Valse ovulatie test clearblue

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mrskfrm, 18 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kan een ovulatie test fout zijn?

  1. Nee

    2 stem(men)
    50,0%
  2. Ja

    2 stem(men)
    50,0%
  1. Mrskfrm

    Mrskfrm Lid

    18 okt 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Ik gebruik de ovulatie testen van clearblue de paarse. Inprincipe zouden die eerst gaan knipperen en geven ze daarna je piek aan. Nu heb ik geen knipperende smiley gehad maar alleen 1vaste. Omdat mijn gevoel zei dat het niet klopte heb ik er savonds nog 1 gedaan en die was negatief. Vervolgens wel door gegaan met testen maar alles bleef negatief. Wel kwam er 2 dagen na de smiley een knipperende smiley. Kan het zijn dat de vaste smiley helemaal niet klopte. Ik heb trouwens wel PCOS en dit is de tweede ronden met clomid zonder echo’s ect. (Door Corona)
     
  2. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    699
    612
    93
    verpleegkundige
    Herkenbaar. Denk gewoon dat ieder lichaam en iedere cyclus anders is. Bij mij knipperden ze ook bijna nooit maar had ik meteen een vaste. 1 keertje had ik wel 2 dagen Een knipperende smiley maar kreeg ik daarna geen vaste.. Ik vond ze om die reden dan ook veel te verwarrend en frustrerend dus ben opnieuw overgeschakeld op dipsticks. Je moet deze wel steeds testen met je ochtendurine, doe je dat?
     
  3. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Heb je voor de vaste smiley wel ook getest? Dat ie 's avonds alweer negatief is dat kan. Dan heb je een korte piek. Ik gebruikte de roze van Cb. Vond ik fijner. Testte met dipsticks en als die positief waren ter bevestiging een Cb.
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik dacht ooit gelezen te hebben dat ovulatietesten met pcos niet echt betrouwbaar zijn. Je lh wisselt dan in de cyclus. Kan dat het zijn?
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Ovulatietesten werken vaak niet bij pcos omdat je dan meerderelh pieken kan hebben zonder eisprong.

    Dus ik denk dat ovulatietesten wel gewoon werken en nooit vals zijn, maar een lh piek (en dus posi ovu test) geeft nou eenmaal gwen garantie dat het ei ook daadwerkelijk gaat springen binnen 48 uur.

    Ik zeg dus:

    Nee, mits op juiste wijze uitgevoerd, kan een ovulatietest niet fout zijn.
     
    Appelflapje vindt dit leuk.
  6. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb geen pcos. En ook die paarse gebruikt. Ik heb meerdere malen een smiley gehad terwijl alle andere ovulatietesten (ook die roze van Clearblue) negatief bleven.

    Ik ben dan ook geen fan van de paarse testen.
     
  7. Mrskfrm

    Mrskfrm Lid

    18 okt 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ik heb daarvoor alleen maar negatief getest
     
  8. Mrskfrm

    Mrskfrm Lid

    18 okt 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Ja, ik test sochtends en als ik naar bed ga. Hiernaast gebruik ik ook die van action maar die geven helemaal geen piek aan. Daarom denk ik dat die van clearblue niet klopt
     
  9. Mrskfrm

    Mrskfrm Lid

    18 okt 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Dat klopt maar ik gebruik clomid en dacht zelf dat ze dan wel betrouwbaar zouden zijn. Of niet?
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik kreeg met de action testen nooit een piek. Met clearblue en goedkope dipsticks wel!
     
  11. Mrskfrm

    Mrskfrm Lid

    18 okt 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Het is voor mij dus hopen. ik dacht dat ovulatie testen wel zouden werken met clomid of is dat ook niet zo?
     
  12. Mrskfrm

    Mrskfrm Lid

    18 okt 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Oké, dan is het hopen dat hij toch gesprongen is die dag
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Vaak wel maar dan nog kan je door de pcos valse lh pieken krijgen.
     

Deel Deze Pagina