Het eerste dat ik tegen kom is 5000 euro voor 14 nachten (stacaravan). Nou dan blijf ik wel thuis! Dat moet toch anders kunnen? Wie heeft er ergens een leuke ervaring? Onze enige eisen zijn 3 slaapkamers, hond toegestaan en een leuk zwembad.
Dat zijn voornamelijk losse accomodaties, ik vind een stacaravan op een camping eigenlijk wel gezelliger. Maar ik zal eens kijken.
Is een camping een must voor jullie? Wij huren al jaren via andere sites vakantiehuizen. Bijv novasol. Ik heb daar even gekeken en daar zijn zat mooie huizen te vinden met zwembad voor max 2000
Geen must, maar ik denk dat als ik het aan de kinderen vraag ze het liefste wel contact kunnen maken met andere kinderen.
Kroatie is super hondvriendelijk. Vergelijkbaar met Italië. Verder heb ik geen verstand stacaravans, maar ik denk niet dat Kroatië perse goedkoper is dan 2500 euro per week.
Ja, mijn kinderen reageerden eerst ook sceptisch. Niet dat ze zoveel met andere kinderen speelden hoor, maar ze vonden een zwembad altijd wel fijn en wij huren meestal zonder zwembad. Dus werd er eerst gemoppert dat er dan niet gezwommen kon worden. Tja als het verschil tussen een particulier huis en een klein huisje op een camping zo groot is weet ik het wel. No way dat ik zoveel geld neer wil leggen voor zo'n gepimpt kippenhok. Alleen omdat we dan wel een zwembad hebben.
Wij zijn afgelopen jaar naar Italië geweest en voor 2 weken waren we 3440 euro kwijt, alleen voor de caravan! Dan komt overnachting, benzine, tol, leven, uitjes er nog overheen.. wij gaan dus aankomend jaar weer vliegen. Het is vast goedkoper te vinden, maar wij konden het niet vinden iig voor een beetje een leuke camping met goede recensies
Maar 3440 is al heel wat minder dan 5000. Zo'n 3000 euro wil ik wel aan 2 weken verblijf uitgeven, maar voor 5000 blijf ik liever thuis. Vorig jaar zaten we voor 2000 euro 2 weken in een stacaravan in Frankrijk (Capfun). Maar we willen iets meer zekerheid op zon en iets meer het 'vakantiegevoel'.
Ja, dat is waar! Ik vond Italie verder wel super leuk hoor! (ben nu een paar keer in Frankrijk geweest, maar dat vonden wij een stuk minder) Wij waren alles bij elkaar opgeteld zo rond de 5500 tot 6000 kwijt voor 2 weken en ik vind dat nog steeds veel geld voor op een camping. Maar we hebben met vrienden naar bijvoorbeeld Spanje gekeken en dat is nog duurder (idd ook zo'n 5000 euro voor alleen de caravan) Maar Italie is dus wel "goedkoper" te vinden hoor. Wij hadden een camping van Hu openair.
wij zaten vorig jaar op deze camping https://reservations.clubdelsole.com/en/trentino-alto-adige/caldonazzo-family-collection.html?search=1&hotel_id=3123&checkin=2026-07-18&checkout=2026-08-01&rooms=1&adults_0=2&children_0=7,9 Ik weet niet of het voor jullie ver genoeg in Italië is, maar er zijn accomodaties waar honden zijn toegestaan, er is ook een hondenuitlaatveld. Zwembad is niet heel bijzonder, maar mijn kinderen wilden alleen maar naar het meer. Er zit een heerlijk restaurant naast de camping, daar hebben we bijna iedere dag gegeten. Een geweldige bakker op 5 minuten lopen en best veel te doen en te zien. En dat voor ongeveer 2.000/ 2.500 voor 2 weken. Overigens veel Nederlandse gezinnen, mijn oudste had veel aansluiting, er was een voetbalveldje voor de liefhebber en iedere avond jachtseizoen over de camping.
Kan uw hond tegen de drukte van een camping? Ik zie bijvoorbeeld hierboven een mooie camping maar die huisjes precied wel zeer dicht bij elkaar . Onze hond zou daar wel gek van worden als er constant andere mensen voorbij wandelen of er altijd andere mensen te zien zijn. Is verder een rustig beest hoor maar wel een wakertje .
Bedankt voor de tip. De prijs en locatie zijn goed, alleen er zit zeker helemaal geen glijbaan bij het zwembad?
Ze is nog een pup, dus lastig te zeggen. Zo blaft ze bijvoorbeeld wel naar de kat, maar tot nu toe nog nooit naar mensen. Ik weet niet of dat waakse er gelijk al in zit of dat honden pas later naar o.a. visite gaan blaffen.
Bij ons word er niet geblaft naar visite of buren of als er iemand aan de deur is. Maar als hij buiten loopt en hij ziet door het tuinhek mensen op het voetpad voorbij komen of mensen met een hond dan krijgt hij wel een snokske. Als hij aan de lijn hangt en we wandelen negeert hij de meeste andere honden dan weer wel...
Andere vraag, maar is het wel handig om je hond mee te nemen naar zo'n warm land? Onze hond zou het echt heel slecht hebben bij dat soort temperaturen. Ik zou dan eerder kiezen voor een land waar het niet zo idioot warm is. Geen idee natuurlijk hoe goed je hond er tegen kan.
We hebben het vanwege het mooie meer niet gemist. We hadden de sup mee, dat vonden de jongens erg leuk. Camping levico of iseo hebben dat volgens mij wel, maar zijn een stuk duurder.