Van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gliss, 5 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hoi, het is nog niet aan de orde, want wij willen eerst onze 6 pogingen iui gebruiken (en hopelijk lukt dat, gezien IUI 2, zie onderschrift). We zitten nu in de laatste dagen van iui 4.
    Maar IVF komt toch wel dichterbij, als het met iui niet lukt over zo'n twee maanden. We weten dat de wachttijden op het moment erg lang zijn en dat we in de wachttijd tot 9 IUI mogen doen in het CWZ.

    IVF zou voor ons kunnen in het Radboud of bij NijGeertgen.

    Weet iemand hoe het werkt die overstap?
    Krijg je van je eigen fertiliteit afdeling de verwijzing (na evaluatiegesprek gyn) of gaat dat via de huisarts?
    En kun je je al aanmeldem als je nog met IUI 6 bezig bent of pas daarna?
    En kun je een informatiegesprek aanvragen vooraf zodat je een beetje weet waar je aan toe bent en hoe lang de wachttijden zijn?

    Iemand ervaring?
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.441
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hoi hoi
    Wat een spannende tijd voor jullie! Ieder ziekenhuis zal denk ik een beetje zijn eigen beleid hebben.
    Mijn zkh werkt samen met VU. Van wat ik me herinner zijn dit de stappen:
    Info avond IVF bijwonen
    Stimulatie mbv injecties voor follikelpunctie + echo’s maken om de groei van eicellen te bekijken
    Punctie
    Paar dagen wachten en dan kreeg ik telefonisch te horen van VU of ik terugplaatsing kreeg en hoeveel bevruchtingen er waren.
    Op dag 3 dacht ik dan een terugplaatsing. ( heb ik zelf niet gehad vanwege overstimulatie. Moest 2 maanden wachten en toen cryo terugplaatsing gehad)
    Poli fertiliteit meldde mij aan bij VU voor IVF. Alles verliep via hun. Alleen de terugplaatsing gebeurde in VU.

    ik hoop dat je snel zwanger mag worden:) succes met alles.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  3. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Welke zkh zit je nu? Ik loop in Ede, Gelderse Vallei en voor de punctie en terugplaatsing moest ik naar het Radboud. Het behandelplan, uitgifte medicatie en echo's heb ik gewoon in Ede gehad. Zij regelen eigenlijk alles voor je en zorgen dat je dan op de ivf lijst in het Radboud komt.
    Ik had zelf geen vertrouwen in iui bij mij en door mijn toenemende klachten van de endo hebben wij samen besloten het ivf traject sneller op te starten. Dat was gelijk na de laatste mislukte iui.
    Vrij vlot konden wij naar de (verplichte) informatie avond en na die avond kon je in principe gelijk starten als je ongesteld werd. Voor mij niet omdat ik eerst 3 mnd in de kunstmatige overgang ging.
    Al met al denk ik dat er ongeveer 2/3 maanden tussen zit als je overstapt van iui naar ivf. Maar dat was voor de corona dus weer niet hoe dat nu zit. Misschien kun je het de assistentes vragen, want dan kunnen ze je misschien al wel aanmelden?
    Hopelijk is het niet nodig en ben je gewoon zwanger deze ronde, succes!
     
  4. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Denk dat ik volgende keer vraag of we na mislukken IUI 5 (mocht dat het geval zijn) vast aangemeld kunnen worden.

    Ik vroeg het me ook af omdat ik twijfel tussen Radboud (laatste keer zei assistente 6 mnd wachttijd) en NijGeertgen. Vroeg me af of je ook al eerder een gesprek kon hebben om te zien welke zkh/kliniek ons het beste past. Of dat je daar een verwijzing voor nodig hebt al.
     
  5. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Die weet ik niet. Ik kon niet kiezen, het werd voor mij Radboud. Ik heb er wel goede ervaring mee. Vriendelijk personeel en ook fijn dat ze dat een soort roesje geven met de punctie (dat doen ze niet overal volgens mij )
     
  6. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Update: we hebben ons ondertussen aangemeld voor een intake/oriëntatie gesprek bij NijGeertgen. Huisarts heeft ons verwezen. De assistente gaf aan dat dat binnen 6-8 weken plaatsvindt, wat goed zou aansluiten mochten IUI 5 en 6 niet lukken.
    Op basis daarvan nemen we de beslissing of we daar verder willen met IVF of bij Radboud, onze verzekering dekt het, dus dat maakt geen verschil.
    Ben benieuwd :)

    Nu nog even duimen dat t allemaal niet nodig blijkt, vandaag start ronde 5 IUI.
     
    Do1981, Visje79 en PinkLady88 vinden dit leuk.
  7. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.441
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland

    Fijn dat er een gesprek is gepland :). Ik hoop ook voor jullie dat het niet nodig mag zijn. Succes deze ronde!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  8. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Succes!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  9. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Als ik nog ongevraagd een tip mag geven. Mijn ervaring nu (achteraf gezien) is dat er bij de overgang van iui naar ivf eigenlijk helemaal niet extra onderzoeken worden gedaan.

    Nu vanwege Corona ben ik een uitstapje naar Heinsberg aan het maken. Dikke kans dat ik niet echt over stap, want mijn ziekenhuis is aardig op capaciteit en alle cryo’s liggen daar (gedoe met overhalen en gaat lang duren) en Heinsberg is erg ver voor mij.

    maar heb daar nu onderzoeken gehad en daar zijn wel dingen uitgekomen. Ik heb nu medicatie en supplementen gekregen voor tekorten die in duidelijk verband staat met subferiliteit. Ook door het (digitale) gesprek dat ik heb gehad heb ik extra inzichten gekregen waardoor ik meerdere vragen heb kunnen stellen bij mijn ziekenhuis en op basis daarvan binnenkort gesprek heb met prof om nog andere medicatie te krijgen.

    En dit zijn specifieke dingen die voor mij relevant zijn (die uit het onderzoek zijn gekomen). Maar wie weet wat er bij jou speelt. Ik ben in Duitsland op allerlei zaken getest waar in NL nooit op is getest.

    mijn ongevraagde advies. Heel veel vragen stellen en aansturen op aanvullend onderzoek. En doe eens een oriënterend onderzoek in Duitsland. Wordt grotendeels vergoed door zorgverzekeraar (wel even vooraf toestemming aanvragen) en kost je alleen 1x die kant op rijden (gesprek is digitaal). Wie weet wat daar nog uit komt.

    voor zover mijn ongevraagde advies. Hoop natuurlijk dat het niet nodig is.
     
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nee hoor, geen probleem.
    Er is bij ons geen reden gevonden voor de subfertiliteit en ik ben door IUI kort zwanger geweest. Dus IVF is gewoon de volgende stap mochten 6 IUI niet lukken. Mocht er bij de eerste IVF blijken dat er iets niet goed is (dan zijn er toch meer stappen 'zichtbaar', eitjes, bevruchting, kwaliteit embryo's, innesteling etc) of dit helemaal niet lukken, dan kunnen we nog nadenken over andere stappen.
    Ik hoef voor nu niet per se aanvullende onderzoeken, tenzij de artsen daar noodzaak toe zien.

    Het is puur om een keuze te maken tussen kliniek en ziekenhuis
     

Deel Deze Pagina