Vakantie speelgoedtips 8-11 jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Afua32, 6 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik lees overal leuke speelgoedtips om mee te nemen op vakantie voor jonge kids maar onze kids zijn al wat groter.
    Ben benieuwd wat jullie meenemen aan vermaak?

    Ik kom tot nu toe niet verder dan:
    Steps
    Voetbal
    Gezelschapsspelletjes
    Luchtbed
    Tekenspullen
    Wat lego/playmobil voor de jongste

    Iemand nog leuke ideeën voor een tiener en 8jarige?
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.151
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    duikstaafjes
    boeken - stripboeken, doeboek, puzzelboek

    mijn oudste is handig met haar zakmes sinds haar 11 jaar ongeveer
    stoepkrijt
    tafeltennisbatjes
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.134
    7.724
    113
    Gelderland
    Ik pak het volgende in voor mijn jongens van 9&11

    - nieuw leesboek
    - Donald duck zomerpocket
    - nieuw spel; keer op keer
    - kleine nerf met pijltjes (wij hebben een speelbos op de camping)
    - bal
    - voetbalkaartjes
    - nog wat extra spelletjes en doe boeken/stiften en pen/potlood.

    Op vakantie kopen we altijd iets van een opblaasding en als ze iets anders missen is het zo bij gekocht.
     
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.848
    3.613
    113
    Vrouw
    Thuis
    Compas
    Verrekijker
    Vergrootglas
     
    rijo vindt dit leuk.
  5. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Wij hebben een e- reader vol kinderboeken. En qua speelgoed zo'n kleefbal set (overgooien), jeu de boules set, een bal, plastic banden of waterdieren voor in het water (belachelijke prijzen op vakantie), gezelschapsspellen zonder doos (scheelt veel ruimte) en tekenspullen. Ikea heeft kleine legobakjes, duikspeeltjes en duikbrillen.

    Je kunt met Spotify, Netflix etc muziek, podcast en films downloaden zodat je die offline kunt afspelen onderweg.
     
  6. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.312
    113
    Ruim voor de vakantie scoort ik vaak een stapel Donald Duck tijdschriften, of Tina's (ik hebben 2 dochters in die leeftijd) of wat voor tijdschriften ze leuk vinden via Facebook. Soms via de Weggeefhoek, soms voor een klein bedrag op een Verkoophoek. Die stapel bewaar ik tot de vakantie.
    Verder ook altijd leuk:
    Badminton set
    Het spel Kubb
    Van die IQ Smart Games die je in je eentje kunt doen
    Als ze van lezen houden: boeken of e-reader
    En vaak zoeken ze als we de eerste keer gaan winkelen zelf wat leuks uit van het vakantiezakgeld dat ze van de grootouders hebben gekregen
     
  7. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.163
    379
    83
    Hier zou meegaan:
    Donald Duck om te lezen
    Badmintonset
    Uno/Skip-Bo
    Jeu de Boules
    Opblaas krokodil
    Zo'n grote zwemband om lekker mee te dobberen op t water
    Haar gsm maar enkel om muziek te luisteren
    Tekenblok, viltstiften, potloden
     
  8. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.126
    1.926
    113
    Dit!

    Mijn kinderen (5 en 7) hebben beide een dunschiller van Kids at work waar ze stokken mee slijpen. Is voor een 8 en 11 jarige ook leuk om te doen op vakantie denk ik. Foto's maken met een oude fotocamera, een katapult maken..
    Verder inderdaad een nieuw spelletje, puzzelboeken, tijdschriften (check de kringloop). En misschien hebben ze zelf nog wel een leuk idee!
     
  9. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Verfstiften van bijv action

    mooie stenen zoeken en mooi maken mer de stiften en dan weer wegleggen in de natuur
    Leuk voor Jong en oud
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Knutseldingen. Leesboek. Donald ducks. Badmintonset, voetbal, step, puzzelboek en spelletjes.
    Alleen dan na 1 week is het boek uit, dat is dan altijd wel jammer.
    Ze willen zelf ipad en nintendo switch mee. Tot nu toe nooit gedaan maar twijfel nu toch wel.
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  11. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Leesboeken, doe/puzzelboeken, gezelschapsspelletjes, ipad of oude telefoon met netflix downloads (voor in de auto), tekenspullen, duiksetje, bal, iets met een bal om te meppen of gooien/vangen...
     
