van BV naar KV maar zeer zeker ook trots!

Discussie in 'Voeding' gestart door , 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi Hoi,

    Ik heb na een aantal weken giga veel BV productie te hebben gehad helaas gedag moeten zeggen tegen bv... of ja de bv zei eigenlijk gedag tegen mij...

    Na 3 weken was ik de onrustige aanleggingen met mijn kleine bink wel zat en ben toen bv gaan kolven fulltime en dat ging perfect Joaquin pakte het flesje meteen en hij kreeg dus gewoon BV binnen....

    Ik was al gewaarschuwd dat het giga zwaar is om fulltime te kolven, maar toch dacht ik wel dat ik de hele wereld aankon hoe dan ook...

    Helaas kreeg ik ook nog eens een naderende borst ontsteking... en mijn melkproductie liep in eens giga terug.. ik kolfde nog maar zon 25 a 50 cc over 2 borsten.. dus ik kon daar echt mijn kindje niet van voeden...

    Nu bleek dat mijn melkklieren ook nog eens verstopt waren... ik kon niet meer kolven want ik had een hele harde plek onder mijn tepel zitten... en de HA adviseerde mij om te stoppen met kolven.... en ook omdat mijn productie zowat niks meer was moest k toch overstappen op KV.

    Hoe dan ook, ben ik nog steeds trots om het feit dat ik het toch geprobeerd heb... maar helaas is het niet gelukt... maar ondanks alles groeit me knulletje super goed en hij doet het dus ook echt goed.

    En aangezien ik een topic zag van trotse mama's ivm de bv die ze geven, ik zou daar ook trots op zijn.... maar voor sommige is het helaas niet weggelegd...

    En wellicht dat hier dames kunnen kletsen over het feit dat ze KV geven ipv BV en wellicht ook geprobeerd hebben maar het helaas ook niet lukte om welke reden dan ook.. of dat je het uberhaupt niet geprobeerd hebt om wat voor een reden dan ook.... dat moet er niet toe doen...

    En dat je elkaar volop tips kan geven over de soorten voedingen / en vaste voedingen als je beebje al zo groot is. en over alle overige vragen of tips wat betreft de KV voedingen.. en wellicht dat we elkaar op de hoogte kunnen houden hoe je kindje het doet niet waar op kv....

    Nou hopelijk hebben meer meiden dit....

    Knuffel Brigitte
     
  2. Niet meer actief

    sorry dubbel... eentje kan dus gesloten worden :)
     
  3. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi onzewonder,
    ik ben na 4 weken op de kv gegaan en heb daar
    geen moment spijt van gehad.
    had gewoon het idee dat ze altijd honger had en ik werd daar heel onzeker van.
    ik had er ook weinig geduld voor en ik dacht over een paar weken ga ik toch weer fulltime werken.
    groetjes Chantal.
     
  4. Niet meer actief

    Hey Chantal...

    Ben blij om te horen dat je er idd geen spijt van hebt gehad... en belle is nu toch ook een stuk rustiger met het voeden of niet?

    en ben jij trouwens al voor de prikjes geweest by the way?
     
  5. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoi Onzewonder:

    Wat mij betreft gaat het erom dat je kindje het goed doet, en waar je als mama geschikt voor bent,kan, en achter staat.
    Als mama's zijn wij sowieso trots, maar ik ben gewoon heel blij dat de BV goed gaat, wat ook niet vanzelf gaat hoor,laat dat gezegd zijn.
    Wel een goed topic-idee!
     
  6. Niet meer actief

    @Jingels nee dat weet ik ook dat jij ook zeer zeker je ups en downs hebt gehad en je knul groeit gelukkig als kool... en vind het echt knap volledig op bv en al zon grote knul daarvan hebben... of eet jij stiekem pokon ;)

    maar de topic von ik ook wel leuk jah... en vooral omdat er toch veel mama's zijn die zich ook best wel schulig voelen wat niet hoeft vind ik zelf.... er zijn talloze redenen waarom je het niet kan of waarom je er nooit aan begonnen bent en wellicht is dit dan een "vrije" topic waar iedereen zijn verhaal kwijt kan zodat er opener over gekletst kan worden, want dat is wel belangrijk, want ik merk toch dat veel mama's die kv geven soms terug houdender zijn...
     
