Valencia hoe en wat

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Rizzoli, 24 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    #1 Rizzoli, 24 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2023
    Wij dromen al jaren van een vakantie in het buitenland en dan specifiek van Valencia.
    We horen daar zulke positieve dingen over. En mijn paard komt daar vandaan, ook wel leuk ;).

    Enkel mijn man heeft al eerder gevlogen, mijn dochter en ik niet. Ik heb autisme en een angststoornis, dus vliegen is nogal een ding. Ook hebben mijn dochter en ik beide heimwee.
    We gaan elk jaar naar Landal en daar 'went' ze na een eerste avond huilen om huis best snel gelukkig.

    We hebben hier heel lang voor gespaard en hebben een financiële meevaller gehad, maar het kan best zijn dat dit ook de enige keer is dat we dit kunnen doen, dus we willen het echt goed doen.
    Maar eerlijk, ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Welke website moet ik kijken voor een appartement of hotel. Welke vliegmaatschappij moeten we hebben, hoe komen we van het vliegveld naar onze verblijfplaats? Allemaal geen idee.

    Heeft iemand tips waar we aan moeten denken en wat we zeker niet moeten vergeten. Maar ook wat echt heel leuk is in Valencia.

    Aandachtspuntje; onze dochter kan niet een hele dag lopen zoals bv. naar een pretpark. Daar heeft ze een rolstoel voor nodig en die willen we thuis laten.
     
  2. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    881
    1.275
    93
    Wat dapper dat jullie hier voor gaan! Snap dat je graag goed voorbereid wilt zijn. Op Schiphol kun je extra assistentie aanvragen. Volgens mij valt jullie situatie onder “DPNA”. Als je daar even naar googlet kom je vast meer informatie tegen.

    Verder is het misschien een idee om eens contact op te nemen met een reisbureau? Dat kost misschien iets meer maar die kunnen je wel met heel veel helpen en ondersteunen en dat lijkt mij toch wel wat waard.
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  3. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    872
    113
    Wat leuk! Ik zou inderdaad via reisbureau boeken zodat je zeker weet dat alles van a tot z voor jullie goed geregeld is. (Zelfs de rolstoel wel mee,of een gehuurde inklap variant is prima te doen nml mits je weet hoe en wat!) Reisbureau kan je hierin van info voorzien.

    Veel plezier met de voorpret!
    Valencia ben ik zelf nog niet geweest, dus ervaring kan ik je niet geven.
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  4. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.548
    2.398
    113
    #4 Jessi79, 24 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2023
    Wat een leuk vooruitzicht! Wil je in de meivakantie? Ik zou een persoonlijk reisadviseur benaderen, die kan jullie helemaal op maat helpen en veel uitleggen. En de DPNA assistentie voor jou en je dochter aanvragen, dat is echt een aanrader. https://www.vliegenmetautisme.nl/dpna-assistentie

    Op Schiphol kun je bij de DPNA servicebalie een Sunflower keykoord ophalen. Dan kan het personeel zien dat je vanwege autisme wat meer tijd en ruimte nodig kan hebben en niet in een lange rij hoeft.

    Is een grote kleuterdraagzak een optie voor je dochter om mee te nemen? Die kun je gewoon huren.
     
    Zoe123 en Rizzoli vinden dit leuk.
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.038
    113
    Vrouw
    Als ik jullie was zou ik de rolstoel juist wel meenemen, op vliegvelden moet je vaak grote stukken lopen.
    Qua vliegmaatschappij zou ik gewoon vergelijken welke maatschappij de goedkoopste is. Via sites als skyscanner is dat makkelijk om te doen. Zelf vlieg ik regelmatig naar Spanje, ga dan ook gerust met Vueling (spaanse maatschappij).
    Hotel boek ik vaak via booking.com. Vanaf het vliegveld kan je met een taxi of het ov naar je hotel komen.
    In de oude binnenstad van Valencia is een hoop op loopafstand, maar als je bijvoorbeeld naar het Oceanografic en Ciudad de las Artes wil, dan is dat wel echt een heel eind lopen. Het oceanografic is trouwens erg rolstoel vriendelijk en ook goed te doen tijdens de warmste dagen omdat een hoop aquaria onder de grond zitten en airco hebben. Wel kan je overal in Valencia huur fietsen op straat huren, dat is wellicht ook een idee om je te verplaatsen?
    Voor je dochter is Gulliver park waarschijnlijk ook een leuke aanrader. Mocht ze er goed tegen kunnen om laat naar bed te gaan, ga dan eens rond 23u kijken bij de fontein achter de kathedraal. Daar komt de lokale bevolking dan bij een met complete picnic sets, kleden om op te zitten en gitaren. Echt heel leuk om te zien hoe ze dan samen gaan zingen en dansen.
    Als je een dagje rust wil dan kan je natuurlijk ook gewoon een dagje strand inlassen. Wat dat betreft is Valencia een heerlijk veelzijdige stad.
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  6. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.204
    1.048
    113
    Valencia is een stad waar je ook heel goed kunt fietsen. Ik weet niet of je dochter dat wel lukt? Wij hadden fietsen gehuurd bij een Nederlandse aanbieder en hebben ook via hen een stadstour gedaan op de fiets maar verder lekker zelf rondgetourd. Valencia is echt een super leuke stad, goede keuze!
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  7. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Gisteren bij het reisbureau wat boeken opgehaald. Nu staan daar hotels in met prijzen. Maar ik kom er niet helemaal aan uit of dit prijzen zijn voor enkel het verblijf of ook de vliegreis?
    Weet iemand dat?
     
