Hallo daar, Ik ben een ''meisje'' van 19, ik heb al enige tijd een vaste relatie, wij willen allebei heel graag een kindje Nou slikte ik altijd de pil, en nu dus al een tijdje niet meer. Maar we hebben het al een aantal maanden geprobeerd, en ik denk dat ik onvruchtbaar ben... Ik ben 19, en 1.60 en heb een BMI van 31,2... dat heeft invloed op de zwangerschap las ik.. zijn er toch mensen hier die met een te hoog lichaamsgewicht, en aardig wat vet rond de buik zwanger zijn geworden?
Je bent inderdaad iets te zwaar, het ideale BMI voor een zwangerschap is tussen de 20 en 30 maar je zit er dus niet superveel boven hoor. Hoe lang ben je al gestopt met de pil, hou er rekening mee dat je moet ontpillen en een zwangerschap gemakkelijk een jaar op zich kan laten wachten hè? Niet te snel denken dat je onvruchtbaar bent, je kunt ook ovulatietesten doen en dan weet je of je een eisprong hebt, als je die hebt dan zit het wel goed, als je met ovulatietesten geen ei kunt vinden kun je altijd nog naar de Huisarts gaan. Maar zoals je hier op de site ook kan lezen zijn er ook vrouwen nog veel langer dan een jaar bezig.
Hoihoi, ik ben nu 3 maanden gestopt met de pil. Ik heb nog geen ovulatietest gedaan. als een ovulatie aangeeft dat je een eisprong hebt, dan ben je gewoon vruchtbaar? Bedankt voor de reactie in ieder geval.
hey meid heb ondergewicht naja ondergewicht bmi tussen 18 en 19 dus het tegenover gestelde en hier lukte het gewoon, ik ken genoeg meiden die meer overgewicht hadden als jou en die gewoon zwanger werden. je bent 3 mnd gestopt met de pil, houd wel rekening met ontpillen dat je cyclus ervan in de war is. met ovutestten zou ik ze van z&k of sensitest bestellen heb je voor maand aan testten voor nog geen 20 euro vaak als je een positieve test heb springt je ei 24-48 uur erna, soms ook bij meiden met normaal gewicht springt het eitje niet dat staat los van BMI jou overgewicht is niet heel veel, dus zou me er nog niet druk om maken,
De eerste vraag, heb je een cyclus? Bij overgewicht kan je cyclus uitblijven en daardoor kun je problemen krijgen met zwanger worden. Vetcellen geven bepaalde hormonen af waardoor de hormoonhuishouding verstoort raakt als je er te veel van hebt. Afvallen zou het sowieso bevorderen, maar er zijn genoeg vrouwen met een hogere bmi. Bij mij verdween mijn cyclus trouwens al bij een bmi van 27 . (kwam ook door pcos) Ik weet ook niet of hij nu al terug is. Ik slik clomid en durf niet zonder te proberen
Ja als je een eisprong hebt ben je gewoon vruchtbaar, maar je bent pas 3 maanden met de pil gestopt, dat is nog niet zo lang hoor, ontpillen kan echt wel een half jaar en soms langer duren, ben je wel al eens echt ongesteld geworden na je pil-ongesteldheid?
Ik heb een te laag bmi zoals ook in een bovenstaand bericht. Ook ik zit tussen de 18/19 en heb al een zoontje rond huppelen. Je zit er niet heel ver boven, dus opzich zie ik daarin geen probleem
Lieve meid, Ik heb een BMI van 41 en heb echt veel vet op mijn buik!! En was van de eerste binnen 4 maanden zwanger Is je cyclus regelmatig?
Zowel mijn zus als een hele goede vriendin kampen met overgewicht en werden beide binnen 3 maanden zwanger.
maak je niet te druk. dit hoeft niet erg te zijn. Ik heb ook BMI van 32 ongeveer en ben onderzocht bij gynaecoloog; alles functioneert prima; eisprong; hormoonbalans etc..
Dankje voor al deze positieve berichten. Mijn cyclus is niet regelmatig.. En dat heeft dus invloed op je zwangerschap werd er gezegd, maar betekend dat dat ik nu nog niet zwanger kan worden?
xkiki: ik heb zelf een bmi van bijna 40 en ben voor de 2e maal zwanger in de 1e ronde. Bij mijn dochter was mijn bmi nog 35, maar de zwangerschapskilo's zijn er niet afgegaan (heb een trage schildklier en afvallen is dus heel moeilijk aangezien ik de medicatie niet verdraag) Je kan dus zeker zwanger worden met overgewicht, maar daarom is het nog niet aan te raden. Misschien kan je proberen om wat af te vallen, mijn gyn zei dat zelfs 5kg een enorm verschil kan maken als je zwanger wil worden!
nou hier iemand met nog een hoger bmi, en zie banner heb toch echt een dochter hoor. We zijn nu bezig voor de 2e, dus het kan prima hoor.
Met onregelmatige menstruatie kun je ook zw worden alleen weet he niet wanneer je eisprong is door de onregelmatigheid. Misschien slim om bij te houden in een kalander. Je hebt de etos zwanger worden pillen met foliumzuur en volges mij zit daar ook wat in wat je cyclus regelmatiger maakt.... Verder doe je ding en geniet van de sex Leef gezond, matig met snoep en frisdrank of dat gene wat je wat extra kilo's heeft gegeven Want elke kilo telt Succes en ik zou om de dag seksen hihi
Ik lees mee, en hoop mee, ben zelf ook (veel) te zwaar... ik begin zo langzamerhand te denken dat het daar aan ligt. Mijn BMI is 37,4... Sorry, aan mij heb je ook niet veel... Liefs,