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Vinden ze het leuk, die dunschiller? Kunnen ze er veel mee?
     
  13. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.126
    1.926
    113
    Ze zijn er niet de hele dag mee bezig, maar vooral mijn zoon kan er echt wel een poos mee bezig zijn. Je kunt er alleen mee slijpen. https://www.ilovespeelgoed.nl/product/kids-at-work-houtkrul-schilmesje.html?kwd_id=15630-AGI-119754749166-ASI-294680686006-A600390&bgid=15630-AGI-119754749166-ASI-294680686006-A600390&gclid=Cj0KCQjwraqHBhDsARIsAKuGZeE0HDk8p3GSSLdkqVhSFx-entfPyBRabq3WC0zw7HEuuU8X0LPfwCMaAhtbEALw_wcB
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn jongens zijn bijna zes en bijna elf en hier gaat mee naar de basic camping: Kinder zakmessen, voor allebei een doosje lego in de Ikea lego bakken (volgens mij zijn deze nieuw maar erin kan je de lego bewaren en op de deksel kan je bouwen), tekenblokjes en kleurtjes, wat gezelschapsspellen, voor de jongste zijn kinder camera en voor de oudste twee doeboeken (het grote geschiedenis doeboek en young scientist, beide sluiten aan bij zijn interesses). Alles past in een mandje. Voor de oudste gaan ook nog twee boeken mee en voor de jongste een voorleesboek.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  15. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Hier gaan de sportspullen mee, hockeysticks, ook de te kleine dan kan ze met andere kinderen hockeyen.
    De tennisrackets, badmintonset, tafeltennisbatjes en ballen (vaak hele competities of spellen bij die tafels).
    Verder knutselspullen, waterspeelgoed, glowsticks, glittertattooset en tye dye spullen (liever daarvan thuis).
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  16. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Klinkt leuk die doeboeken! Waar koop je dat? Bij de tijdschriften? Of echt boekhandel?
    Zijn het puzzels enzo? Of echt met knutselen en zijn er materialen nodig?
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb ze bij Bol vandaan. Zijn puzzels, weetjes, in de young scientist staan bijv ook wat experiment voorbeelden, verhalen, etc.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Onze zoon is jonger maar hier gaat standaard een wandelrugzak mee, fotocamera, verrekijker.

    Puzzelboeken zijn leuk en deed ik vroeger ook veel. Heb je voor alle leeftijden.
    Boeken en tijdschriften haal ik bij de kringloop. Boeken kun je halen bij de mini bieb. De camping waar we 2 jaar geleden waren konden we daar weer boeken ruilen.

    E reader is ook super praktisch

    Kleine spelletjes om samen te spelen gaan hier ook standaard mee. Als hij wil neemt hij een smart game mee.

    Ladingen stiften en papier gaat ook mee.

    Tablet zou ik niet zo snel doen of je moet weten dat ze er niet standaard achter kruipen. Zou het heel ongezellig vinden als ze elke keer achter dat dinge kruipen.

    Bal mee, misschien hebben ze er een tafeltennis tafel? Voor het zwembad duikspullen. Luchtbedje
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  19. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Hier gaat mee: paar spelletjes, bal, grote dingen voor in het water, een bal, badminton oid, stiften en kleurboek, duikstaafjes/ringen, doeboek, leesboeken, en ipad.

    In de ochtend mogen ze op de iPad zodat ze nog stil zijn voor de anderen (en wij er niet super vroeg uit hoeven :)) en als we koken.
    En tijdens de lange autorit zit de oudste er soms op. De andere twee zijn wagenziek, dus dat is geen goede combinatie.
     
  20. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113

    Zijn een heleboel groepen op fb kei-leuk, kei blij, kei tof. Mensen leggen mooi zelf geschilderde stenen neer en zetten er een fb teken op een #postcode en de fb groepsnaam.
     
    Afua32 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina