    0
    0
    ik weet niks van thailand of ver weg met kleine kindjes.
    maar ik ben naar de canarische eilanden geweest toen alex 8 maanden oud was.
    en wat me bijgebleven is, is dat je veel minder kan doen, omdat je (tenminste ik deed dat) rekening moet houden met het ritme van die kleine.
    hij vond het prachtig hoor, wandelen in de natuur en naar de zee kijken enzo.
    ik denk dat ik voor thailand even wacht tot ie een paar jaar ouder is, dan kan hij er ook van genieten!

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Daar ben ik het mee eens. De mensen zijn er super.

Alleen wat ons tegenhoudt zijn de spuiten.

Ik vind een reis daar heen pas als ze zelf kunnen beslissen over een extra spuit.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij gaan in oktober naar Turkijke en dan krijgt onze dochter hepA.
    Na navraag blijkt dit een spuit te zijn die amper pijn doet en weinig gevolgen heeft.
    Ik vind het een beetje naief om je kind niet te laten spuiten en dus niet ver op vakantie te gaan.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Waarom zou ik perse naar een prikland moeten?

Ik bedoel voor mooi weer kan je ook naar Zuid europa.

Dus naief ben ik niet. naief is pas iemand ( naar mijn mening) die wel gaat zonder prikken, terwijl je weet dat het kan een besmetting op hep a.

Dank je Pluk ;)

14. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Voor is de overweging omdat je wel mooi weer hebt. in januari in Spanje kan je ook 2 weken regen hebben.

Gelukkig hebben we nog even om er over na te denken!

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Is Portugal dan een optie?

Of bijv Zuid Spanje ( waar alle bejaarden zitten ;))

16. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Zon garantie in januari blijft volgens mij moeilijk in europa. Maar we gaan even kijken of de spaanse eilanden wat zijn...

17. Bri

Bri Niet meer actief

Wij gaan in oktober naar Australië. Ons mannetje is dan 6 maanden oud. Lijkt ons een perfecte leeftijd: met een beetje mazzel kan hij al zitten (hij doet al zó z'n best ;) ), maar hij loopt natuurlijk nog niet. Dat lijkt mij persoonlijk rampzalig, van die lange vluchten met een dreumes die door het gangpad wil rennen. Bovendien past hij nu nog in de bassinet (reiswieg) van de luchtvaartmaatschappij, kan hij in elk geval liggen tijdens de reis! (daar zou ik wel op letten, de ene maatschappij heeft grotere bassinets dan de andere! bij singapore airlines tot 14 kilo, dus dat zou ook met een kind van 9 maanden nog wel moeten kunnen.)
    We hebben niet het goedkoopste ticket genomen, maar die met 1. een comfortabel reisschema (minimaal overstappen) en 2. relatief comfortabele toestellen.

Wij passen onze reisplannen zeker aan op het feit dat we een baby bij ons hebben. Bij de vorige keren trokken we veel rond, nu blijven we een maand in de regio Sydney, dus geen binnenlandse vluchten of urenlange autoritten. En we nemen wat meer een appartement dan een hotel. En in het centrum een hotel met babysit-service, dan kunnen wij ook een keer naar de bioscoop of uitgebreid uit eten!

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat, maar hoop dat het allemaal wel losloopt. Zelf vind ik de jetlag een stuk beter te hebben als ik naar Australië ga dan halverwege (Amerika, Azië). Hopelijk geldt dit voor ons mannetje ook!

Gelukkig geen prikken nodig voor Oz. We hebben wel een eigen paspoort voor hem, weet eigenlijk niet of het noodzakelijk is i.v.m. visum, maar vond het wel zo handig zo. Kan hij ook een keer met één van ons op pad.

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij gaan als de kleine 4 maanden is naar Kazachstan. (Kleine moet nog wel geboren worden, maar de tickets moet ik toch zeker wel vlak na de geboorte kopen).
    Heb me al een beetje georienteerd op de dingen die mee moeten maar het is behoorlijk veel.
    Hopelijk is de KLM coulant met overbagage ;)

19. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Het tijdsverschil is voor die kleintjes best lastig. We zijn net terug van onze vakantie naar NL. Met Peru is het tijdsverschil 7 uur en voor Sem was dat de eerste dagen echt wennen. Hij was helemaal ontregeld. Verder hebben we een hele leuke vakantie gehad. De vliegreis viel gelukkig erg mee (het is 13 uur) Hij heeft zich super gedragen. Alleen bij het dalen kreeg hij erg last van zijn oortjes. Heel zielig.

20. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Wij gaan volgende maand naar Curacao. Heerlijk tropisch weer en we hebben geen prikken nodig. Dit was toch wel een vereiste van ons.

Deel Deze Pagina