Van kolven naar live voeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door LadyH88, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Mijn zoon is morgen 7 weken. De eerste 3-4 dagen dronk hij uit de borst en kreeg daarnaast bijvoeding uit fles. Na die 3-4 dagen bleek dat het drinken uit de borst hem teveel energie kostte, die hij moest stoppen in zichzelf warmhouden en groeien (hij was dysmatuur). Daardoor ben ik fulltime gaan kolven en heeft hij afgekolfde melk in een fles gekregen. Af en toe probeerde ik hem nog aan te leggen, soms met succes.

    Op dit moment kolf ik nog fulltime en wil ik graag nog een goede poging doen hem weer live te kunnen voeden. Als dit uiteindelijk alleen met tepelhoedje wil, is het ook goed.
    Is de kans groot dat dit nog lukt? Kan ik er tips oid voor krijgen? Wanneer wel/niet aanleggen? Vaak of juist niet zovaak aanleggen?

    Op dit moment leg ik hem een paar keer per dag aan, meestal nadat hij eerst wat uit de fles gedronken heeft zodat zijn ergste honger gestild is. Hij hapt wel (maar naar mijn idee kan dat nog wel verder), maar weet niet wat hij ermee moet en wordt na een paar keer zuigen driftig omdat er niet wat uit komt.
    Ik probeer al wat borstcompressies te doen zodat ik hem een handje help.
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Laat hem inderdaad lekker bij je borst. Als hij aan hapt ben je al een heel eind! Verder is het goed een lactatiekundige in te schakelen, zij kan je helpen je kindje weer te verleiden weer alle voedingen uit de borst te drinken!
     
  3. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Oké, bedankt... Dan gaan we het nog even volhouden.. Ik probeer het nu voor de derde dag echt intensief. Ik zie nog niet echt verbetering, hij zuigt meestal 1-2 keer, maar krijgt dan natuurlijk nog niet gelijk zoveel binnen als uit de fles.. Dan wordt hij driftig en probeer ik het later weer.
     

Deel Deze Pagina