Vakantiebudget

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door baby90, 7 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

    baby90 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.032
    315
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik vind het maar lastig in te schatten wat je per dag uitgeeft.
    Wij gaan bijna elke dag uit eten, we zullen ook een keer een simpel frietje eten, of de bbq aansteken.
    Maar als je (bijna) elke dag uit eten gaat met 2 kinderen, ijsje hier, broodje daar. Wat is dan een goed budget?
    We gaan naar Kroatië.

    Ik denk zelf aan zo'n 100 euro per dag. Deze ene dag zullen we het wel kwijt zijn en de andere dag niet.

    Wat is jullie vakantiebudget?
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij houden ook altijd gemiddeld zn 100€ per dag aan, daar kom je prima mee uit is onze ervaring.
     
  3. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Meestal boeken we halfpension waardoor we alleen uit-lunchen.
    Maar als we een keer een appartement boeken of hotel met alleen ontbijt, dan redden we het niet met 100 euro per dag (gezin van 4).

    een en ander is natuurlijk afhankelijk van de prijzen ter plaatse. Kroatië is niet schrikbarend duur qua horeca.
    Maar alleen al voor dineren incl drankjes zijn we gauw 100 euro kwijt, zo niet meer. Daarnaast komt dan lunch Incl drankjes en evt extraatjes, zoals ijsje, entreegelden uitjes, cadeautje/souveniertje etc etc.

    Als we halfpension boeken, dan komen we goed uit met 100 euro per dag.
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ons vakantiebudget is niet te vergelijken... Maar ik denk dat 100 euro moet lukken.

    Wij gaan 2,5 week kamperen - gaan dan misschien 1 x uit eten - koken gewoon in de caravan en op de skottelbraai . We nemen de airfryer mee.
    Uitstapjes zijn over het algemeen gratis - pretparken vind ik te druk in de zomer. Bos, watervallen, strand, bijzondere monumenten of tuinen, kerken, speeltuinen en kastelen.. dat soort dingen kost allemaal niets of niet zo veel.
    Afgelopen 2 jaar zijn we 2 en 2,5 week op vakantie geweest en waren we nog geen 1300 euro kwijt inclusief alles (verblijf, tol, eten/drinken, uitstapjes) . Mijn nicht met wie we mee waren houd het altijd bij. Verder rijden we gratis, dat scheelt natuurlijk ook een stuk.
    Dit jaar zal iets duurder zijn omdat we nu 1 week op een camping staan die 2x zo duur is als wat we normaal gesproken kwijt zijn.
     
  5. baby90

    baby90 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.032
    315
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Het verschilt heel erg dus:D

    Wij zoeken wel de goedkopere restaurantjes waar je net zo lekker kan eten. We nemen meestal ook geen hele dure gerechten, met biefstuk maak je mij niet blij.
    Daarnaast zullen we vooral in het zwembad spelen met de kinderen en een of twee keer een waterfiets huren. Ook een keer een boottocht om dolfijnen te zien. Verder zullen we geen pretpark oid bezoeken. Wel stadjes, maar dat kost niets.

    Het zal er natuurlijk ook aan liggen waar je op vakantie gaat. Kroatië is niet zo duur. Alhoewel ze echt wel duurder zijn geworden dan de laatste keer dat wij er waren (6 jaar geleden).

    Edit: EN COCKTAILS!!!!!
    Bij de minidisco zullen er elke avond wel 2-3 cocktails ingaan:roflmao:
     
    Athina vindt dit leuk.
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou ook 100 a 150 euro per dag aanhouden denk ik.
     
    baby90 vindt dit leuk.
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    Wij deden toen wij naar Griekenland gingen 100 per dag. Maar toen waren we met zijn 2 en. Nu met dochter er bij is het 120 euro geworden.
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Ik hield altijd 100 euro per dag aan, voor alles dus verblijf, brandstof, tol, eten, uitstapjes....

    Maar sinds de jongens wat groter worden redden wij het daar niet meer mee. Ze kosten steeds meer geld op campings, 2 van de 3 eten tegenwoordig al grote mensengerechten ipv kindermenu in een restaurant, entrees worden steeds duurder met hogere leeftijd. Dus langzamerhand ga ik wel uit van 150 euro per dag.
    Sommige dagen geven we haast niks uit, andere dagen zijn duurder, maar gemiddeld redden we het daar wel mee. We gaan 3 weken op vakantie en besteden dan in totaal ongeveer 3000 euro.

