Van bad naar douche...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.031
    452
    83
    Vrouw
    Ik doe nu onze dochter nog het vaakste in bad. Vaak om de dag. Gaat prima, vind ze prachtig, geen probleem. Ze zit dan in zo'n badzitje en spettert wat af en kletst met de badeendjes.
    Maar ik wil zo graag dat ze ook kan douchen. Voor mijn part in het bad. Gaat stukken sneller, en dan kan ik haar in de zomer even snel elke avond douchen. Wel zo fris na het spelen in de zandbak enzo.
    Heb het nu een paar keer geprobeerd: staand in de badkuip op een antislipmatje.
    Ze kan prima staan, loopt als sinds ze 13 maanden is, maar ze houdt zich dan angstvallig vast aan de rand van het bad.
    En laat echt niet los. Ook vindt ze het douchen geen succes en gaat ze huilen. Niet echt mega hard, maar ook niet echt gezellig zeg maar...
    Wat denken jullie: gewoon doorzetten totdat het beter gaat? Of zal ik haar in de gewone douche douchen (we hebben een aparte douche) en het bad houden voor het badderen?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik lees even mee,
    ons zoontje vind spetteren in het grote bad helemaal geweldig en heeft bepaald geen watervrees, gaat gerust vrijwillig kopje onder, maar onder de douche vindt ie echt eng...

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte zit elke dag of om de dag gewoon in bad, in het grote bad van ons. Ongeveer 20-30cm water erin en spetteren maar. Ik blijf al die tijd dat ze erin zit (ongeveer 20 minuten) op de badkamer, sorteer dan de was, poets het badmeubel, doe de vloer of toilet, ben eigenlijk gewoon even bezig terwijl zij speelt. Wij hebben ook een aparte douche maar daar heeft ze nog nooit in gezeten, ze vindt dat gespetter op haar hoofd gewoon niet leuk dus voorlopig laat ik het zo, ze is nog zo klein.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.076
    7.826
    113
    Onze kleine gaat al vanaf ongeveer 8 mnd onder de douche, ik vond het bad zo'n gedoe. Wij zorgen er meestal voor dat als 1 van ons 's avonds onder de douche gaat zij er gewoon bij komt. Vindt ze helemaal gezellig! Lekker poedelen en degene die niet aan het douchen is droogt haar dan af. Gaat super snel! Nu is ze 14 mnd en ze kan wel alleen, maar zo is het veel leuker vinden wij (en zij ook) In bad gaat ze helemaal los, we doen er een beetje water in en douchen haar daar meestal ook gewoon af. Dit is de optie als er maar 1 van ons thuis is.

5. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Wat als je haar in bad doet zoals normaal en dan de douche aan zet? Eerst een beetje spelenderwijs zodat ze er rustig aan kan wennen en dan uiteindelijk alleen douchen, eventueel zittend in het badstoeltje?
    Succes,komt vanzelf en het is nog geen zomer, dus je hebt nog even tijd om te 'oefenen'.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Onze kleine meid vind het badje juist helemaal niks en gaat al vanaf het begin lekker bij ons op de arm onder de douche en ze vind het heerlijk!
    Hoop wel dat als ze iets ouder word ze het badje wel leuk gaat vinden hoor;)

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.785
    4.177
    113
    onze meid vind de douche geweldig en het is idd veel sneller dan het bad. Hier is het bad voor de leuk en de douche om schoon te worden.
    Zij is vanaf haar geboorte al met ons meegegaan onder de douche en is er dus aan gewent.
    Hoe vind je dochter het als je samen met haar onder de douche gaat? Misschien is dat minder eng in het begin

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En als je met haar mee doucht? Of je man? Kyra vindt het prachtig om samen te douchen met 1 van ons. En als je een normale douche hebt, zou ik dat gewoon eens proberen. Kan ze eventueel met haar billen op de grond zitten en dan wennen aan de douchestraal. Het bad is best glad en veel kinderen vinden dat dan eng, ondanks het antislipmatje. Kijk hoe ze reageert in de normale douche, misschien vindt ze dat wel prettiger?

9. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Hier altijd badje gedaan en ook onder de douche met een van ons! Wij badderen of douchen altijd voor het slapen gaan. En dan zijn we er allebij. Wij hebben alleen een douch, dus wij zetten het babybadje op de grond en ga ik er naast zitten. Gaat prima.

10. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Sinds een maand gaat mijn zoon ook onder de douche. Hij ging ook altijd in bad, en heeft eigenlijk bijna nooit onder de douche gestaan omdat hij het dus eng vindt. Wij hebben hem eerst in bad laten wennen aan de sproeier. Heeft lang geduurd hoor. Gewoon een zachte straal en dat over zijn handjes, rug...even zelf mee spelen. Soms douchte hij ook (in bad), maar dat was altijd huilen.

