van maxi cosi naar autostoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiwi80, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik weet het niet hoor. Emma is eigenlijk iets te groot geworden voor de maxi cosi. Haar voeten steken een eind uit en komen tegen de stoel van de auto waardoor haar beentjes niet meer helemal recht kunnen. Nu hebben we al een maxi cosi tobi (autostoel) gekocht. Alleen daar staat op dat die voor kinderen is voor 9 - 14 kilo. Emma weegt er nog maar 7,5. Maar er staat ook dat hij voor 9 maanden - 4 jaar is. En Emma is bijna 11 maanden. Nou ja, ik weet het dus niet meer. Wat hebben jullie gedaan en wat zijn jullie ervaringen? Emma wil steeds omdraaien in de maxi cosi (nieuwsschierig :D ) dus daarom dacht ik om de auto stoel te gaan gebruiken. Ze kunnen daar alleen niet helemaal plat in liggen, en ze kan eigenlijk nog maar net zitten ... Wel kan hij in 3 standen, dus iets achterover.

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Dat de voetjes uitsteken is niet erg, het gaat erom of het hoofdje er niet bovenuit komt. Kyra zit inmiddels al wel in de gewone autostoel, maar ook daar komen de voetjes tegen de leuning van de stoel, dus dat maakt geen verschil. Het veiligste is zolang mogelijk in de maxicosi!

3. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Als ze goed kan zitten al is het maar net moet je ze gewoon lekker in die autostoel zetten, het is of de kilo's of de leeftijd, en je geeft al aan dat ze eigenlijk veel te lang is voor de maxicosi en dat is ook niet veilig, en ook niet fijn voor je dochter.

Groetjes Monique76

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi noa ging met 9 maanden in de autostoel zij werd te lang voor de maxicosi. kwa gewicht maakt het niet zoveel uit denk ik noa weegt nu nu 9,5 kilo toen dus nog lang niet.

5. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    mijn meisje zit met 8 maanden in de gewone autostoel.

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Een MC is te klein wanneer het koppie er boven uit steekt.

Als ze goed kan zitten (en ook stevig) zal ik het gewoon proberen.

Hier hebben we destijds het advies gekregen dat ze toch wel echt 9 kilo moest zijn, echt 9 maanden moest zijn geweest en echt zelfstandig kon zitten.
    Lynn is met zo'n 10 maandjes overgegaan. Ze zat toen heel stevig. Maar was nog echt geen 9 kilo

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo heeft tot zijn 11e maandje in de MC gezeten. Had in princiepe al veel eerder gekunt, maar oke ;)
    Ik zou Emma gewoon lekker in de autostoel zetten, en dan het stoeltje een beetje naar achteren laten kantelen. Ze is er wel klaar voor zo te lezen :)

8. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Mijn zoontje ging met een maand of 7/8 naar beneden kruipen in de maxi cosi en bleef niet goed meer zitten. Heb hem toen overgezet in de tobi en daar zat hij perfect in ondanks dat hij nog geen 9 mnd en geen 9 kilo was.

9. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Sophie zit nu ruim een week in de tobi is bijna een jaar en weegt ook nog maar 8,5 kilo. Ze vult de stoel nog niet echt goed vind ik, maar ze zit met open mond rond te kijken wat ze allemaal ziet... IN de gewone kon ze trouwens nog makkelijk hoor, maar ik vind een vast stoeltje wel zo makkelijk nu.

10. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy zit ook sinds een week in de gewone autostoel.
    Ook omdat ze zo goed als over de rand komt in de mc en ook door de benen.

Ze vind het geweldig in de stoel, lijkt wel de koningin haha.

11. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik toch maar overstap op de gewone autostoel. Ze is zo nieuwsschierig en zit steeds omgedraaid om over de rand heen te kijken. Wat ik wel jammer vind is dat ze niet meer helemaal achterover kan liggen zodat ze kan slapen. Maar zittend (beetje achterover) zal dat ook wel lukken denk ik.
    Emma kan sinds deze week zitten, maar rolt wel steeds om. Ze is op zich wel stevig in haar rug, dus ik denk dat dat geen probleem zal zijn.

Als je de stoel op de laatste stand zet komt er dan niet te veel druk op haar rug / romp? Heb ik weleens van iemand gehoord ... Weet ook niet of dat waar is ...

12. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb een autostoel die je in slaapstand kan zetten ideaal!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.134
    7.203
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou haar juist nog in de maxicosi houden, dat is toch veiliger. Eva kan al goed zitten, haar voeten steken uit bij de maxicosi, maar ze blijft er tot zeker een jaar wel inzitten.

14. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik heb gelezen dat volgens de wet een autostoel ook op de bijrijders stoel voorin mag...? Klopt dat?
    Noah staat nu altijd in de maxi cosi naast mij (wel zo gezellig :) ) maar nu rijd hij nog "tegen de richting in" jaja airbag uitgeschakeld! En ik las ergens in een tijdschrift dat je kinde in een autostoel ook op de voorste dtoel mag met airbag uit en dan in de richting mee rijdend...

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn zoontje is net twee weken over naar de stoel. Voor korte ritjes of in een andere auto gaat hij nog steeds in de MC. Hij weegt nog geen 9 kilo, maar zijn benen begonnen zo'n eind uit te steken. Korte ritjes vindt hij prima in de MC, maar langer dan half uur vindt hij erg vervelend. Maar dat mag ook met 11,5 maand toch?

16. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Jolijn weegt 8850 en is net over naar de tobi.
    de maxi cosi staat nu nog wel in mijn auto, maar daar zit ze het minste in!
    Ik doe het meeste op de fiets of lopend namelijk

17. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Iemand enig idee?

18. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Gewoon even googlen: kinderstoeltje achterin wordt aangeraden maar voorin mág ook, met de bijrijdersstoel dan wel op de achterste stand, en de airbag natuurlijk aan.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben Ruben met (bijna precies) 9 maanden in de vervolgstoel (Romer) gedaan.
    Hij paste opzich nog wel in de 0+ autostoel maar vond er echt niks meer aan.
    Nou is hij wel een stevig ventje zeg maar ;)
    Hij was bijna 9 kilo.
    Hij zit er prinsheerlijk in en vindt autorijden volgens mij veel leuker nu.

Met dit soort dingen vind ik altijd dat je je gevoel een beetje moet volgen.

Elmo

20. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja je mag je stoeltje ook op de bijrijdersstoel zetten zomaar!

Deel Deze Pagina