    Kroatie is niet zo duur inderdaad. IJsjes kosten meestal 1 euro per bolletje (7 kuna), kop koffie ook zoiets, uit eten meestal 10-15 euro pp in simpele restaurantjes. Onze kinderen aten vaak pizza en die zijn echt enorm in Kroatie. Vaak hielden we in totaal nog een hele pizza over, die we dan mee naar huis mochten nemen voor de lunch volgende dag.
    Boodschappen vond ik trouwens vaak wel behoorlijk aan de prijs. Om eerlijk te zijn vind ik het daar vaak zo heet en de boodschappen zo duur, dat we echt asociaal vaak uit eten gaan, omdat ik geen zin heb om te koken in die hitte als we voor 2 tientjes meer uit eten kunnen gaan, haha.
     
    baby90 en Athina vinden dit leuk.
  9. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.126
    1.926
    113
    Ik denk dat 100 euro per dag zeker moet lukken. Wij hebben geen vast dagbudget, maar we komen niet eens in de buurt van 100 euro per dag denk ik. Als we 2 weken op vakantie zijn gaan we normaal gesproken 2-3x uit eten, en de meeste uitstapjes kosten niks. We gaan vaak 1x naar een dierentuin of een klein pretpark en 1/2x naar het zwembad (we zwemmen het liefst buiten in de natuur :)). Het is de vraag of we dit jaar uit eten gaan, dit is afhankelijk van hoe de restaurants ter plaatse zijn ingericht. Dit geldt ook voor de dierentuin en het zwembad.
     
  10. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Kroatië is inderdaad niet zo duur, maar het ligt er altijd maar aan wat je gaat doen. Als je gaat varen En uit eten dan ben je wel meer kwijt, maar dat doe je vast niet dagelijks.
    Waar ga je heen?

    Wij redden dat nooit per dag hoor. Wij gaan meestal 5 weken weg en we koken/bbq meestal op de camping. Wij gaan bijna nooit ‘s avonds uit eten, we lunchen wel ergens als we onderweg zijn. Boodschappen halen we gewoon bij een supermarkt. We eten wel luxe hoor. Ik kook geen aardappel oid. Eten veel vis, gamba’s etc. Drinken graag een wijntje of limoncello en elke dag ijs. Wij doen wel veel; varen, kanoën, surfen, klimmen, de bergen in, waterpark, kasteel, musea etc... We hebben ook geen budget, ook nog nooit gehad, maar als je 5 weken weggaat doe je genoeg dagen ook ‘normaal’.
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Lunchen wij door broodjes bij de bakker te halen. In de supermarkt wat drinken, beleg en wat fruit. Dan is het best goedkoop. Wij hadden half pension dus geen idee van avondeten.
     
  12. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    €100 is heel realistisch denk ik. Ik heb eigenlijk nooit een budget. Zie het wel. De enige dag is het €200 de andere dag €50..
     
  13. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    100 is een mooi uitgangspunt vind ik altijd. Ene keer meer, andere keer minder. Maar gemiddelde is 100. Wel zorg ik altijd dat ik well een paar 100 meer heb. Niet dat ik voor verrassingen kom te staan. Daar hou ik niet van.
     
  14. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.132
    7.723
    113
    Gelderland
    Idd 100,- per dag, ene dag zal het op gaan en de andere dag hou je wat over.
     
  15. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Normaal als we wel naar het buitenland gaan met mijn schoonzusje en gezin rekenen we toch wel ongeveer €100 per dag. We gaan dan sowieso vaker uiteten of afhalen, en halen iedere dag verse broodjes en stokbrood.

    Dit jaar gaan we alleen met ons eigen gezin. Aangezien wij niet perse zoveel hoeven te gaan uiteten, en wij een oventje hebben waarin we zelf broodjes kunnen bakken zal het bedrag per dag wel lager uitvallen. We zullen veel zelf koken en rekenen het geld voor de boodschappen niet bij het budget omdat je als je thuis zou blijven ook moet eten.
    En omdat we nu op een camping staan waar heel veel te doen is zullen we ook wel wat minder uitstapjes gaan maken. Ik ben ervan overtuigd dat we dit jaar veel minder geld zullen uitgeven dan andere jaren. Denk aan benzine, tol, en overnachten.
     

Deel Deze Pagina