Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #1 Meijtje, 25 jan 2014
    Laatst bewerkt: 25 jan 2014
    Hoi meiden,

    Hier een topic voor meiden die graag zwanger willen worden van de 2e, maar het nog niet wil lukken.
    Aan het tobben zijn om zwanger te worden, of te blijven van een 2e kindje. Hier kunnen we onze harten luchten en hopen dat 2014 wel ons jaar mag worden.

    Ik ben 29 werk in de zorg en manlief is militair (hierdoor worden eieren niet altijd even goed benut haha).
    Eerste meid na 1 ronde zwanger en in okt 2012 geboren. We zijn in mei/juni 2013 begonnen voor de 2e. Nu mocht ik al wel 2x zwanger worden, maar beide keren zijn geeindigd in een missed abortion. Ondertussen zijn we bijna 9 maanden verder.
    Ik ben gisteren gecurreteerd (na 7 weken bloedverlies na gebruik cytotec) en hoop ik met 5 a 6 weken, mijn eerste ongi mee te maken. Mijn cyclus is ongeveer 5 weken, dus ik hoop over 10 weken eindelijk weer te proberen voor ons 2e kindje. ;)
     
  2. Mamasmeisje

    Mamasmeisje Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Hee Meijtje! Ja helemaal goed! Hopelijk zijn er meiden die in hetzelfde scheutje zitten als ons en gezellig mee willen kletsen, ervaringen delen, foto's plaatsen ed!

    Even kort iets over mijzelf dan: ik ben 30 jaar en heb een dochter van 2. Van mijn dochter was ik in de 1e ronde zwanger. Vanaf juli 2013 zijn voor bezig om weer zwanger te worden van een 2e kindje. Helaas is dit nog niet gelukt en zijn we ondertussen alweer 7 maanden verder. Mijn cyclus is altijd regelmatig, gemiddeld 27 dagen. Proberen ieder ei goed te benutten maar waarom lukt het nou niet???:(

    Los van moeder zijn werk ik parttime bij de huisartsenpost (HAP) en mijn man werkt op een kerncentrale. Hobby's zijn haken, lekker uiteten, bios, lezen en uiteraard shoppen :)

    Hopelijk zijn we snel zwanger van een 2e kindje ;)
     
  3. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mamasmeisje haak jij ook van die inktvisjes voor kindertjes die op neonatologie ligge ? Kwam het toevallig tegen op Facebook. Zo lief! Ik ben een doos in haken en breien.
    Ik ben meer van naambandjes en armbandjes knopen en borduren, maar sinds komst van de kleine meid is dat er bij in geschoten.
    Probeer haar fotoboeken en plakboeken up to date te krijgen nu ze wat minder huilt. Ben nu bij 11 maanden, dus nog een paar maanden te gaan :)
    Verder zit ik op sport, tang soo do. Shoppen leuk maar niet teveel.

    Ik hoop ook dat het snel raak is voor ons. En dat het mag blijven zitten.
    Hopelijk wordt de aankomende ronde onze ronde :)
    2014 op gaan we op roze!
     
  4. Mamasmeisje

    Mamasmeisje Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Heb inderdaad op facebook gezien over die inktvisjes voor neonatologie maar daar ben ik nog niet zo goed in :D pas geleden een muis gehaakt maar ben meer van de mutsen, sjaals, dekentjes, sprei ed. Super leuk om te doen!

    Hier gaat het verder wel oke. Grootste teleurstelling weer achter me gelaten op gisteren ongesteld te zijn geworden, had echt goede hoop na die vage test maar goed. Snap soms echt niet waarom het nou niet lukt, ik heb een eisprong en we hebben seks. 1 en 1 is 2 zou je zeggen toch maar helaas...

    Met die kleine meid gaat ook alles goed! 2 weken geleden is ze 2 jaar geworden. Tis een heerlijke meid en waar we eigenlijk helemaal nooit problemen mee hebben. Vanaf maart gaat ze naar de peuterspeelzaal. Weet zeker dat ze dat helemaal geweldig gaat vinden alleen vind ik het wel moeilijk hoor :)

    Wat is tand soo do? Ik heb altijd veel gesport ook maar schiet er nu vaak bij in....

    Fijne zondag vandaag!!
     
