Vanwege rode pukkeltjes zijn wij op advies van het cb overgestapt van gewone voeding (ik geef er ook nog bv bij) naar hypoallergene voeding. Alleen vind mijn zoontje het tot nu toe nog maar niks...hij driknt er weinig van heeft veel krampjes en stinkwindjes...ook z´n luiers stinken veel erger dan bij de standaardvoeding. Iemand een idee of dit normaal is?
Ik ben van bv gedeeltelijk overgegaan op hypoallergeen, maar merk nog niet dat zijn luiers zoveel meer stinken. In het begin wel krampjes trouwens, maar dat was na een paar dagen over gelukkig. Maar ik heb geen vergelijking met niet-hypoallergene flesvoeding natuurlijk.
Tja hier ook geen vergelijking met reguliere kunstvoeding. Wij hebben naast (en nu bij de oudste na) de borstvoeding altijd alleen hypo allergene kunstvoeding gebruikt. Kwa stinken eigenlijk weinig gemerkt tussen volledig borstvoeding en gemengd borstvoeding/kunstvoeding. Sinds ze bijvoeding krijgen (kunstvoeding niet meegerekend dus he ) zit er wel zeker meer/vaker een luchtje aan dan anders. Maar gewoon de bv/kv luiers stonken hier eigenlijk nooit. Krampjes en stinkscheetjes hier ook nooit gehad eigenlijk. Kortom je hebt hier weinig aan denk ik !
Kunstvoedingsluiers stinken so wie so in vergelijking met borstvoedingsluiers. Met HA kan de poep inderdaad wat kledderiger en groener zijn. Waarom ga je niet een poosje gewoon terug naar volledig bv?
Bekend hoor! Zowel bij mijn dochter als zoontje enorme stinkende groene poep van de HA-voeding. Op Standaardvoeding stinkt dit een stuk minder en is het geel ipv groen, bij allebei mijn kindjes dus....
heel herkenbaar hier gebruiken we ook hypoallergene voeding en idd de poepluiers stinken meer en om over de voeding zelf nog maar te zwijgen
Ik ben van hypo-allergeen overgegaan op standaard en ik moet zeggen dat zijn poep sinds die tijd een stuk beter ruikt (bv poept ruikt altijd nog het 'lekkerste'), vieze groene poep inderdaad. Vond de melk zelf ook vies ruiken van hypo-allergeen. Quinten zelf maakte het niks uit, hij dronk/drinkt beide goed.