Iets anders dan cadeaus met 5 dec

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kanarie, 26 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Lekker vroeg ook, maar als de kruidnoten al weken in de schappen liggen....

    Vandaag vroeg mijn man wat we met Sinterklaas gaan doen.
    Hij was met de oudste bij de Speelgoedwinkel geweest.

    Ik denk dat ze genoeg speelgoed hebben, te veel zelfs. En ze spelen er niet veel mee. Met verjaardagen geef ik aan dat ze geen speelgoed hoeven maar ergens voor sparen of een leuk boek, kleding etc.

    Maar kan ik dat doen met sinterklaas? Wel iets van speelgoed maar niet te gek en daarnaast een dagje weg ofzo?

    Het is geen gierigheid maar om nou weer speelgoed te kopen...
     
  2. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.277
    2.177
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij doen ook een dagje uit. Een nieuwe pyjama , een boek en we gaan hun kamer veranderen.
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Mijn kinderen hebben nooit echt met speelgoed gespeeld, dus wij geven al jaren geen (of nauwelijks) speelgoed meer.
    Altijd een paar nuttige cadeaus (nieuwe pyjama, elektrische tandenborstel, schooltas, dat soort spul), een boek en een spelletje, dan nog iets anders wat ze heel graag willen (afgelopen jaar bijvoorbeeld een headset voor de ps4 voor Milan en een zakmes voor Isabelle) en verder vooral dagjes weg.
    Wat we al hebben gegeven:
    - abonnement voor de ijsbaan in het dorp (krijgen ze elk jaar in de schoen)
    - bioscoopbonnen
    - museumjaarkaart
    - kaartjes om een keer te gaan zwemmen
    - abonnement op de Efteling
    - abonnement voor de binnenspeeltuin
    En dan ben ik vast nog wel wat vergeten. Mijn kinderen zijn met zulke dingen altijd heel blij, speelgoed doen ze toch niks mee.
     
  4. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou ook voor een leuke pyjama gaan voor de koudere dagen evt een kleine chocoladeletter erbij en een uitje plannen. Of samen bakken (kruidnoten maken bijvoorbeeld).
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Hier gaan we voor games en gadgets.

    Maar een dag weg lijkt me ook echt een leuk idee.
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  6. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Wij vieren geen sinterklaas, maar ik zie hier 'abonnement op...' staan als cadeau. Is dat niet een beetje té voor sinterklaas? Vlak erna is het natuurlijk kerst en dan ook nog eens de verjaardagen. Krijgen ze dan bij elk feest iets duurs? Het gaat niet eens om het geld, maar sowieso om het idee dat je elke keer weer iets moet bedenken haha.
     
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.119
    4.333
    113
    Home
    Dagje weg vind ik leuk maar niet echt iets voor sinterklaas daar horen cadeaus bij vind ik

    Misschien cadeaus waar ze wat aan hebben pyjama schooltas dekbedovertrek klok spel voor de spelcomputer zoiets
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  8. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Ligt eraan wij vieren kerst zonder cadeaus dat scheelt al natuurlijk. Voor verjaardag krijgt ze van ons 1 groot cadeau voor de sint meestal 3 a 4 wat kleinere dus dat valt dan mijns inziens nog best mee
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  9. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    We vieren overigens geen Kerst met cadeaus en de verjaardagen hebben we redelijk verdeeld in het jaar.

    Maar ik zie dat het niet raar is om iets anders dan speelgoed te kopen, gelukkig :)
     
  10. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 knutselaars in huis, dus hier veel dingen die op gaan (stiften, strijkkralen etc), maar ook in de schoen een keer kaartjes voor een sinterklaasvoorstelling in het theater (op diezelfde dag).

    Pakjesavond thuis houden we klein (4 of 5 cadeautjes per kind). oma pakt wat groter uit, maar ook daar is het budget inmiddels aangepast en hebben we inmiddels met alle dochters aangegeven dat kwaliteit voor kwantiteit gaat en maken we gerichte lijstjes voor de kleinkinderen. We maken er een leuke dag van, met zijn allen samen (wat voor ons best bijzonder is, aangezien we over het hele land verspreid wonen)!
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Laatste jaren koop ik één ‘speelding’ en verder krijgen ze een boek of cd (nieuwste van Kinderen voor Kinderen vaak of de Kids top 100 van dat jaar ofzo), iets om aan te trekken (onesie, iets voor sport, ...) en meestal nog iets nuttigs (iets voor hun sport of kamer vaak).

    Something they want, something they need, something to wear (of listen ;)), something to read dus. ;)
     
  12. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Met kerst geven wij alleen maar een gezelschapsspel voor het hele gezin.
    En een abonnement zouden wij anders ook geven, daar hebben we zelf ook plezier van. We hebben al jaren een abo op de Efteling en een mjk, de eerste keer hebben we dat met Sinterklaas gegeven, juist omdat we toen niks anders wisten te bedenken.
    Dus ja, misschien qua bedrag overdreven, maar als we dat anders op een ander tijdstip zouden geven, zouden we met 5 december ook nog wat moeten verzinnen en zouden we dan juist méér geven.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe oud zijn je kinderen?
     
  14. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    7 jaar en 3 jaar
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan zou ik toch wel wat kadootjes verzinnen, mijn 6 jarige zou het echt niet leuk vinden wanneer ze enkel een uitje zou krijgen ;)
    Een pyjama, dekbedovertrek, een warme onesie, blik en beker voor school, rugzakje, warme sokken, iets leuks voor aan de wand op de slaapkamer, een leuke muziek dvd, boekjes, spelletjesboeken,
    Zelfs mijn oudste kinderen van 12 en 14 jaar krijgen nog wat toegestopt, er is altijd wel iets te verzinnen waar ze blij van worden
     
    Youtan vindt dit leuk.
  16. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Nee niet alleen maar nuttige cadeaus, maar geen ladingen vol met speelgoed.
     
  17. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vinden ze het leuk om te helpen in de keuken?

    Een bakmix, een paar keukenschorten en een taartvorm in de vorm van een beer/vlinder/auto/etc. plus wat spullen om een taart mee te versieren
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  18. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    958
    113
    Vrouw
    Dat wilde ik ook zeggen! Mijn dochter is gek op de chocolade-koekjes-uit-pot van Hema.
    Hier krijgen ze ook altijd een pyjama, verder probeer ik wat grotere cadeaus te geven, juist zodat ze wel iets moois krijgen, en niet te veel meuk.
    Lego, sylvanian families. Ze spelen overal mee :)
     
  19. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Hier vorig jaar een abonnement op een blad gegeven. Uitgelegd dat ze daar het hele jaar nog lol van hebben. Snapten ze prima en beviel heel goed.
    Verder krijgen ze altijd 1 iets wat ze graag willen wat ik normaal niet zou kopen. En eventueel nog iets wat ze nodig hebben zoals idd een pyjama/broodtrommel oid.
     
  20. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Hier het liefst gewoon spellen. Die we dan met zijn allen kunnen doen.
     
    In your eyes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina