Vals beschuldigd van vreemdgaan, 20 weken zwanger en verlaten…

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Priscilla101298, 15 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla101298

    Priscilla101298 Niet meer actief

    Ik moet even van me afschrijven. Ik probeer het vanaf het begin te beschrijven, ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden. Namen afgekort ivm herkenbaarheid wellicht.

    M’n (ex?)partner D. en ik zijn sinds 1 april 2019 samen. Hij heeft ADHD/ADD en PTSS. Ik heb zelf PTSS door een lastig en heftig verleden.

    In oktober 2019 bleek ik zwanger. 18 december hadden we de eerste echo. Hier bleek het niet goed. M’n gevoel zei dit al en dit werd bevestigd. De verloskundige zei dat ze 100% zeker wist dat het wel goed zat, maar dat ik minder ver was. 24 december begon het bloeden. 25 december de krampen. D. zou langs z’n ouders gaan, eigenlijk wij samen, om kerst te vieren. Ik wilde dit niet want ik zat middenin een miskraam. De vk bleef alsnog ontkennen dat dit een miskraam was. Hij heeft mij de hele dag laten zitten met pijn, verdriet en bloed. Ik kon via de groepsapp meegenieten van hun gezelligheid terwijl ik kapot ging van eenzaamheid. 18.00 ging het niet meer. M’n moeder ging mee naar het ziekenhuis. Ik moest in de trein terwijl het bloed langs m’n benen liep. Het ziekenhuis weigerde iets te doen, zelfs een echo. Hij was wel mee, zette me na het ziekenhuis bij de trein af en ik moest maar zien hoe ik thuiskwam. Er bleken geen treinen meer te rijden, dus is m’n vader uit z’n nachtdienst weggegaan om mij thuis te brengen. 26 december alsnog aan het werk gegaan. Door kerst was er onderbezetting. Ik verging van de pijn, maar zette door voor m’n collega’s en cliënten. Een kwartiertje voor het einde van m’n dienst verloor ik het vruchtje compleet. Ik had nog steeds abnormaal pijn.D. was met een vriend iets aan het drinken en vond het niet nodig aanstalten te maken om mij naar het ziekenhuis te brengen.

    Eenmaal in het ziekenhuis een injectie diclofenac en buscopan gehad. Dat zorgde voor minder pijn. Ik wilde toen bij hem weg, maar was bang om alleen achter te blijven. Ik heb ontzettende verlatingsangst.

    21 januari zouden we de sleutels krijgen van ons nieuwe huis. Echter werd ik 20 januari enorm ziek. ik kon niet meer lopen van de pijn. Op de SEH dachten ze aan een maagbloeding, dit bleek later een eisprong te zijn. We hebben alsnog 21 januari de sleutels gehaald en zijn overgegaan. 11 februari kwam ik erachter dat ik zwanger was van ons zoontje C. Tijdens de zwangerschap zei hij regelmatig bij me weg te gaan. Dit kwam elke keer weer goed. Na de bevalling ging het op en af. Wanneer er ruzie was, was dit heftig. Hij werd agressief en sloeg deuren kapot. Ik heb uiteindelijk alles opgenomen en heb een groepsapp aangemaakt waarin ik alles naar mezelf en een vriendin stuur.

    Afgelopen januari escaleerde het echter. Ik was bang en heb de politie gebeld. Het werd rustiger en D ging weg. Omdat ze hem wel hadden horen schreeuwen, dreigen en schelden hebben ze toch een auto gestuurd. Er is een melding tegen hem naar VeiligThuis gegaan. Dit liep gelukkig goed af.

