Vanaf hoeveel weken zwangerschap kan tweeling nog draaien

Discussie in 'De bevalling' gestart door nienie26, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hallo dames,
    Gisteren weer controle gehad. Bij de echo zagen we dat ze bijde (tweeling) nu in stuit liggen. Ben nu 33+2. De gynaecoloog zei dat er nog wel een kleine kans is dat ze draaien maar dat die wel steeds kleiner word. Baal er van want wil het zo graag natuurlijk doen. Zijn er meiden met ervaring die weten of mee hebbem gemaakt tot hoelang ze nog kunnen draaien?
     
  2. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Hier een soortgelijk verhaal. Ik krijg een geplande sectio, helaas. Dames liggen al een flinke tijd in stuit en dwars. Volgens de gyn is er nog een kleine kans op draaien maar ik zie het niet meer gebeuren...
    Ze zeiden mij dat het tot 36 weken mogelijk is maar dat ze wel eens vaker verbaasd zijn.
     
  3. indy22

    indy22 Fanatiek lid

    20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    mijn tweeling heeft de hele zwangerschap als volgt gelegen: onderste overdwars (natuurlijke bevalling niet mogelijk) en bovenste in stuit.
    met 36.6 is de onderste zelf gedraaid naar hoofdligging, keizersnee was ingepland voor volgende dag maar toen ben ik snel ingeleid.
    Na de geboorte van het eerste kindje is het tweede kindje die in stuit lag uit zichzelf ook in hoofdligging gaan liggen en vlot erna geboren. Dus het kan echt nog tot het laatste moment gebeuren :) Maar ik zat wel in spanning hoor.. Succes!
     
    marb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina