Van IUI naar IVF/ICSI, weer een stapje verder

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Patty86, 25 feb 2023.

  1. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    momenteel ben ik bezig met mijn 6e IUI. Ik spuit gonal F 75. We proberen al sinds december 2020 een 3e kindje te krijgen. Mijn 2 prachtige dochters heb ik spontaan en natuurlijk mogen ontvangen. De 3e wil maar niet lukken. Wel 3x een vroege miskraam. Na deze ronde gaan we starten met IVF. De angst dat het echt niet meet zal lukken is echt gekmakend. Heb ook 0 vertrouwen meer in de IUI. Wie nog meer vanuit IUI naar IVF. Wat zijn jullie ervaringen
     
  2. Deborahrelja

    23 feb 2023
    34
    44
    18
    Vrouw

    Ik zit nu ook in zo’n onzekere tijd ik heb vorige week zaterdag een terug plaatsing gehad en 11 feb een spuit ovitrelle gehad van 250 microgram en bij mij komt er van alles uit bij de testen ben zo bang dat het dan niet zo is op me officiële test dag

    dit zijn me testen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Deze testen zien er wel echt veelbelovend uit. ik testte tot 12 dagen na ovitrelle nog positief. 14 dagen na ovitrelle lijkt me dit een duidelijke streep.

    Al lang bezig met IVF? Ook IUI gedaan??
     
  4. Deborahrelja

    23 feb 2023
    34
    44
    18
    Vrouw
    Ja ik wordt er heel erg onzeker van want ene test is donkerder als de andere wordt er helemaal stapel gek van.
    Ik heb icsi gedaan en jij ?
     
  5. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    verschillende testen van verschillende merken verschillen altijd. Hou het bij 1 merk. Dit ziet er echt goed uit meid. Voorzichtig gefeliciteerd! Ik ben nog bezig met mijn 6e IUI. we hebben 9 maart de intake IVF
     
  6. Deborahrelja

    23 feb 2023
    34
    44
    18
    Vrouw
    Aaah spanenend allemaal hoor echt ik wordt er zo zenuwachtig van allemaal. Ben heel de dag door afwezig niet mezelf gespannen kom niet voor uit door alle spanningen
     
  7. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.303
    7.258
    113
    Ik vond het vreselijk om aan IVF te beginnen. Het was een eindstation, als dit niet werkte dan zou ik nooit een kindje krijgen.
    Ik wilde zo lang mogelijk doorgaan met IUI, ik wilde er minstens 10.

    Uiteindelijk na 7 IUI toch overgegaan op IVF. Doorgaans, gemiddeld, hebben dames wel een aantal embryo's en kan je wel een aantal terugplaatsingen doen. Ik had ook geluk met de bevruchtingen, zie handtekening. En de kans is gewoon erg groot dat er een blijft plakken en je dus zwanger bent! Bij uitzondering heb je dames die weinig bevruchtingen hebben en die veel terugplaatsingen nodig hebben om zwanger te worden. Maar het gros wordt dmv IVF dus gewoon zwanger! Ik had het veel eerder moeten doen achteraf, omdat de kansen gewoon toenemen tov IUI. Er is al een embryo, deze hoeft 'alleen nog even in te nestelen'. Het lijkt een spannend eindstation, maar voor mij iets wat gewoon veel beter werkt dan IUI!

    Hopelijk is het je snel gegeven.
     
    Kletskous82, willow1988 en Patty86 vinden dit leuk.
  8. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.441
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik ben het helemaal eens met bovenstaande. Zelf ook 6 x IUI gehad zonder resultaat voor mezelf wilde ik juist zo snel mogelijk door naar IVF want ik had ook geen vertrouwen in IUI. De percentage dat je hiermee zwanger raakt liggen ook veel lager dan bij IVF. Ik heb 3 jaar moeten wachten op mijn eerste zoon maar bij de eerste terugplaatsing meteen raak. Tweede zoon 2de terugplaatsing zwanger. IVF bleek voor mij juist de geschikte behandeling achteraf. Hadden we dit maar aan het begin geweten had ons vele jaren gespaard Maja je moet eerst altijd alle protocollen door soms..
    veel succes met je traject!
     
    Patty86 en Kletskous82 vinden dit leuk.
  9. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Kijk hier wordt ik blij van @Milkyway7 en @M061987

    Ik wil ook zsm door naar IVF..Dit wordt ons 3e en laatste kindje. Ik word er ook niet jonger op. IVF geeft veel meer kans. Toch vind ik het ook eng. Want idd eindstation en dan komt er wellicht toch geen 3e. Ook deze wens is zo intens.

    We zitten nog in de 6e IUI vandaag op cd 10 2 eitjes. Dus wie weet worden we nog verrast. 9 maart hebben we de intake IVF
     
  10. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.303
    7.258
    113
    Ik hoop op een positieve test, dat je de IVF bespaard blijft! Maar zo niet; houd moet, weet dat de kansen enorm toenemen zodra je aan IVF begint!

    Toi toi toi!
     
    Kletskous82 en Patty86 vinden dit leuk.
  11. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Dit is helaas niet waar, slechts de helft van de stellen krijgt na 3 IVF pogingen een levend geboren kind (70% als je de spontane zwangerschappen meetelt die in wachtmaanden of pauzes ontstaan). Er kunnen allerlei redenen zijn waarom IVF niet werkt, je weet alleen niet bij welke groep je hoort voordat je het gedaan hebt.
     
    Wondertje2020, Delacour en Fruity90 vinden dit leuk.
  12. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.303
    7.258
    113
    Ik schaar IVF en ICSI onder dezelfde noemer. Verschilt niet veel van elkaar en de kansen liggen dan natuurlijk wel hoger.
     
    Kletskous82 vindt dit leuk.
  13. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Ik was in shock te lezen op de site van het Radboud dat het overhouden van cryo’s ook totaal geen vanzelfsprekendheid is (in ongeveer 60% van de behandelingen). Een kind krijgen is een wonder (als je het mij vraagt).

    On topic: Spannend @Patty86 heel veel succes en geluk!
     
    Delacour, Patty86 en Fruity90 vinden dit leuk.
  14. ZomerBloemen

    ZomerBloemen Actief lid

    11 jan 2023
    122
    103
    43
    Vrouw
    Vorig jaar ben ik dmv ivf bevallen. Ik heb eerst 6x iui gehad, maar ik voelde aan mijn lichaam dat dat niet ging werken. Geen idee waarom maar zo voelde het. Ivf is een heftig traject, maar ik vond het mentaal niet heel veel zwaarder dan de iui. Je moet wel meer spuiten dus ik was wel helemaal blauw. Door de medicatie heb ik overstimulatie gehad. Toch besloten voor de punctie. Ze hebben 35! eiblaasjes verzameld. En helaas maar eentje bevrucht. Dat was een topembryo geworden. Daar ben ik wel gelijk zwanger van geraakt.

    waar het op neerkomt is dat of ik of de sperma van mijn vriend een soort afweer hebben waardoor het bevruchten niet mogelijk is. Je hebt vrouwen die gelijk zwanger raken en dat systeem laat makkelijk een bevruchting toe. Ons lichaam is te kieskeurig en dat verkleint de kans enorm op een natuurlijke bevruchting. Ze hebben bij ons nooit een oorzaak gevonden waarom het niet lukte. Maar waarschijnlijk is dit het dus. Ik heb gelezen dat hier onderzoek naar wordt gedaan. Hoe ze er voor kunnen zorgen dat het lichaam iets minder kieskeurig is.

    je kunt de term ‘eicel kieskeurig’ op Google intypen. Hopelijk heb je iets aan mijn bericht:)

    https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/kunnen-eicellen-zaadcellen-kiezen
     
    Kletskous82 en willow1988 vinden dit leuk.
  15. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Toch vraag ik me af of de individuele kans niet hoger ligt op het moment dat er dus al 2 kinderen zijn.
     
  16. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.705
    3.961
    113
    Vrouw
    Ik vond het fijn om het gevoel te hebben dat ik met IVF zelf echt iets kon doen (spuiten zetten). Na de zoveelste IUI had ik er ook geen vertrouwen meer in, de stap naar IVF gaf wat dat betreft wel even een opkikker.

    Tot ik een lage eicelvoorraad bleek te hebben en elke keer dus zeer weinig embryo's had (zie handschrift) en nog zonder succes. Eerste keer 6 eicellen, 2 embryo's, 2e keer 3 eicellen 2 embryo's, nu 4 eicellen en 1 embryo's.
     
  17. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Ik heb 23 inseminaties gehad, 3 ivf/icsi pogingen met in totaal 6 goede embryo's en ik ben nog steeds nooit zwanger geweest.

    Ik had ook helemaal geen goed gevoel over de inseminaties en een iets beter gevoel over ivf/icsi, maar inmiddels heb ik na zoveel teleurstellingen sowieso nog weinig vertrouwen in dat het goed komt.

    Een terugplaatsing geeft ongeveer 25% kans op een zwangerschap en bij IUI ligt dat een heel stuk lager, dus wat dat betreft heb je wel meer kans met ivf of icsi.
     
  18. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik bedoel hetzelfde als jij, maar dan blijft het 50-70%
     
  19. Kiwi3191

    Kiwi3191 Fanatiek lid

    24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Hier vrijdag ook gesprek om door te schuiven van IUI naar IVF. Afhankelijk van bepaalde wensen, word ik doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Ik wil gewoon het ziekenhuis met de minst lange wachttijd :roflmao:
    Altijd het gevoel gehad dat ik via ivf zwanger kan worden, weet niet waarom.
    Fijn om te lezen dat er toch enkele onder jullie een positief verhaal kunnen brengen na 1 of meerdere terugplaatsingen.

    @Narcisje: jij hebt er ook al een heel verhaal op zitten. Ik hoop voor jou toch dat je binnenkort een wondertje mag verwachten. Je wacht al lang genoeg.
    Is er ooit iets bij jullie gevonden wat een mogelijke oorzaak kan zijn ?
     
  20. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Mijn eileiders bleken verstopt te zitten maar daar ben ik pas achter gekomen nadat ik 23 inseminaties, 1 ivf poging en 1 icsi poging had gehad. Heel veel tijd en geld weggegooid dus...

    Waarom de goede embryo's niet blijven plakken wordt nog onderzocht. Ik wacht nu op de uitslagen van het stollings- en chromosomenonderzoek.
     

Deel Deze Pagina