    Woensdag was er niks aan de hand. Het was bedtijd voor C en als het er dan te “wild” aantoe gaat wordt hij verdrietig. D. speelde iets te wild met hem en dat maakte C overstuur. Hij wil altijd getroost worden door mij. Ik wilde C pakken en hem troosten. Dit schoot bij D in het verkeerde keelgat. Hij werd woest! Ik werd bang en keerde in mezelf. Ik begon te huilen en C troostte me. Ik had aangegeven bang te worden van hoe hij deed. Dit maakte hem nog bozer. Nog geen 2 minuten later knuffelde hij me en zei “Ik hou van C, de baby en van jou. Maar je moet ook begrijpen dat jij het bloed onder m’n nagels vandaan haalt. Begrijp je dat?” Ik begon te hyperventileren en kreeg geen lucht meer. Hij werd nog bozer en sloeg de deur van de woonkamer doormidden. Vanaf toen tot ongeveer vandaag is er geen contact geweest. Af en toe kwam hij 5 minuten langs om C een kus en knuffel te geven.

    Ik heb gezegd dat hij hulp nodig heeft. Ik kan dit niet meer. Dit vreet me op. Hij had er alle begrip voor vandaag en zei dat hij met spoed hulp nodig had. Dit zou hij regelen. Plotseling kreeg ik enkele minuten later een screenshot waarop een foto zichtbaar was van mij op een datingapp waar een tekst bij stond die ik nooooooooit zou plaatsen! Sowieso geen foto met C op een datingsite. Opeens was hij woest en was het klaar. Ik heb gezegd dat ik dit niet ben. Hem alle mails en sms’jes van afgelopen dagen doorgestuurd, maar in zijn ogen ben ik nu een slechte moeder en een slet. Ik meen het oprecht dat ik dit NIET ben! Ik heb wel een vermoeden wie wel. Dat is iemand die m’n leven al sinds 2018 zuur probeert te maken. Ze heeft D. ook eerder berichten gestuurd om mij zwart te maken. D gelooft mij echter nog steeds niet en zegt dat ik z’n hart gebroken heb.

    Ik kan ontkennen wat ik wil, hij gelooft me niet.

    Ik ben 19 weken zwanger van ons tweede kindje. Hij heeft al het geld van de rekening gepind en ik heb tot morgen boodschappen. Hulp hiervoor hoef ik niet. Ik zal sowieso zorgen dat er eten komt. Het gebiedsteam neemt maandag weer contact op om een afspraak te maken. De verloskundige is inmiddels ook op de hoogte.

    Maar ik ben financieel wel van hem afhankelijk. Ik zit in de ziektewet en werken is voor mij nu onmogelijk. Zonder hem kan ik niks. Niet eens de huur betalen. Ik ben enorm bang dat ik met m’n zoontjes straks op straat sta en weet niet meer wat te doen. Ik ben enorm bang voor de toekomst van onze jongens. Dinsdag is de 20 wekenecho en ipv D gaat m’n moeder mee. Net als bij C. Toen was hij er vanwege een ruzie ook niet bij.

    Hoe kan ik hiermee omgaan? Ik zit er echt doorheen en trek dit niet meer. Ik ben echt even ten einde raad. Is er iemand die iets soortgelijks meegemaakt heeft en tips en adviezen heeft wat ik moet en kan doen?

    Alvast bedankt.

    Liefs, Samantha, C en m’n andere kleine wondertje.

    ik ben echt niet vreemdgegaan. Het voelt alsof ik die 3 jaar nooit vertrouwd ben en hij nooit vertrouwen gehad heeft. Ik ben altijd trouw en loyaal en ik zou dit niet doen. M’n gezin is alles voor me en ik hou zielsveel van ze.
     
  2. Priscilla101298

    Priscilla101298 Niet meer actief


    Nog even een aanvulling: ik heb geprobeerd te achterhalen om welke site het gaat. Hier krijg ik geen antwoord op. Ik heb wel meerdere sites benaderd hiermee met de vraag of ze willen kijken vanaf waar dit account aangemaakt is. Maar ik ben dit oprecht niet en blijkbaar stellen al die jaren die we samen waren niets voor.
     