  7. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ook ik heb de eerste 3 maanden alles afgekolfd en ik moest heel veel kolevn omdat ik altijd maar een productie van 80 a 120 ml per 2 borsten had.
    Kailynn kreeg bij 3 maanden door hoe het moest en ging uit de borst drinken maar kreeg ook daar te weinig van dus na elke voeding na flessen en bij 5 maanden ben ik gaan afbouwen en op de dag dat ze 6 maanden was kreeg ze de laatste voeding.
    Ik heb alles geprobeerd om haar bv te geven en ook hier ben ik ook heel trots!
     
  8. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik hoor hier misschien niet thuis als bv-mama, maar ik wil even zeggen dat je trots moet zijn dat je kindje een goed leven heeft en goed gevoed is, of het nu met bv of kv is, dat maakt niet uit toch?
     
  9. Niet meer actief

    @Slingding... je hebt het ook bijna 6 maanden nog volgehouden zeer knap..

    en het een leuk grietje om te zien moet ik zeggen dat lachje op die foto.

    Welke voeding geef je nu als ik vragen mag?

    @lientje, je hebt helemaal gelijk, maar ondanks alles voelen vrouwen zich vaak nog wel schuldig, of ze hebben het gevoel dat ze het niet goed hebben gedaan omdat het ze aangepraat worden.

    Want ik zeg wel eerlijk het CB helpt je er niet bij hoor... ik weet nog wel dat ik zei dat ik aan het afbouwen was... ze vroegen me echt nit naar de reden hoor, maar gewoon dat ik aan moest leggen en met andere woorden niet moest zeuren :( en dat kan ook hard aankomen...
     
  10. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik geeft friso nr. 2 en hiervoor hypo allegeen nr.1
     
  11. Niet meer actief

    Ok ik geef momenteel comfort ivm de krampjes en de dikte en hij doet het er gelukkig goed op, alleen de laatste voeding doe ik er ook nutrix bij en dan is hij ook verzadigd en wordt hij smorgens heeeeeeeel lief wakker gelijk met een llach.. hij slaapt ook rustiger hierdoor lijkt wel
     
  12. Niet meer actief

    O nog iets, ben vandaag met Joaquin naar de CB geweest en hij is maar liefst 1400 gram aangekomen! :) mijn grote knul.... hij weegt nu 6030 gram en is 61 cm lang. Hij heeft ok zijn prikjes gehad vandaag zooooooow zielig... hij ligt de hele tijd bij mij op bed... ik ben vanmiddag maar met hem in bed gekropen laptop erbij tv aan en dan wilt hij wel slapen omdat hij dan denk ik lekker bij zijn mama ligt ;)
     
  13. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    leuk dat dit topic gestart is, ik miste eigenlijk wel zoiets..

    ik heb net 1 week borstvoeding gegeven en ben daarna overgestapt op flesvoeding.

    Rick was heel onrustig met aanleggen, als ie eenmaal goed hapte leek het alsof ie goed doordronk. Maar hij kwam heel weinig aan. Hij had al heel snel bijvoeding uit een cupje. Uiteindelijk na een week in overleg met de lactatiedeskundige mocht hij max 80 cc bijvoeding.. waarvan hij 70 opdronk.. en dat terwijl pasgeboren baby's 80 tot 120 ml flesvoeding mogen..

    Hij krijgt dus sindsdien alleen maar de fles. Ik heb er wel wat traantjes om gelaten, want ik wilde heel graag borstvoeding geven. Maar ik heb het nu wel los kunnen laten en ben blij dat er kunstvoeding is!
     
  14. Niet meer actief

    hey ladies,

    dit is even omdat er ook een andere topic was hehehe ik was iets te enthousiast ladies ;)

    hier heb je de andere zijn al meer dames op gekomen...

    @duveldraakje fijn om te horen dat jij zo goed hebt over kunnen stappen het is toch altijd een heel gedoel he met het afbouwen etc etc... Joaquin is ook altijd wel vrij hongerig hoor moet ik zeggen.... maar ik geef hem al wel Nutrix bij de laatste voeding en sinds gisteren ook 1 klein schepje bij de andere voedingen van overdags.. en hij doet het ook prima!

    vandaag CB geweest hij is 1400 gram aangekomen in 1 maand en 4 cm gegroeid ;)

    @Bibiche... leuk dat jij er ook bent... jou ken ik natuurlijk al :) ben ook blij om te horen dat het met jouw meissie ook super gaat ;)

    ik kopieer ook deze antwoorden bij het andere ok.... zodat de andere dames het van jullie ook kunnen zien...

    Knuff Brigitte
     
  15. Niet meer actief

     
  16. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Op het CB zijn ze vaak nogal bot. Ze laten je maar een beetje aanmodderen. Als je het niet kunt geven houdt het gewoon op toch?
     
  17. Niet meer actief


    Zo deze dames waren bij dat andere topic, dus hier heb je nog 2 verschillende verhalen...

    Ik zal Lotte even vragen om het andere topic dan te sluiten :)
     
  18. Niet meer actief

    @PinkPuma, ik had dat ook met Joaquin dat hij heel onrustig was bij het aanleggen dus dat was al niks... maar gelukkig pakte hij de fles wel met bv... maar groeit rick nu helemaal goed? En welke KV geef jij dan?

    @Lientje, I know.... daarom verzwijg ik maar gewoon wat ik precies geef... vandaag aangegeven friso en 5x 180 ml meer niet... dat is de waarheid maar er hoort alleen comfort nog bij en de laatste fles nutriton ;)
     
  19. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi onzewonder,
    lees je bericht nu pas omdat ik gewerkt heb vandaag.
    maar lees dat je al bij de cb geweest bent jeetje wat is
    jou mannetje groot geworden zeg.

    Belle is zeker een stuk rustiger met de flesjes.
    maar ze drinkt ze wel leeg als of ze uit gehongerd is
    ze drinkt ook 6 flessen van 180+6 ze drinkt ze niet altijd
    helemaal leeg maar meestal wel. :) :) :)
    ik moet 23 aug naar de cb ben benieuwd wat hun zeggen
    over die flessen want ik weet dat het te veel is.
    maar ze heeft het schijnbaar nodig anders zet ze het
    op een krijsen.

    gr Chantal een trotse kv moeder.
     
  20. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb ook 2,5 weken bv gegeven maar ben gestopt doordat ik alleen maar bezig was met wachten tot hij weer honger had. Ik was ook onzeker of hij wel genoeg kreeg.

    Bovendien kreeg ik op een gegeven moment koorts (oorzaak onbekend) en antibiotica, waardoor de productie terug liep en ik nog onzekerder werd. Sverre begon ook 'vervelend' te doen aan de borst en ik raakte steeds meer gespannen.

    Dus overgestapt op de fles en dat bevalt prima! Sverre groeit als kool en ik ben ook veel meer ontspannen. En hij kijkt me zo lekker aan als ik hem een flesje geef! :) Wij geven Friso Hypo-Allergeen.

    Maar ik had een vraagje: wanneer besluit je om Comfort te geven? Sverre heeft 1-2 luiers per dag, maar lijkt er soms moeite mee te hebben. Krampjes, veel persen. Ik doe regelmatig een druppeltje (olijf)olie in zijn flesje.
     

Deel Deze Pagina