  5. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #5 Meijtje, 26 jan 2014
    Laatst bewerkt: 26 jan 2014
    Ja ik snap dat het een groot teleurstelling is. Inderdaad dat je denkt dat het dan goed zou moeten gaan, maar tis dus niet zeker.... Je ziet maar weer hoe bijzonder het is als je er van mag genieten :(

    Leuk 2 jaar alweer! Hier is ze bijna 16 maanden. Leuk he deze leeftijd. Ze worden groot. Tenminste mijn meid blijft hangen haha maatje 74 en dunnetjes maar ja energie voor 10 paarden. Ik ren wat achter der aan haha. Kleine meid gaat niet naar de speelzaal. We hebben zoveel klein grut in de straat wonen hihi.
    Voor mamma is het ook altijd moeilijker. Ze gaan naar de volgende fase. Waar blijft de tijd.

    Tang soo do is voorloper van taekwondo. Erg leuk om te doen :) heb nu 1x in de week een uurtje voor mezelf. Geen werk geen kindje, gewoon ik en mijn lichaam. Heerlijk! Ik heb dat echt gemist.
     
  6. Mamasmeisje

    Mamasmeisje Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Kan me niet voorstellen dat er niet meer dames zijn die in hetzelfde schuitje zitten als ons....dus hup hup aanmelden 😉
     
  7. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mamasmeisje, we zijn ook 2 apart haha... Zullen er nog meer zijn? Of zijn we echt de enige?
     
  8. derde

    derde Bekend lid

    21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoihoi, mag het ook van de derde zijn? ;)
    Schrik trouwens niet als er hier nare reacties gaan komen, veel mensen die al langer bezig zijn van bijv de eerste vinden 7 maanden helemaal niet lang, en eigenlijk moeten we er ook vanuit gaan dat het gemiddeld een jaar duurt! Maar ik snap jullie gevoel wel, ik heb het echt al een tijdje helemaal gehad dat het nog niet gelukt is, in mijn geval dan van de derde.
    Even kort over mezelf.
    Ik heb dus twee kinderen die allebei zijn geboren na ronde 1! :) super blij natuurlijk. Maar hierdoor gingen we er stiekem ook een beetje vanuit dat het nu ook niet lang zou duren. Domdomdom!
    Inmiddels zitten we in ronde 7 en we benutten echt iedere maand al mijn Ei optimaal, maar helaas zonder resultaat tot nu toe. Hier had ik dus echt even niet op gerekend :( wij zijn juli 2013 begonnen, maar ik wilde het al een jaar. Mijn man had even nodig om aan het idee van een derde te wennen. Dus voor mijn gevoel ben ik nu al ruim anderhalf jaar bezig met het krijgen van een derde en dat het nu niet zo snel lukt als vorige keren is echt zo frustrerend. Ik zit er echt al een paar maandjes doorheen helaas, ook al weet ik dat we echt niet mogen klagen, maar je gaat nu toch denken dat er iets mis is. Hebben jullie dat ook? Ik zie dat een van jullie wel al twee ma heeft gehad, lijkt me heel erg, maar wel goed teken dat je in ieder geval zwanger kunt raken...
    Ik hoor wel of ik mee mag schrijven. Ik ben alleen deze ronde niet heel actief hier op het forum, omdat ik een beetje afstand wil nemen, zat echt de halve dag op het forum en dat is toch too much :D

    Hoop dat we allemaal snel zwanger mogen zijn! Ik zit nu op het wachtbankje, 9 feb mijn nod....
     
  9. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @derde tuurlijk mag je mee praten. Ja mensen gaan er wat van vinden. Prima. Maar als je bij de eerste en tweede snel zwanger bent, dan is het inderdaad zuur als het niet wil lukken en de onzekerheid slaat toe. Het contrast is dan groot tussen de 2. 7 maanden is relatief gezien Niet lang, maar qua gevoel een life time.

    Daarom heb ik ook 1e snel en 2e wil nog niet lukken, dus iedereen die anders had verwacht of gehoopt. Sluiten zich aan. We weten dat er mensen zijn die al jaren bezig zijn. En dat is ook verschrikkelijk. Maar waarom gaat het bij de eerste zo en nu in ene niet, is er wat mis, het wat als speelt een grote rol.

    Bij mij is het dat ik pas over een week of 10 mijn eerste echte ronde weer in ga. Waarom is bij mij de eerste zo gelukt en nu 2x achter elkaar mis? Zwanger worden lukt wel maar zwanger blijven is het probleem. En elke keer moet je weer vanaf ma rekenen met ronde 1, maar de maanden die je er al op hebt zitten tellen niet mee.

    Ik zit hier door de weeks best veel, maar ja manlief slaapt op de kazerne dus ik hen niet zo heel veel te doen. Zeker nu ik me nog beroerd voel. Kleine meid speelt even en heb ik tijd om wat te tikken.

    Welkom 3e zal ook even nod lijstje maken. Wordt 2014 ons jaar?
     
  10. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    NOD-lijst:

    Derde: xx jaar, 3e kindje, ronde 7, 7 februari
    Mamasmeisje: 30 jaar, 2e kindje, ronde 9 NOD 21 februari
    Meijtje: 29 jaar, 2e kindje, ronde 1 (wederom) NOD maart/april?

    Ik zit op mn telefoon, is dit wat?
    Of houden jullie het liever niet bij?
     
  11. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hoe slapen jullie kinderen? Ik moet om de zoveel tijd de strijd weer aan, en je gelooft het niet... Ze kiest vandaag. Altijd vermoeiend. 2 minuten terug leggen, 5 min ssss terug leggen gelijk kamer uit, hetzelfde met 10 15 minuten en als ze dannog niet slaapt met 20 minuten weer....meestal ben ik een uurtje bezig maar dan slaapt ze 2 weken weer redelijk, lees van 18.30 tot 5.00 met 2x wakker worden snachts.ben benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren....
    Hebben jullie dat ook?
     
  12. Mamasmeisje

    Mamasmeisje Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Welkom Derde! Gezellig! Ik ken je voor van een ander topic! Wat je zegt over die reacties, tja is misschien wel waar maar als je er eenmaal voor gaat, dan hoop je natuurlijk op zo snel mogelijk. Dan duurt 1 maand al te lang. Ik heb daarom ook heel veel respect voor de meiden die al jaren wachten op een kindje! Hoe moeilijk het soms ook is, ik kan het redelijk relativeren dat wij -nog maar- 7 maanden bezig zijn maat toch. Voor mij sowieso nu al een reden om mee te doen aan moeders voor moeders

    @meijtje: mijn NOD is 20 feb. Menstruatie alweer bijen voorbij. 2 hele hevige dagen en 2 hele lichte dagen. Zo raar iedere keer weer! Dan weer heftig en kort, dan weer langer en minder. Maar goed, herkennen jullie dit: ik heb de eerste 2 dagen van mn menstruatie altijd mega maagpijn. Kan bijna niet eten. Gebruikt altijd naproxen voor menstruatiepijn dus dacht t licht misschien daar aan maar ook als ik geen naproxen gebruik heb ik die maagkrampen.

    @slapen: hier nooit problemen met slapen. Wij hebben een luxe kindje wat iedere dag uit slaapt en zonder moeite inslaapt.
    Wat doet jou meisje als ze niet slaapt? Huilen? Staan in bed? Wel vervelend probleem. Heb je een vast ritueel?
     
  13. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mamasmeisje qua menstruatie ga ik nooit meer klagen. Ik verlies nu al bijna 8 weken bloed als menstruatie, dus die paar dagen ga ik echt voor lief nemen. Ik heb trouwens alleen heel veel bloedverlies maar nooit last van mn buik, beetje gevoelige rug meer niet.
    @slapen ja we hebben een elke avond een ritueel, maar kleine meid schopt daar graag tegenaan. Ze wil alles op haar manier en dat gaat niet op. Vaak gaat ze wel liggen maar kan ze niet in slapen, soms staat ze ook gelijk op omdat het beneden gezellig is en soms is ze gewoon dwars en heel af entoe over de slaap heen, dan heb ik een nacht nou beter gezegd dan heb ik geen nacht meer. Dan vertik ze het overdag te slapen en denkt ze om 16.00 de nacht in te kunnen.
    Haar probleem is meestal dat ze niets wil missen en we moeten haar beschermen tegen teveel prikkels overdag, maar ja doe dat maar eens als ze al zoveel wil doet en begrijpt pffff.

    Ach en dan het gevecht aan. Is meestal met een uurtje over. Het is al vanaf haar geboorte, toen huilde ze 16 tot 18 uur per dag. Ben nu wel blij dat ze sinds ze kan lopen niet langer dan 3 a 4 uur huilt. Als ik daar aan terug denk.
     
