Vanaf wanneer at jullie kind patat mee?

Discussie in 'Voeding' gestart door mroos, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

    mroos Niet meer actief

    Wij eten vanavond patat, altijd als wij iets 'slechts' eten als pizza of patat dan eet mijn zoon niet mee, hij krijgt wel een patatje maar verder eet hij iets anders.

    Ik ben benieuwd vanaf welke leeftijd jullie kind deze dingen mee at?
     
  2. takhen

    takhen Fanatiek lid

    13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    hmmm precies weet ik het niet meer maar ergens om en nabij een jaar
    toen zijn we voor het eerst naar de Mac geweest (we reden er rond etenstijd langs dus besloten het te proberen)
    ze vond het heerlijk :)
    ze had toen kipnuggets, patatjes en fruit
    ik moet wel zeggen dat de patatjes niet op gingen, ze vond de nuggets en het fruit echt veeeeeel lekkerder hahaha
    ik vind het ook niet heel erg als ze 1x in de maand ofzo patat mee eet
    ze eet met name de frikandel en het toetjes dus ach, voor die keer?
     
  3. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij eten ook niet zo vaak patat, en vanaf een jaar ongeveer at ze ook wel een beetje mee. Ze at toen alleen zo slecht, dat ze ook van de patatjes niet meer at dan 4/5 patatjes. Inmiddels eet ze het gewoon mee, ook een stukje frikandel.
     
  4. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Een jaar ongeveer, we hebben het denk ik 4 keer gegeten sindsdien.
     
  5. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hier at hij met 16 maanden voor het eerst patat, nu ongeveer 1x per maand gemiddeld. Als wij 'makkelijk' eten doen we dat vaak als hij al op bed ligt, of krijgt hij iets uit de vriezer. Zo nu en dan eten we papatjes en dan mag hij mee eten, overigens bestel ik hier dan wel patat zonder zout.
     
  6. takhen

    takhen Fanatiek lid

    13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    ja idd voor haar zonder zout!
     
  7. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    8 maanden..........

    Heel slecht ik weet het...... we waren op schiphol..... heel stom hebben we alle potjes groente en fruit in onze koffer gedaan,

    en niet 1 in de tas gedaan voor op schiphol zelf.....

    dus.... op zoek naar wat te eten...... nergens in geen enkel winkeltje was babyvoeding te koop.....

    broodjeszaak was dicht ... grrrrrr

    meneer had ondertussen al behoorlijke honger.... we zagen op dat moment geen andere oplossing dan patatjes met een mackroket.

    en deze heeft meneer heel gretig op gegeten....

    daarna rond 1 jaar dat hij af en toe een patatje mee mocht eten als het gezonde eten zo goed als op was.
     
  8. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij laten hem sinds een maand of 3 'echt' mee-eten met patat, omdat hij het toen ook pas echt wilde eten. Vanaf een jaar lieten we wel eens proeven, maar wilde hij nooit. Hij vond het niet zo lekker, haha! Nu is hij om en eet hij erg gretig patatjes mee. Hij krijgt ze wel zonder zout en meestal ook zonder saus. Soms wel een likje yofresh.
    Overigens lust hij nog steeds geen frikandel ofzo, dus hij eet echt alleen maar kale patatjes en die vind ik niet zo slecht, eigenlijk.
     
  9. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik geloof dat we voordat ze een jaar werd al eens een frietje gaven om te proberen....
    Sinds ze een jaar is heeft ze 1 x friet meegegeten met een stukje frikandel en de andere keren gaf ik haar meestal gewoon een potje....
     
  10. tulip

    tulip Niet meer actief

    tussen een jaar en 1 1/2 mocht ze het van ons mee eten, ze vond het alleen niet echt lekker en moest er erg aan wennen. Ze kreeg dan wat aparts en appelmoes erbij. Ik heb voor haar altijd van die aparte cupjes appelmoes en dan at ze een heel cupje met 1 frietje;) Sinds ze een jaar of 2 is vindt ze het heel lekker en ook kroket of frikandel. Vorige week zijn we voor het eerst naar mc donalds geweest, wat een feest!!!! Gesmikkeld van de kipnuggets, een zakje friet en een danoontje en een fristi.
     
  11. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Frietjes vind ze echt niks aan. 1 hapje en ze spuugd het uit. Frikandel vind ze heerlijk!!!
    Als we friet eten krijgt ze een stukje frikandel en verder gewoon groenten.

    Vorige week voor het eerst naar de Mac geweest. Milkshake en kipnuggets gingen er als koek in.
     
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Verplaatst naar Voeding.

    Lotte
     
  13. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Vanaf een jaar of 2 eet Kick wel eens friet van de frietboer maar dat is zeker niet elke maand. We eten wel eens ovenfriet.. dit krijgt hij wel gewoon. Dochterlief krijgt ook nog geen friet.. vind het niet zo nodig.
     
  14. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier pikte dochterlief met 8 maanden al niet meer dat wij haar een boterham gaven terwijl wij patat aten.
    Sinds die tijd krijgt zij ook een paar patatjes.
    Tot een jaar kreeg zij groente + pasta en daarna een paar patatjes. Ik kon het haar ook prima bij elkaar geven, alles ging dan gewoon op.
    Wij eten wel regelmatig patat (1x per 1-2 weken) maar dan eigenlijk altijd met groente erbij. Zie het verschil niet zo tussen gebakken krieltjes of patat.
    Frikandel ofzo krijgt ze nog niet ivm allergieen.
     
  15. emmie

    emmie Niet meer actief

    de 1e x kan ik me niet herinneren, maar zowiezo wel na zn 1e jaar, maar hij is nu bijna 4 en vind het niks aan, een paar stukjes eet hij op en amper zn frikandel....geef hem maar pannekoeken, hij eet er zo 3 weg!!:D
     
  16. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Toen hij ruim een jaar was gaf een tante van mijn man een feest voor haar 60ste verjaardag. We namen nooit eten mee omdat hij met de pot mee-eet vanaf ongeveer 7 maanden (we koken zoutloos). Maar zij had een frietkraam gehuurd, dus was er geen andere mogelijkheid. Ik twijfelde wel een beetje, maar vind voor een keer niet zo erg.

    Nu mag hij friet als wij friet eten, dat is ongeveer 1x per 2 maanden.
     
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    2,5 was ie geloof ik. Maar dat is meer omdat ie elke vorm van aardappel tot op dat moment geweigerd heeft;). Nu gaan er een stuk of 4 patatjes naar binnen bij een maaltijd
     
  18. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ligt het aan mij of moeten meer mensen hier om lachen? :D Niet dat ik iets heb tegen die paar patatjes.. Maar 'madam pikte het niet?'... dat vind ik toch heel apart!
     
  19. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Ik denk ook zo rond de 1e verjaardag. Nog niet heel veel toen hoor, ze vond er eerst nog niets aan. Ja, de kipnuggetjes wel met een beetje appelmoes erbij.
    Nu eet ze wel een paar patatjes met een beetjemayo, maar is er nog niet echt dol op. Een kroketje vindt ze wel heel lekker. En dat mag dan ook van mij. "Koketjes eten?" zegt ze dan.
     
  20. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Mijn zoontje krijgt het nog steeds niet. Hij heeft het 1 keer gehad toen we van vakantie terug kwamen (onderweg, bij de mac, omdat we tijdens etenstijd aan het rijden waren). Maar manlief en ik eten standaard 1 keer in de week patat van de frietboer, als de kinderen op bed liggen.

    Mijn zoontje is de slankste niet. Sterker nog, sinds ze de groeicurves hebben aangepast, vermoed ik dat hij tegen overgewicht aan zit. Vandaar dat ik niet zo happig ben op vette dingen als patat.
     

Deel Deze Pagina