van 5 naar 4 flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door wendy424, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Mijn zoontje is nu 4,5 maand oud en krijgt 5 flessen van 180+6 op een dag, hij krijgt deze om 7.30, 11.30, 15.30, 18.30 en 21.15 (laatste fles krijgt hij zo snel er achteraan omdat hij vanaf 8 uur huilt totdat hij zn fles krijgt en gaat daarna slapen). Op deze flessen slaapt hij van 21.30 tot 7.30 helemaal perfect dus. Hij krijgt er nu sinds kort ook 1 potje fruit bij op een dag.

    Nu moet ik van het consultatiebureau naar 4 flessen op een dag maar dit lukt echt niet. Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, 4x 180+6, 2x180+6 en 2x210+7 maar elke keer wordt hij om 4 uur s'nachts huilend wakker en is z'n maagje helemaal aan het knorren, ik vind dit zielig en ben dus weer over gegaan naar 5 flessen. Ook slaapt hij heel erg onrustig op die 4 flessen.

    Wat moet ik nu doen, doorgaan met 5 flessen of toch overgaan op die 4 flessen? en hebben jullie nog andere tips hoe ik dit kan doen?
     
  2. Cammy

    Cammy Fanatiek lid

    24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Zo te horen is hij er helemaal nog niet aan toe om naar 4 flessen te gaan! Ik zou ook niet weten waarom in godsnaam, want hij is pas 4,5 maand oud! Wat een pruts advies van het CB (excuse my language;)). Ik zeg lekker doorgaan met 5 flessen. Onze zoon ging 'pas' met 6 maanden over op 4 flessen toen we overgingen op opvolgmelk en toen ook omdat hij zelf melk liet staan... Succes!;)
     
  3. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    bedankt voor je reactie, dat klinkt geruststellend, ik zat er wel een beetje mee wil me kindje niet tekort doen. Had bij het cb bureau ook al aangegeven dat dit niet ging lukken omdat hij echt nog om zn flessen vraagt, nu krijg ik over 2 weken een voedingsconsult om te kijken of het daadwerkelijk gelukt is of niet, ik denk dat ik gewoon de waarheid zeg en ook al wil ze dat ik naar 4 flessen ga ik doe het niet.
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hoe hadden ze dat in gedachten dan, gewoon z'n mondje open houden en naar binnen gieten, en s'nachts lekker maar laten huilen...:(
    Maar ja, dan heb je wel die 4 flessen he!:$

    Ach ja, het CB...
    In dit soort gevallen, lekker ene oor in andere oor uit.
    Als jouw zoontje zich lekker voelt op hoe het nu gaat, prima toch?
    5 flessen klinkt prima, als ie er aan toe is, dan merk je dat vanzelf wel:)

    Een voedingsconsult, het moet toch niet gekker worden??
    Wat is er mis met 5 voedingen op deze leeftijd?
    Ik wordt er gewoon een beetje kriegelig van.
    Je kindje doet het toch hartstikke goed?
    Waarschijnlijk gaan ze je adviseren om dan maar snel meer vaste voeding te introduceren of vooral ook rijstebloem in de fles te doen.
    Zodat baby minder melk nodig heeft...
    Niet nodig, gaat prima nu!
     
  5. lolliebol

    lolliebol Bekend lid

    15 nov 2012
    647
    0
    0
    Lekker doen waar jij en je kind zich goed bij voelen!!!!
     
  6. Cammy

    Cammy Fanatiek lid

    24 feb 2014
    1.905
    2
    38

    En by the way, tot 6 maanden blijft melk de hoofdvoeding van een baby! Alles wat je ernaast geeft is BIJvoeding.:)
     
  7. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Gewoon doen waar jullie je prettig bij voelen!
    En een voedingsconsult nou wat denken ze wel niet :(
    Zou gewoon de waarheid zeggen en klaar het is jou kindje.
     
  8. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    bedankt voor jullie reacties, ik blijf lekker bij de 5 flessen en als hij op een gegeven moment minder drinkt worden het er vanzelf wel 4, hij is niet te zwaar ofzo dus ze kunnen me wat bij het cb.
     

Deel Deze Pagina