Vakantie eind april

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door xDanielle, 26 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDanielle

    xDanielle Fanatiek lid

    4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Hoi lieve mama's en mama's to be.

    Wij zijn in juni dit jaar getrouwd en willen graag in April komend jaar onze huwelijksreis plannen.
    Wij willen 22 april vertrekken, welk land is dan lekker?
    Het hoeft geen 30 graden te zijn, maar aangenaam zou wel fijn zijn want manlief houd wel van zwemmen (hij heeft geen vrees voor koud water maar ik wel haha)
    Zelf wil hij naar Griekenland maar ik las dat het daar dan maar 20 graden is en heb nog niet echt een verwarmd bad gevonden ofzo haha
    Tips?!
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Volgens mij is eind april het toeristenseizoen nog niet begonnen in Griekenland, dus het meeste nog gesloten, en in die periode is het er zeker nog niet warm. Zwembaden zijn er sowieso niet vaak verwarmd. Als je lekker weer wilt, zou ik het meer richting de Canarische Eilanden zoeken.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn 3 jaar geleden naar Kreta geweest in dezelfde periode. Mei vakantie dus. Kreta ligt niet heel veel hoger dan de canarische eilanden op de wereldkaart, maar scheelt wel wat vliegtijd.

    Wij zaten doen op het starbeach in chersonisos.. officieel dé feestlocatie van kreta ;) - maar in het voorseizoen volgeboekt door families. Veel gezinnen dus met opa en oma erbij. Ze waren nog aan het opstarten, dát wel. Van de 5 zwembaden waren er 2 nog niet klaar. De all inclusive restaurantjes/ tentjes bij het zwembad, werden in de week dat wij er zaten nog uitgebreid qua hoeveelheid en soort eten. Maar al met al was het geweldig! Kreta is een prachtig eiland. Voor het zwemmen hadden we bij de decathlon surfvestjes meegenomen, zodat we toch ook konden snorkelen in zee.

    We zijn zelf ook in dezelfde periode eens naar Lanzarote geweest- maar daar hadden we pech met het weer - bewolking, regen... Ik zou dus zelf zeker ook wel durven gokken op de meest zuidelijke eilanden van Griekenland.
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    in die periode kunnen eilanden in de mediteranee mooi zijn, maar ook nog wel wat frisser. ik zou zelf zuid spanje, kreta, de algarve of kanarische eilanden kiezen. of verder weg, dan kom je wel op de 30 graden, zoals de kaapverdische eilanden (nu nog wel oranje op de covid kaart) of naar de nederlandse caribische eilanden, duurder en langer vliegen.
     
  5. MamaMariska

    6 jun 2018
    30
    6
    8
    Vrouw
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Wij zijn ooit de laatste week van april op zuid Kreta geweest. Heerlijk weer gehad, tussen 22 en 28 graden of zo, elke dag zon. En je kon ook al goed in zee zwemmen. Aan de noordkant was het net wat frisser, ook het zeewater.
     
  7. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Mexico
    Curaçao
    Dominicaanse republiek
    Alanya/side is het altijd lente.

    In Griekenland en Turkije begint het seizoen dan pas, veel is nog aan het opstarten. We waren een keer in de 1e/2e week van mei naar Kusadasi gegaan,maar ze waren nog best wat onderhoud aan het doen in het hotel.
     
  8. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83

    Wel prijzig denk ik? In de meivakantie
    (Plus vliegen: bij ons 2 volwassenen en 3 kinderen…)?
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Wij hebben het zalig gehad eind april op Kreta. Seizoen was nog niet begonnen, dus we zaten tussen de locals. Ja er is idd wel veel dicht en veel zijn nog aan t verven etc. Maar wij vonden dat niet hinderlijk. Zeewater was prima. Zwembad was koud maar ik hou daarvan :) maar buiten temp was echt uitstekend. S avonds werd het wel wat frisser, dus vestje aan. Maar verder was het echt fijn weer, lekker warm :)
     
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina