Hallo, Ik geef nu 8,5 mnd borstvoeding en zit eraan te denken om over een tijdje misschien 1 voeding te vervangen, o.a. omdat ik graag weer een cyclus wil hebben zodat we voor een tweede kindje kunnen gaan. Nu heb ik eigenlijk helemaal geen zin om over te stappen op kunstvoeding, maar dit wordt tot een jaar wel geadviseerd. Wat is de reden dat koemelk tot 1 jaar wordt afgeraden? Kan het kwaad als ik wel meteen op koemelk overstap? Onze zoon krijgt namelijk (ook op advies van consultatiebureau) wel yoghurt en dat is toch ook van koemelk, dus ik snap het niet helemaal. Waarom kan dat geen kwaad en melk wel? Ik geef trouwens nog vier keer borstvoeding per dag. Alvast bedankt voor je antwoord! Groetjes, Lentekriebel
De opvolgmelk die baby's vanaf 6 maanden krijgen is wel gewoon van koemelk gemaakt maar is wat beter afgestemd op een kind van die leeftijd. De eiwitsamenstelling e.d zijn gewoon nog wat afgepaster dan in de gewone melk. Kinderartsen bevelen aan om dit tot dat ze één jaar zijn te geven. groet Linda