  8. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Ze kan achterop de fiets. Zelf ver fietsen kan ze niet helaas.
    Fijn om te horen dat het een leuke stad is!
     
  9. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.204
    1.048
    113
    Ze hebben ook bakfietsen volgens mij. Wellicht is dat een oplossing :)
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  10. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    921
    217
    43
    Vrouw
    Het kan qua prijzen beide zijn. Als ik jou was zou ik bij het reisbureau een afspraak maken om voor jou/ jullie situatie concreet te kijken naar een pakketreis waarbij ze ook kijken naar locatie van de accommodatie in combinatie met ‘minder’ kunnen lopen. Zij kunnen ook een transfer van het vliegveld naar je hotel en terug regelen en wellicht ook fietshuur. Ook evt assistentie op de luchthaven is vooraf door hen te regelen. Op deze manier heb je alles via 1 persoon en wordt je goed geadviseerd en ontzorgt. Succes!
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  11. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Bedankt voor alle reacties en tips. Helaas blijkt het toch boven ons budget te zijn. Mijn blijft mooi om van te dromen :)
     
  12. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.686
    3.468
    113
    Heb je alleen in de brochures naar pakketreizen gekeken of ook naar losse onderdelen? Het kan het waard zijn om nog even naar losse vluchten (skyscanner) te zoeken en hotels (booking). Op Booking kun je precies aangeven wat je voor accommodatie zoekt en waar (ook bijvoorbeeld in het centrum, vlakbij het station, enzv). En je kunt dat sorteren op budget, wie weet kun je zo toch iets vinden. Ik heb ook regelmatig met goedkope vliegmaatschappijen als Vueling of Ryanair gevlogen, dat was echt prima, zeker zo’n kort stukje naar Spanje, je bent er zo.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    wanneer wil je gaan? Hoe lang wil je gaan?
     
  14. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Nee nu alleen naar pakketprijzen gekeken. Zeker omdat we nog nooit op vliegvakantie zijn geweest, vind ik het best spannend om losse dingen te boeken.
     
  15. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Voorjaar 2024. School heeft elk jaar in mei of juni een roostervrije week, dus kan een weekend zijn, maar ook ma-wo.
     
  16. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Is de week al bekend? Want dan kan je gericht zoeken. En in welke regio wonen jullie, om het meest praktische vliegveld te bepalen.
     
  17. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    De week is nog niet bekend. Vliegen vanaf Eindhoven is voor ons het meest gunstig.
     
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Die vluchten zijn nog niet bekend, maar een midweek in september:
    - vlucht Eindhoven 2 volwassenen 1 kind € 585 met Transavia.
    - voor € 500 euro is er genoeg keuze voor hotels, de vraag is of jullie een hotel willen, of liever een appartement.
    - transfer zou ik een taxi boeken, zodat je voor de deur kunt uitstappen, dat wil het hotel ook soms regelen.
    - https://www.verrassendvalencia.nl/rolstoelvriendelijkheid.html hier staan goede tips in.

    Zou dit een beetje in jullie straatje passen? Heb je misschien een familielid die zou kunnen helpen met boeken enz?
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  19. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Wat super lief dat je dat hebt opgezocht! dank je.
    Een appartement is ons ook prima. Aan een tweepersoonsbed hebben we ook genoeg. Dochter slaapt nog bij ons in bed.
     
  20. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant
    Ik zou het echt nog niet uit je hoofd zetten! Je hebt ruim een jaar om voor te bereiden. Het is nu een enorm groot iets maar als je met iemand het in kleinere hapjes kunt hakken, dan wordt het behapbaar.
    Echt!!!

    Dus bv hakken in
    Vliegen
    Slapen
    Ondernemen

    En dan die stukjes weer opdelen.
    Behapbaar maken. Voor jullie en dochter!
     
    Dubbelgeluk en Rizzoli vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina