Van de daken schreeuwen

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Oilell, 18 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Na 17 rondes eindelijk zwanger! Mega blij en ik wil het het liefst van de daken schreeuwen. Mijn man is het daar niet mee eens, die wil in iedergeval de eerste echo afwachten.

    Ondanks dat we het zelf nog geen week weten en het super pril is, zijn er al 3 mensen die het aan me gezien hebben. We gaan het vanavond aan mijn ouders vertellen.

    Wanneer hebben jullie je zwangerschap bekend gemaakt? Zat er verschil tussen familie, goede vrienden etc?
     
  2. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier weten alleen mijn vriend en ik het. Bij de eerste heb ik het wel gelijk aan iedereen verteld, maar ik vind het nu wel bijzonder dat alleen wij twee het weten, een “geheimpje” wat we samen delen.
    Maar na de eerste, goede echo ren ik ook naar m’n moeder hoor. :D
     
    Oilell vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Alleen ouders en beste vriendin wisten het. Wou niemand verder meer de extra zorg opzadelen met die veel te spannende eerste weken. Ik vond de spanning al vreselijk, echt afschuwelijk. Dus gunde het de rest niet. De vorige zwangerschap liep uit in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus mijn vrienden en familie hadden ook genoeg reden om net zo bang te zijn die eerste weken als wijzelf.
     
  4. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Wat fijn, gefeliciteerd!!!:D

    Wij hebben het dezelfde dag al aan 2 zussen en 2 vriendinnen verteld aangezien we naar een festival gingen en ik niet kon drinken. Als dat niet het geval was geweest hadden we nog even gewacht, maar drie maanden had ik niet vol gehouden haha! Toen in de loop van de week gelijk maar aan onze ouders en andere broers/zussen, we vonden het zo raar om daar onderscheid in te maken en waren zo blij!
    En daarbij, als het mis zou gaan zouden we het ook met hun willen delen. Als we dat gevoel niet hadden bij mensen hebben we t niet gezegd.

    De rest (overige vrienden, werk, buren etc) met 10 weken verteld.
     
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Mijn ouders en beste vriendin weten het en mijn leidinggevende en die van mijn man. De rest, schoonouders, broers, zussen, vrienden, collega's etc. vertellen we het na de termijnecho.
     
  6. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    #6 Oilell, 18 okt 2019
    Laatst bewerkt: 18 okt 2019
    Ik heb besloten het mijn broer te vertellen tijdens sinterklaas (vieren wij altijd eind november ivm schoonfamilie). Ik heb zijn lootje getrokken dus ga iets moois verzinnen over zijn promotie (die hij ook op zijn werk heeft gehad, zodat het niet meteen duidelijk is). Vriendinnen die dicht bij staan vertel ik het als ik ze zie. Snap @Mupp goed, ik zou het ook willen delen met deze mensen als het mis gaat. Maar misschien sta je daar een 2e keer anders in.
    Wat mijn man doet moet hij maar lekker zelf uitzoeken :roflmao: 't zal alleen voor gezamenlijke vrienden nog even puzzelen worden:rolleyes:
     
  7. spannend123

    31 okt 2013
    71
    60
    18
     
  8. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!
    Wij hebben het meteen aan de familie verteld. Ik was ook heel open over onze MMM, omdat ik wist dat ik op hun steun kon rekenen, en zo hoefde ik ook nooit een excuus te verzinnen als ik weer eens aan het huilen was omdat het mislukt was of als ik geen wijntje dronk.
    Dezelfde dag van mijn positieve test was iedereen aan het meejuichen :D:D
    Vorig jaar heb ik een miskraam gehad op 9 weken en toen wist de familie nog niet eens dat ik zwanger was. Ik ben toen alleen met mijn man door de prille vreugde én het zware verdriet moeten gaan.
    Dat wilde ik niet nog een keer. Elke dag die goed gaat moet gevierd worden dit keer :)
     
    Oilell vindt dit leuk.
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Het hangt er ook heel erg vanaf wat je wens is als t misgaat, wil je dan steun of liever niet of maar van n aantal mensen.

    Bij mijn zoontje had ik n rare start (leek miskraam) waardoor al met 5.5 wk familie t wist en directe collegas en leidinggevende (zat n tijd thuis).

    Bij mn tweede zwangerschap had ik t met 6 wk n aantal mensen verteld. Ouders wilde ik laten verrassen door mn zoontje, zover kwam t helaas niet. Ik was wel blij dat n aantal mensen t wist zodat die ook meeleefden toen t misging.

    Deze keer vroeg mn moeder hoe t met mn cyclus ging, net nadat ik positief getest had. Dus meteen aan ze verteld. Mijn beste vriendin, directe collega en leidinggevende ook. Al was ik daar niet perse heel blij mee achteraf, de meeste begrepen mijn onzekerheid en angst in t 1e trimester niet echt en dat zorgde voor irritatie bij mij.
     
  10. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Nogmaals super gefeliciteerd @Oilell !

    bij ons weten wel een aantal mensen in de omgeving het maar alleen directe familie van beide kanten en mijn beste vriendin.

    Wij zijn inderdaad ook erg open geweest over het traject dus vooral mijn ouders waren telkens erg betrokken. Op het werk heb ik nog niets verteld, daar wacht ik ook nog even mee.

    maar mocht het onverhoopt toch fout gaan dan zal ik blij zijn dat ik het niet alleen hoef te doen, maar daar staat iedereen natuurlijk anders in.

    doe wat voor jullie goed voelt en waar je man en jij het samen over eens kunnen worden! Haha..
     
  11. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Gefeliciteerd @Oilell!!

    Wij hebben het al vrij snel verteld aan familie, vrienden en op werk. Dit omdat ook wij via de MMM nu in verwachting zijn en veel mensen daar ook van wisten. Altijd heel open over geweest.
    Ik vond het heel fijn om al te vertellen. Ik kreeg echter wel hele nare reacties van de mensen. "Er kan nog zoveel mis gaan." of "Je zit nog in de gevarenzone" hoorde ik veel voorbij komen. Dat is echt niet leuk.

    Doe wat jullie willen is het enige wat ik kan zeggen!
     
  12. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    We hebben het vandaag aan onze ouders verteld. Mijn vader begon te huilen en was ontzettend lief en emotioneel. Mijn moeder begon meteen over "ooooh dan kan ik straks allemaal dingetjes kopen". Schoonouders reageerde iets milder, maar toen mijn moeder ze belde waren ze heel enthousiast.

    Man zei net in de auto dat het voor hem nu veel echter voelt omdat we het met mensen delen. Hij is heel blij dat we vandaag de boer op zijn gegaan met het nieuws.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  13. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd
     

Deel Deze Pagina