Ons mannetje is nu een maand oud, hij begon als een hele makkelijke rustige baby die nauwelijks huilde... ondertussen is hij steeds meer gaan huilen, eerst af en toe, en een beetje heen en weer wandelen en kalmeren was genoeg. Maar hij is steeds meer gaan huilen tot het punt dat ik vandaag dit berichtje zit te typen omdat hij echt de hele dag af en aan ontroostbaar heeft gekrijst, hij gilt het gewoon uit van de pijn kan je wel zeggen... je voelt aan zijn hele lijfje dat het komt opzetten want hij verkrampt helemaal. Hij huilt vooral veel na het voeden (maar nu is het dus wel gewoon de hele dag) en soms ook tijdens, laat veel windjes, maait met zijn armpjes. We zijn al geswitcht van nutrilon standaard naar omneo, geven hem infacol, draag hem in een draagdoek, hebben een difraxfles met S speen... ik kan niet zeggen dat ik denk dat hij reflux heeft ofzo. Ben ook al bij de dokter geweest, die adviseerde dus andere voeding maar het wordt alleen maar erger. Ik weet het echt even niet meer... is dit gewoon of is er echt iets meer aan de hand met hem?
Trekt hij zijn beentjes ook helemaal op, knieën naar zijn neus zeg maar? Zo ja, dan grote kans dat het gewoon de 'krampjes' zijn waar ze vaak van zeggen dat ze erbij horen. Mijn zoontje deed dat ook en dan ook gieren, krijsen en gillen van pijn. Infacol was niet genoeg, buikmassage hielp soms wel, kwam er heel veel lucht uit (had van mijn zus geleerd hoe dat moest), maar na honderduizend rondjes lopen heb ik de osteopaat gebeld. En echt na 1 behandeling was meneer van zijn krampen af. Mijn zoontje was toen 2 weken oud. Hij heeft nooit weer zo dubbel gelegen van de krampen. Wel hebben we nog een tijdje infacol door gebruikt, gewoon voor de zekerheid. Het CB bij ons mocht geen osteopaat adviseren, maar de arts zei wel dat we bij de goede geweest waren.
Bedankt voor de tip! Klinkt wel heel hoopgevend. Hij heeft inderdaad wel echt krampbewegingen maar ook hele plotselinge paniekachtige aanvallen. Ik denk dat ik morgen meteen ga bellen, hij is nog steeds niet rustig nu, al heeft ie nu in ieder geval ook momenten zonder kramp en huilen. Hij is ook nog helemaal klaar wakker al heeft ie nog amper geslapen vandaag... Weinig hoop dat het vannacht beter wordt...zucht. Op zich wel fijn om te horen dat het niets ernstigs is maar wel minder dat mensen zeggen dat het 'erbij hoort' want wij worden ondertussen behoorlijk wanhopig hier!
nikki had er ook heel erg last van. ze kon ook alleen rustig slapen als ze op haar buik op mijn buik lag en dan haar beentjes opgetrokken. hier ook naar de osteopaat geweest. ze heeft 1 behandeling gehad. zou je wel aanraden om met iemand anders heen te gaan. want ik ben eruit gelopen tijdens de behandeling.zo gilde ze. maar direct na de behandeling viel ze in slaap en zo rustig en ontspannen had ze nog nooit geslapen
Onze dochter heeft dit ook gehad (ze had ook reflux maar dat was naast de krampen). Ook wij gebruikten infacol om haar beter te kunnen laten boeren, na een paar weken zijn wij ivm de krampen overgestapt op de omneo en zijn we gestopt met de infacol. En toen werd het heel snel beter. Wat wij te horen kregen was dat ze van de infacol ook erge krampen kunnen krijgen, dit was bij ons ook mede het geval denk ik. Wij zijn toen ook gestart met inbakeren en dit hielp ook erg goed tegen de krampen. Wij zijn ook bij een osteopaat geweest een aantal keer maar dit heeft bij ons niet geholpen. Mochten we nog een kindje krijgen ooit wat zo'n last heeft van krampen zal ik in ieder geval geen infacol meer gaan gebruiken en starten met inbakeren. Misschien dat dit voor jou kindje ook kan helpen? In ieder geval veel succes!