  14. derde

    derde Bekend lid

    21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi, ik heb ook geen problemen gehad met slapen zover ik me kan herinneren. Nu in ieder geval niet, ze gaan allebei om kwart voor acht en de volgende dag komen ze om 7 uur weer. De oudste om zes uur om te plassen, maar die kunnen we nu met sijn wekker uitleggen dat hij moet wachten tot de zeven er staat :D
    Ik kan me al niet meer herinneren hoe het in de eerste twee jaar ging, maar behalve de eerste maanden ging het al snel goed. Helaas geen tips dus. Mijn dochter stopte met 2,5 jaar met de middagslaapjes, daardoor ging het s avonds gelijk goed. We merkten dat ze door het middagslaapje s avonds niet moe genoeg was en dat klopte. Maar die van jou meijtje is nog wat jonger zie ik.
    Mijn menstruatie wisselt ook heel erg sinds we bezig zijn, heel raar. Al paar keer heel veel brokken gehad en erge buikpijn, maar de ibuprofen helpt bij mij wel goed, die slik ik gewoon drie dagen. Meestal op dag vijf is het het laatste.
    Zullen er niet nog meer meiden zijn, kom op meiden meld je aan! Het topic wordt vaak genoeg gelezen :)
     
  15. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ja mijn kleine bijna 16 maanden en die vertikt het soms ook om te slapen overdag, maar dan is ze de nacht oververmoeid en wil ze wel slapen, maar lukt het haar niet, dat is zo zielig.

    Lekker vakantie geboekt :) 2 weekjes gran canaria lekker!
    Hebben jullie nog vakantieplannen?
     
  16. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Niemand verder.....
     
  17. Mamasmeisje

    Mamasmeisje Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Tis inderdaad wel heeeel rustig hier. Heb net bij een topic in 'zwanger worden' gereageerd op iemand die in hetzelde schuitje zit als ons en de link gedeeld dus wie weet...

    Hoe gaat het ondertussen Meijtje? Nog veel bloedverlies gehad?

    Hier komt binnen nu en 1 week mn ei. Dus we gaan weer testen en ei spotten. Hoe lang seksen jullie door na een positieve ovutest? Ik heb het idee dat wij misschien te snel de handdoek in de ring gooien, haha. Op FF even teruggezocht en meestal op de dag van de knaltest hebben wij seks maar daarna stoppen we. Dus denk nu iets later beginnen en langer doorz, misschien 3 dagen achter elkaar vanaf de knaltest.
    Hoe deden jullie dat?
     
  18. Mamasmeisje

    Mamasmeisje Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    OW heerlijk trouwens naar gran canaria! Wij zijn nog aan het zoeken naar een vakantie. Willen in april een weekje naar de zon maar weet nog niet precies waar. Iemand tips? Graag boven de 20 graden en Max 3,5 tot 4 uur vliegen....
     
  19. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #19 Meijtje, 5 feb 2014
    Laatst bewerkt: 5 feb 2014
    @mamasmeisje, je moet jij net voor je knaltest zorgen dat je het al een keer gedaan hebt. Sommige vergissen zich er in maar de zaadjes hebben ook even de tijd nodig om heen te gaan waar ze zijn, als je de lhpiek net aam de late kant opmerk is het eitje al bijna gesprongen en is de tijd eigenlijk al voorbij.
    Ik zou proberen juist iets eerder te beginnen. Zaadjes leven wel soms tot een week, alleen daar heb je niets aan als jouw eitje al vergaan is.
    Ik weet ook niet hoe vaak je test? Als je 2x per dag test en je ziet de eerste oplichten, dan moet je al knuffelen, zoals ik het begreep is dan die 48 uur ingegaan. Maar de week voor je eisprong zou ik al beginnen, je hebt uiterlijk na begin van de lhpiek 48 uur en dat is als het eitje aan de late kant is. Als ik jou was, lekker iets eerder beginnen ipv later. Je hebt kans dat de zaadjes anders steeds net te laat aankomen.
    2x begin lhpiek geknuffeld, die waren raak.
     
  20. Mamasmeisje

    Mamasmeisje Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Jeetje Meijtje, wat ben jij vroeg wakker of nog wakker, geen idee :)
    Hier iig nachtdienst nu en vandaar de vreemde tijdstippen.
    Dank je voor je antwoord. Nou ik heb dus altijd mn ei op dag 16/17/18. Wij beginnen rond dag 12 met het te doen, dan om de dag en op de knaltest nog een keer extra. Daarna plof ik neer op t wachtbankje. Ik merk altijd dat de dag na de knaltest de testen alweer langzaam lichter worden en minder doorzichtig slijm. Volgens mij zit ik er altijd wel goed voor zeg maar. Maar dit keer voor de zekerheid ook de dag na de knaltest maar aan de slag. Wie weet....
    Tis zo moeilijk het los te laten en denk dus ieder maand na wanneer het nou het beste kan zijn..soms wel vermoeiend..maar we gaan ons best doen :) vind het alleen zo'n raar idee dat zaadjes echt zo lang kunnen overleven en dat ze ook op de goede plek komen... Niet te veel over nadenken denk ik...
     

Deel Deze Pagina