  3. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.713
    6.983
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig. Het komt op mij over alsof hij enorme narcistische trekken heeft. Je schrijft dat het gebiedsteam contact opneemt, is dat vanuit de gemeente? Zo ja dan kunnen hun je helpen met contact leggen met de juiste instanties om hulp te krijgen. Qua inkomen: je zit in de ziektewet, je hebt nog wel een baan en dus inkomsten?

    Om heel eerlijk te zijn meid krijg ik enorm de rillingen van hoe je hem omschrijft, vooral de woede uitbarstingen. Misschien heeft hij zelfs zelf wel dat zogenaamde profiel van je aangemaakt. Sterkte ❤️
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Pleur hem eruit, hij maakt je alleen maar kapot….
     
  5. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Waarom zou je überhaupt bij zo'n vreselijke man willen blijven?? Zo'n voorbeeld wil je toch niet voor je kinderen? Ik zou zo snel mogelijk zorgen dat je niet meer van hem afhankelijk bent. Kunnen je ouders je helpen? Heb je een inkomen? Andere rekening openen en daarop laten overmaken, zodat hij er niet bij kan? Op wiens naam staat het huis? Kun je daar (veilig) blijven?
     
    Laraxx en Leraje vinden dit leuk.
  6. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Verschrikkelijk :cry: pff..
    Net als iemand hierboven al zei kreeg ik ook het idee dat hij dat profiel zelf misschien wel heeft aangemaakt, puur om een reden te hebben om uit de situatie weg te kunnen en de schuld op jou af te schuiven.

    Zou je bij iemand van je familie in kunnen trekken misschien, als het echt niet meer lukt qua inkomen?
     
  7. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    Jij hebt D zijn hart gebroken?

    Als je al politie moet inschakelen en een melding bij veilig thuis hebt..

    Mijn God..
    Dit is echt geen goede gezonde relatie

    Jullie zijn 3 jaar samen en nu al zoveel ellende / ruzies enz..


    Laat hem lekker weg blijven
    Je bent beter af zonder hem..

    Het komt allemaal heel onvolwassen over..
    Bij zo'n iemand wil je toch niet blijven??

    Zorg dat je de boel op regel krijgt voor je zoontje en baby wat er aan komt ..
     
    Paardenbloem en Leraje vinden dit leuk.
  8. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
     
  9. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.332
    113
    Vrouw
    Wat een heftige situatie. Zorg dat je daar wegkomt en haal je zoon en ongeboren kind alsjeblieft zo snel mogelijk uit deze onveilige situatie. Kan je ergens terecht? Bij je moeder misschien? Dit gaat echt niet veranderen en straks richt hij zijn woede niet meer op een deur maar op je kind of op jou, dit is niet normaal.

    Veel sterkte gewenst.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  10. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.508
    4.308
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat enorm heftig! Heel veel sterkte!

    Normaal zeg ik het niet direct, maar hoe lastig ook, probeer hier afscheid van te nemen.

    Informeer bij de gemeente of je (tijdelijk, aanvullende) bijstand kan krijgen.

    Dit is per gemeente verschillend.

    Verder zou ik voor jezelf via de huisarts hulp zoeken. Zij kunnen op veel gebieden wat betekenen.
    En ga ook zelf psychische hulp zoeken.
    Niet omdat jij fout zat, maar door al je ervaringen.
    Dit kan je anders in de toekomst echt in de weg staan.

    Hele dikke knuffel ❤️
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  11. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Lieve schat, ga alsjeblieft weg bij deze man! Hoe uitzichtloos en moeilijk het ook lijkt, je kan dit echt alleen en aan deze engerd heb je helemaal niets. Sterker nog, het is levensgevaarlijk om bij hem te blijven! Doe het, zo niet voor jezelf, dan voor je kinderen. Zoals hierboven gezegd, zoek hulp bij je huisarts, gemeente en familie/vrienden. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
     
    Leraje vindt dit leuk.
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Overigens heb ik zo’n vermoeden dat hij zelf die advertentie heeft gemaakt op die datingsite….
     