Maar nu hij in de fase komt van alles zelf te willen doen, heb ik daar handig gebruik van gemaakt en gevraagd of hij alleen in de grote douche wou :D. Ja dus. Hij staat er wel helemaal kromgebogen in zodat de stralen niet op zijn hoofd gaan, maar goed, begin is er.

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik doe haar ongeveer 3 keer per week in bad en de rest onder de douche. Meestal neem ik haar mee als ik zelf ga douchen. Hier was de douche ook even een ramp, maar heb er een spelletje van gemaakt. Ik heb toen elke keer de douchekop gegeven als ze in bad zat en dan kon ze daarmee spelen. En dan spelenderwijs de stralen water op dr hoofdje laten komen. Na 2 keer vond ze het prima en gaat ze zonder problemen onder de douche.

12. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    mijn kleine man gaat al vanaf 2 weken onder de douche. Eerst met papa mee en toen ie een maand of 9 was ging hij zittend in zijn badje onder de douche, totdat ik op vakantie geen badje had, toen ging ie gewoon zittend op een antislipmat onder de douche en deed ik hem met de sproeier afsproeien, en tijdens het inzepen mocht hij de sproeier vasthouden, of ik legde de douchekop naast hem neer zodat de stralen voor hem lang gingen. Vond ie prachtig om met zn handjes in te zitten. Nu tegenwoordig gaat de douchekop in de laagste stand en staat hij er zelf onder. Vind ie heerlijk, alleen mogen de deurtjes van de cabine niet dicht. Iemand heeft mij uitgelegt dat een douche heel eng klinkt op het hoofdje van een kind en als de deuren dicht zitten. Je kunt eerst beginnen met de sproeikop van een gietertje en dan tussendoor steeds de douche zelf eroverheen. Een beetje om en om. succes ermee.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre heeft de douche altijd vreselijk gevonden = gillen. Dus die mag lekker in bad. In principe niet iedere avond (droge huid). Als het zomer is en we waarschijnlijk veel naar het strand gaan, dan is het of iedere avond in bad, of pech voor t meisje en even snel afspoelen onder de douche (in bad met de douchekop).

14. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.031
    452
    83
    Vrouw
    Nou, de grap is dat ze van kleins af aan al onder de douche meeging. Tot ze beetje te groot werd en het bad makkelijker was. Ze vindt water over haar hoofd niet eng, knijpt zo een washand uit boven haar hoofd. Ook de douchestraal vind ze niet echt eng, want daar laat ik haar al aan wennen in het bad.
    Ik vind het bad ook prima hoor, maar douchen gaat echt veel sneller... Zal ik het gewoon af en toe maar blijven proberen?

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn staat nooit onder de douche, maar zit altijd. Dan is ze lekker aan het spelen met haar badeendjes een washand en een shampoofles en heeft ze de grootste lol.
    In het begin moest ze wel even wennen aan de stralen op haar hoofd, maar dat ging na 2 keer ook weer goed.

16. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Ik douche samen met mijn zoon om de dag. Hij in een wasmand en ik onder de douche. Ik kleed me aan, kam mijn haar, make-up op. Ben ik zo een half uur met mezelf bezig en dan is hij ook uitgespetterd.

17. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Marin gaat vanaf het begin al mee in de douche.
    Ik vind badje zo'n gedonder.
    We zetten het badje soms in de douche, en dan zit ik zelf lekker onder de douche.

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.020
    1.844
    113
    Provincie Groningen
    Het is zo makkelijk als je ze even snel kunt douchen, gaat stukken sneller dan in bad doen.
    Ik kon niet wachten tot ze kon staan, zodat ik haar kon douchen.
    Haar meenemen op de arm in de douche is voor ons alleen in het weekend mogenlijk omdat mijn man dan thuis is en haar kan aanpakken.
    En voor alle andere optie's is onze badkamer gewoon te klein (is nog net geen 2 vierkante meter)

Ik loop met haar naar de douche en ik laat haar staan bij de muur, daar leunt ze dan ook een beetje tegenaan.
    Aan die muur hangt ook haar badspeeltje, dus ze vind het prima.
    Denk dat het ook een kwestie van wennen is.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.779
    3.309
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wil ze inderdaad wel op de grond er bij zitten? Verder vind ik 'douchen' met een gietertje ook wel werken. Zo spoelde ik haar haartjes indertijd altijd uit als ze in bad zat.
    Of een klein laagje in bad en dan met de douchekop snel even afsproeien etc. Heeft ze het veilige van het bad, maar jij het snelle van de douche..

20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.417
    431
    83
    Limburg
    Mijn dochter gaat ook vaker onder de douche, heb haar dan gewoon in de douchebak zitten (anti slip) en dan gewoon douchen. Badspeeltjes erbij en dat gaat prima. We wisselen bad en douche een beetje af.

Deel Deze Pagina