van microgynon30 naar rigevidon?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door melody, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melody

    melody Bekend lid

    29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Hoi allemaal..

    Ik gebruikte al vanaf mn 15de microgynon 30...
    Altijd perfect, geen klachten niks aan de hand...
    Nu na mijn zwangerschap kreeg ik opeens een ander pil, de rigevidon...
    Volgens de apotheker bestond mn oude pil niet meer... :(

    Nouja oke ik vertrouw er dan op dat deze pil ook goed is...
    Mar wat mij opvalt is dat ik nu al 3 migraine aanvallen heb gehad in 6 maanden tijd terwijl ik normaal maar een hele enkele keer last heb ervan..
    Ik weet dat migraine met hormonen te maken heeft dus ben ik nu bang dat het van mn nieuwe pil komt...

    Wie heeft er ervaring met deze pil?

    En wie slikt nog wel gewoon de oude vertrouwde microgynon?

    Ik ben er nu namelijk achter gekomen dat dit allemaal een verzekerings kwestie is en dat ze zoveel mogelijk de goedkoopste pillen aan de mensen geven...

    Helaas is mijn dokter momenteel op vakantie maar als ze er weer is ga ik zeker naar haar toe...
     
  2. Pretty Woman

    Pretty Woman Actief lid

    19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo Melody, ik had ongeveer een jaar hetzelfde. Ik kreeg ook ineens rigevidon mee van de apotheker, ik reageerde verbaast. En toen zei ze niks aan de hand hoor, is dezelfde pil als microgynon alleen andere hulpstoffen zitten er in. Ik voelde me na 2 maanden slikken heel anders, een een paar goed hoofdpijn. Ik heb hier meer meiden over gehoord en over gelezen op internet. Ik heb geloof ik het doosje leeggemaakt. En daarna gewoon weer naar mijn oude vertrouwde Mircrogynon gevraagd. Was verder geen probleem en ook qua vergoeding niet. Hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt. Daarna ook geen hoofdpijn meer gehad.

    Groet.
     
  3. Calimero76

    24 feb 2007
    5
    0
    0
    Hoi,

    Ik had eerst de Stediril 30 en kreeg vorig jaar ook zomaar een andere pil mee: Rigevidon.
    Ik voelde me bij de tweede strip al niet lekker meer. Hoofdpijn en gevoelige borsten. Ik heb veel gelezen op internet en toen had ik er genoeg van. Ik ben met de rest van de strips teruggegaan naar de apotheek, heb ze ingeleverd en kreeg mijn "oude"pil er weer voor terug.
    Het is inderdaad een verzekeringskwestie voor de apotheek, het is voor hun goedkoper. Veel mensen krijgen toch last van de andere hulpstoffen die er in zitten.
    Als je je niet goed voelt, gewoon teruggaan naar de apotheek en eisen dat je je eigen pil weer terugkrijgt. (Hebben wij dus ook gedaan).
     
  4. melody

    melody Bekend lid

    29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ben blij dat ik iemand heb gevonden die dezelfde twijfels had... ik begon al aan mezelf te twijfelen...
    Hoop dat ze er bij mij ook niet moeilijk over gaan doen als ik weer om mn oude pil vraag...
    bedankt voor je antwoord!
     
  5. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik had tot juni gewoon nog mycrogynon, dus volgens mij is 't er nog wel gewoon hoor.

    Maar ja, ze zeiden toen tegen mij dat Lovette niet meer bestond en toen zei iemand hier op de site ook dat zij het gewoon nog wel kreeg. Dus daar zeggen ze wel vaker dingen over die niet kloppen.

    Iig gewoon de vorige pil weer vragen, want dit is natuurlijk niks.
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik kreeg van de huisarts een recept mee voor de mycrogynon, maar bij de apotheek kreeg ik ook de regividon. Zelfde verklaring: is het zelfde, alleen een ander doosje en goedkoper voor de verzekering. Nu na 3 maanden het doosje leeg was, ging ik voor herhaling... krijg ik weer een andere mee :confused: Ik heb gezegd dat ik iets nerveus wordt als het telkens wijzigt. Ik heb gevraagd om mycrogynon maar die hebben ze helemaal niet meer op voorraad. Nou ja, als dit doosje leeg is, dan toch maar vragen naar de echte oude vertrouwde mycrogynon.

    Klachten heb ik eigenlijk niet, ben alleen weer een beetje zwaarder geworden. Maar dat kan heel goed van de vakantie komen.

    Groet van Kiki
     
  7. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
  8. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Gewoon op je strepen staan wat betreft de Microgynon hoor.
    Heb ik ook gedaan.
    Het is nog steeds leverbaar...ik slik zelf nu ook al een tijdje weer Microgynon 30.
    Dus laat je niet afschepen met wat anders!
     
  9. melody

    melody Bekend lid

    29 mrt 2006
    672
    0
    0

Deel Deze Pagina