Hallo allemaal, Jaaaaaaaaaaaaa, we hebben gisteren een reis Turkije geboekt! De eerste vakantie naar het buitenland met Nova...... En de eerste vliegreis. Ben zo benieuwd hoe het gaat. Heb een lijstje gemaakt wat mee te nemen; Luiers Voeding Flesjes met extra speen Paracetamol zwembandje ors(zo heet dat toch) Buggy kleertjes muggespul zonnehoedje zonnebrilletje zonnebrand aftersun haar/zijn knuffel zwemluiers Iemand nog iets wat ik vergeten ben? Enuh iemand nog tips om ons meisje bezig te houden in het vliegtuig? Ze is namelijk erg ontdekkend en erg nieuwsgierig........ Spannend!
Heb je voor in het vliegtuig zo'n campingbedje gevraagd of hou je haar de hele vlucht op je schoot? Boekjes zijn altijd handig maar die liggen ook in het vliegtuig, misschien wat te knabbelen en ik denk dat het vliegtuig zelf ook al voor genoeg afleiding zorgt Vergeet je niet om wat speelgoed mee te nemen. heb je ook een tentje/zonnescherm voor op het strand?
Campingbedje? Nou we vliegen via Dusseldorf dus ik weet niet ofdat ze in duitsland ook een camoingbed in het vliegtuig hebben. Ik wist uberhaupt niet dat het bestaat. Wat is het eigenlijk? En hoe werkt het dan? Oh fijn dat je het nog zegt een zonnescherm/tentje..... Moet nog kijken waar ik die kan halen. En moet nog een zonnehoedje extra hebben. Maar de winkels hangen vol met herfst kleding.....
nou voor die 4 uurtjes kun je ze gewoon op schoot nemen hoor. Ze zijn zo onder de indruk van alles dat ze genoeg te zien hebben. ik had wat speelgoed meegenomen, nieuw wat ze nog niet gezien had en ik heb met haar wat door het vliegtuig gelopen. Ook ik had het geluk dat er veel kinderen aan boord waren..ze kwamen allemaal even bij chedella kijken Had wel een zonne hoedje bij en zonnefactor 50! Ben wel inentingen gaan halen. was niet perse noodzakelijk maar aangezien de voorgeschiedenis van onze meiden wilde ik geen risico nemen. Voor de rest heb je echt wel alles hoor hahahh turkije is modern er er is alles te krijgen.. ben er al zeker 6 keer geweest. Chedella was alleen alergies van de melk{ in Suriname waren wij dan he!} Had gelukkig peutermelk van nederland bij. Van andere melk kreeg ze diaree. Verder at ze veel met ons mee en ik had wat potjes olvarit meegenomen.. Ijs werd ons afgeraden te eten ivm bacterie dus hebben we niet gedaan alleen verpakte waterijsjes mag wel! Ja een hele onderneming hoor zo een vliegreis...maar het gaat vast goedkomen. Heel veel plezier alvast. oja...geef ze wat te drinken tijdens het opstijgen..ze kunne wat last hebben van de oortjes. Ik had speciale oordopjes gekocht voor kids maar na 4 minutjes in de lucht was ik er al een kwijt. mevr bleef net zolang wurmelen tot dat ze er uit waren ! liefs sonya
@Sonya: Ja, ik ben zelf ook al 4 keer in turkije geweest...... Maar dit is de eerste keer dat Nova gaat. Ik ga maandag even naar het ggd bellen om te vragen of het nodig is voor inenten. Wil nl ook geen risico's lopen. Vind het ook zo spannend ook omdat ik weet dat Nova niet echt een stil zitter is en zo ondernemend is dat ze dadelijk niet wil zitten...... Maar goed daar verzinnen we wel wat op. Ik ga van de week maar eens wat nieuw speelgoed kopen dan heb ik wat voor in het vliegtuig. Tnx! Liefs Shir