  13. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik sluit me aan bij de rest hierboven.
    Zoek een veilige plek waar je nu kunt blijven waar hij niet binnen kan komen voor jou en je kind.
    Vraag extra hulp bij het gebiedsteam, dit valt langzaam onder de categorie crisiszorg. Heb je een thuisbegeleider of voogd voor je kindje die je kunt inschakelen voor hulp? Zeker doen als dat kan.
    Ontmoet hem niet meer zonder een andere volwassene erbij. Vraag bij het gebiedsteam evt naar mogelijkheden voor een begeleide omgangsregeling op een neutrale plek, niet meer thuis.
    Ga naar de bank en open een nieuwe bankrekening waar jij alleen bij kunt, en je ex niet meer. Laat al je inkomsten daar op storten, regel dat zsm met de instanties. Je kunt als je geen verdere thuisbegeleiding hebt ook bij maatschappelijk werk naar binnen lopen of bellen, vandaag nog. Die zullen je verder helpen met dingen regelen.

    Mocht je beslissen om verder helemaal uit elkaar te gaan, dan zou ik ook die procedures begeleid doen met bijvoorbeeld maatschappelijk werk. Met zoveel psychische klachten aan zijn kant gaat je dit alleen niet lukken.
    Zoek dan een nieuwe woning, of als jij in de woning kunt blijven en hij vertrekt, regel met de verhuurder nieuwe sloten op de deuren.

    Veel sterkte!
     
    dreumesje en Leraje vinden dit leuk.
  14. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    #14 Asil, 17 mei 2022
    Laatst bewerkt: 17 mei 2022
    Wat een heftig verhaal.

    Wat ik je vooral wil meegeven is dat je wel sterk genoeg bent en dat je wel de kracht hebt om afscheid te nemen. Jullie hebben los van elkaar hulp nodig. De relatie is toxic. Dat maakt jullie beide geen slechte mensen, maar wel slecht bij elkaar. Met jullie achtergronden ADHD/ADD/ PTSS voeren jullie elkaar. Hoe oud zijn jullie?

    Ik hoop echt van harte dat er word in gegrepen voordat er ergere dingen gebeuren.

    Edit: Daarnaast, de vragen welke belangrijk zijn is:
    Wat voor toekomst verdienen je kinderen.
    En wat verdien je zelf.

    Ik denk dat je antwoord en drijfveer in die 2 vragen liggen. "Never settle for less"
     
    Leraje vindt dit leuk.
  15. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    De manier waarop hij je behandelde ten tijde van je miskraam zegt echt genoeg. Wat een eikel.

    Ik hoop dat je de moed vindt om weg te gaan. Heel snel.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Hou op je druk te maken om zaken die er niet toe doen. Jij weet dat die advertentie vals is. Dat is genoeg. Je hoeft verder niets te "bewijzen"

    Richt je energie op je kinderen. Die zouden proriteit moeten krijgen. Dat hebben ze nu niet want jij bent (en blijft) bezig met een foute man in een schadelijke situatie. Werk aan jezelf, je eigenwaarde en hoe jij psychisch stabiel en financieel onafhankelijk kunt worden.

    Deze man heeft keer op keer laten zien onbetrouwbaar te zijn en geen goede of stabiele partner. Toch blijf je bij hem, gaat samenwonen en wordt opnieuw zwanger van hem. Zolang je hem niet verlaat zal er niets veranderen. Hij is psychisch ziek en jij kunt hem niet veranderen. Kies voor jezelf en je kinderen.
     
  18. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.205
    352
    83
    Zeebra vindt dit leuk.
  19. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    Sado en lorreke vinden dit leuk.
  20. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Het met 37 weken op vakantie willen naar Italië klonk ook al niet erg realistisch dus of het is wellicht allemaal fake of wel heeeel vreemd allemaalo_Oo_O
     
    Sado, chrystel73, lorreke en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina