Vallen bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maryflair, 27 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Hoi

    Onze dochter is net 6, paar maanden geleden hebben wij haar bedhekje weggehaald.

    Maar ze valt regelmatig uit bed. Paar keer per nacht en per week.

    Dit zou toch automatisch moeten gaan?

    Ze draait veel. Wat te doen? Hek terug zo laten?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gewoon hekje terug zou ik zeggen...
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dan gewoon weer hekje terug toch?
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Wat wil ze zelf?
    Als ze het prima vindt met hekje, zou ik gewoon het hekje gebruiken.

    Hier bij beide geen hekje gebruikt.
    Zoon is volgens mij 1 of 2 keer uit bed gevallen.
    Dochter in totaal keer of 5 in het begin, maar gaat nu altijd prima.
     
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Een dikke handdoek of dekentje oprollen en onder haar matras leggen aan de kant waar het hekje zat.
    Dan moet ze omhoog rollen en dat gebeurt niet zo snel.

    Mijn dochter presteerde het nog over haar bedhekje heen te rollen maar wilde het hekje er perse af.

    Eerst bovenstaande gedaan. Vorige maand weggedaan .. gaat tot nog toe goed.
     
    heidiane vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Zou het hekje gewoon weer terug doen.

    Komt vast goed voor ze 18 is. Al valt ze er dan wellicht met een andere reden zo nu en dan uit...? :p
     
    Sophie221 en Archie83 vinden dit leuk.
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Oudste heeft nooit een hekje gehad, wel een bed ook van 70cm hoog of zo, maar hekje paste niet.
    Hij heeft de eerste maanden een matras naast zn bed gehad tot hij ongeveer 3 jaar oud was. Hij heeft wel een paar keer op het matras gelegen maar wende toch al snel aan het nieuwe bed waarbij hij niet meer op het randje kon liggen. Hij is nu 5,5 en erna die tijd misschien nog 3x uitgevallen.
     
  8. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Ik vind het gewoon beetje vreemd dacht dat met 6 wel over zou zijn.

    Ze ligt nu dagelijks ernaast en wordt wakker. Ik vind het zo niet handig met vakantie.

    Maar is dit iets wat je moet leren ? Of gaat het vanzelf. Zoals ik het lees hebben de meeste er geen last van.

    Mijn dochter vind ik ook onderste boven in bed zeg maar.
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ze moeten in hun slaap gaan leren voelen waar de rand van hun bed is en dat ze dan een stukje op moeten schuiven.
    Ze heeft altijd een rekje naast haar gehad, dus was er niet de noodzaak om van de rand op te hoeven schuiven, want ze werd toch wel tegen gehouden.

    Dus net als dat (in mijn geval) de oudste met 2,5 een paar maanden moest wennen denk ik dat jouw dochter ook wel even de tijd nodig heeft om daaraan te wennen. Ze is 6 jaar gewend geweest begrenst te worden tot waar ze kon gaan in haar bed en nu is dat opeens weg. Zeker als ze zo bewegelijk is dan zal dat dus even wennen zijn.
    Ik zou dus een matras naast haar bed leggen zodat ze niet zo hard valt en wellicht gewoon doorslaapt?! Hier vond ik de oudste ook wel eens 's morgens op het matras op de grond, was hij gewoon verder gaan slapen. :p
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ikea heeft zo'n gymmat, die had mijn zus naast bed liggen aangezien 1 het bleef presteren om uit bed te donderen. Hij is nu 18 en valt niet meer uit bed :p . Of nou ja... na het stappen haha
    Maar hij moest leren als kind waar t bed ophield en dat kon alleen door hem dat te laten ervaren.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ze is een woeler, ik zou niet moeilijk doen en gewoon dat rekje er weer op. Wij hebben zo’n rekje van Ikea, dat gaat ook mee op vakantie bv, super snel te monteren en houdt haar fijn in bed.
    Meestal wordt dat woelen wel minder als ze ouder worden.
     
  12. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.090
    113
    Wij stoppen het dekbed in bed aan de rand zeg maar. Zodat hij er niet uit kan rollen, in de zomer als onze oudste van nu 7 jaar zonder dekbed slaapt rolt hij er ook nog wel eens uit. Komt vanzelf wel goed denk ik.

    Onze jongste van net 2 heeft ook een hekje.

    Met welke rede heb ie het hekje weg gehaald?
     
  13. Saar88

    Saar88 Actief lid

    28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Ik viel vroeger ook vaak uit bed. Mijn ouders losten dat op door een grote pop naast me te leggen en het dekbed/deken in de stoppen :)
     

Deel Deze Pagina