Vakantie naar Scandinavië/Schotland met baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Achterkantvandemaan, 30 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.991
    7.026
    113
    Iemand ervaring met reizen naar Scandinavië of Schotland met baby?
    Niet met vliegtuig!

    In mei willen we een week op vakantie, maar we willen niet vliegen met baby. Baby zal dan 11 maanden zijn.

    Iemand ervaring en wil je er wat over delen?
     
  2. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier die landen niet gedaan met baby, maar wel genoeg gereisd met kinderen toen ze klein waren en dat is prima te doen. Voor een week zou ik Schotland doen of Zuid Noorwegen. Daar kun je beide in NL de ferry voor nemen, anders wordt het wel heel veel auto rijden met een baby.

    Wil je rondreizen of 1 plek? Wij gaan van de zomer naar Schotland (eerste keer) en hebben dan 4 verschillende overnachtingsplekken en zijn 2 keer in Zweden en 2 keer in Noorwegen geweest en dat is iig erg kindvriendelijk.
     
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn naar Denemarken en zuid zweden geweest toen mn jongste 4 maanden was.
    Wat hierboven ook gezegd wordt, voor een week zou ik geen scandinavie kiezen, veel te lang rijden. We hebben toen zo lang helemaal vast in de file gestaan bij Hamburg met een huilende baby op de achterbank… ik heb er nog wel een nachtmerries van:$

    Zweden is wel super kindvriendelijk. Overal zijn plekken om je baby te verzorgen. In winkelcentra zagen we speciale “huiskamers” om je baby te voeden. Maar meer iets voor als je 2 -3 weken wil gaan.

    We zijn ook meerdere keren met de boot naar Schotland geweest, maar niet met babies. Op zich kun je daar ook enorm ver rijden als je wilt. Maar met een baby zou ik een paar dagen in een huisje in de Highlands gaan, bij Pitlochry in de buurt. Dat is heel mooi , echt Schotland gevoel, maar niet zo ver rijden. En idd met de Dfds boot van Ijmuiden naar NewCastle.
     
  4. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Scheelt natuurlijk al heel veel of je in Groningen woont of in Maastricht. Als je in Groningen woont en je blijft onderin Denemarken of Zweden valt het ook wel mee qua afstand.

    En zo klein is 11 mnd ook niet meer natuurlijk, is niet echt meer een kleine baby dan.
    Voordeel van Denemarken en Zweden is dat ze op campings (bijna alle campings hebben dat) een slecht weer accommodatie hebt waarin je kan koken en het ook vaak kan opeten daar. Ideaal met ovens, koelkasten, gasfornuizen. Ook hebben ze goede sanitaire voorzieningen familiebadkamers.
     
  5. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.677
    3.944
    113
    Vrouw
    Niet met baby maar wij hadden de nachtboot naar Noorwegen afgelopen december.

    Dan is (zuid) Noorwegen prima te doen hoor voor een week :)
     
  6. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    916
    213
    43
    Vrouw
    Kort off topic vraagje: welke rondreis ga je doen in Schotland? Wij willen daar wellicht volgend jaar meivakantie naartoe.
     
  7. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.991
    7.026
    113
    Oi kreeg geen meldingen!

    We willen in principe één plek als we een week gaan. Maar ik zit te denken; misschien kunnen we beter de zomervakantie gebruiken voor het noorden. Dan hebben we wat langer de tijd en kunnen we meer plekken aan doen. Zonde om niet te doen natuurlijk!

    Ik woon in Brabant, dus best nog wat reistijd erbij om naar boven te rijden :p

    Leuk jullie tips te lezen, ik hou me aanbevolen voor meer!
     
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Rotterdam Hull oversteken
    Loch Lomond
    Ullapool (wilde eigenlijk skye, maar dat was echt achterlijk duur)
    Elgin (noordoostkust)
    Edinburgh
     
  9. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Voor Scandinavie zou ik zeker de zomer doen en dan echt de schoolvakantie, anders is er veel dicht.
     
  10. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    916
    213
    43
    Vrouw
    Thanx!! Ik neem aan dat je het dan zelf samengesteld hebt zoals ik het lees. Ik ga me er verder in verdiepen
     
  11. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.991
    7.026
    113
    Oh echt? Hoezo dat dan?
    Ik zit net na het seizoen geloof ik, eind aug begin september.
     
  12. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Dan zijn de Denen en Zweden weer aan het werk.
    Op een camping gestaan in Denemarken toen we laat vakantie hadden en die was al redelijk uitgestorven.
    Door de weeks dan, want in het weekend kwamen ze weer terug.
    De Nederlanders die er nog waren stonden over de hele camping uitgespreid, dus op ons veldje stonden we alleen. In de speeltuin en aan het strandje kwam je dan anderen tegen die hetzelfde hadden. Vonden we niet zo gezellig, maar de camping zelf was wel fijn.

    Afgelopen jaar in Zweden gingen we net voordat het hoogseizoen afliep, maar daar hield het in dat alle voorzieningen minder werden. De receptie was minder open, de afhaal ook. Sommige uitjes alleen in het weekend open.

    Dat is altijd een groot nadeel als je laat vakantie hebt, je kunt beter omhoog gaan als je vroeg of midden hebt qua zomervakantie.
     
  13. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.991
    7.026
    113
    Ik weet eigenlijk niet of het een probleem is. We willen eigenlijk helemaal geen mensen zien op vakantie :p
    We zitten altijd in een huisje met eigen kookgelegenheid. Uit eten gaan we zelden. Overdag gaan we de natuur in, savonds koken we zelf thuis. Dus denk dat het niet zoveel uit maakt of ik in hoogseizoen zit?
     
    Catou en Fruity90 vinden dit leuk.
  14. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.829
    3.602
    113
    Denemarken is super kindvriendelijk land, wij zijn afgelopen zomer geweest en op 2 plekken (noord Denemarken een week en dichtbij legoland een week). Jongste was toen 8 maanden.

    Draagzak was wel onmisbaar, weinig te wandelen met alleen een wagen.

    Verder zou ik zeggen zeker doen, op de deense waddeneilanden is een van de eilanden waar je ook met auto over het strand mag, dat vonden wij echt super.

    Noord Denemarken hebben wij toen 12 uur op gereden, en de terugweg 10 uur (vanwege file in Hamburg).
     
  15. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.829
    3.602
    113
    nee dat maakt niet zoveel uit. Hoogseizoen is vooral belangrijk als je op campings meer families met kinderen zoekt.
     
  16. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Ik zou dit ook doen. Pitlochry is dan prima aan te rijden en daar zit je echt midden in de highlands en bij leuke plekjes in de buurt.
     
  17. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.991
    7.026
    113
    Krijg echt zoooooo veel zin in vakantie als ik jullie verhalen zo lees!! Maar nu nog kiezen welk land :p
     
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Omdat dan heel veel dicht is.
     
  19. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja klopt. Voor het eerst zelf samengesteld.
     
  20. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Dan is het misschien zelfs een voordeel. Hoewel Scandinavië zelfs in het hoogseizoen niet zo druk is als de Loonse en drunense duinen op een zaterdag of zondag!
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina