Vanaf wanneer ben je of had je mama willen zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vanaf wanneer ben je of had je mama willen zijn?

1. Jonger dan 20 jaar

2. Tussen de 20 en 25 jaar

3. Tussen de 25 en 30 jaar

4. Tussen de 30 en 35 jaar

5. Tussen de 35 en 40 jaar

6. Tussen de 40 en 45 jaar

7. Ouder dan 45 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hai dames,

Ik ben benieuwd hoe oud jullie waren toen jullie voor het eerst moeder werden óf vanaf welke leeftijd je de wens hebt/had om moeder te worden en besloot om te stoppen met anticonceptie.

Ik zou het leuk vinden om ook te horen of jullie bewust hebben gekozen voor een bepaalde leeftijd of op gevoel zijn afgegaan of omdat het praktisch beter uitkwam ( financieel, opleiding etc.).

Ik was 26 toen ik zwanger was van Dominique. Ik heb niet bewust gewacht tot mijn 26ste, maar totdat mijn opleiding afgerond was. ( dat had dus net zo goed op mijn 27ste kunnen zijn) Rond mijn 25ste was ik wel "klaar" voor moederschap, gevoelsmatig dan.

Ik ben benieuwd!

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik was 20 en dat was helemaal naar wens.
    Ik zei vroeger altijd, als ik 24 ben HEB ik een kind (mits dat zou lukken natuurlijk)
    Ik word over 1 maand 23 en heb een zoontje van 2 dus dat is goed gelukt :)

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

vanaf eind 24 had ik al een beetje moederwens, maar toch gewacht tot een `goed moment`.
    ik ben gestopt met de pil toen ik 26 was en werd binnen een paar maanden zwanger, ik ben bevallen toen ik 27 was.:)

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Vanaf mn 23e wilde ik moeder zijn en worden..
    Lucas* heeft het alleen niet gered en een verbroken relatie/verloving toen.
    Ik ben nu zwanger geworden op mn 26e en ben nu 27.

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Als het aan mij lag dan werd ik jong moeder. Wel na mijn 20e. Ik had met een jaar of 22/ 23 moeder willen zijn. Maarja... daar is wel een mannetje voor nodig. Die was er toen niet.

Nu wil helaas het zwanger worden niet zoals we gehoopt hadden (bijna anderhalf jaar bezig en onder behandeling van de gynaecoloog). Dus ik hoop 27 te mogen zijn dat wij een baby krijgen. Dan is mijn man 34.

6. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Toen ik 20 was wist ik al dat IK er klaar voor was mijn ex dacht er anders over die wilde helemaal geen kinderen nooit niet..

Gelukkig ging het snel over tussen ons en heb ik nu een mannetje van wie zijn kinderwens net zo groot is als die van mij dus nu gaan we er ook voor :D

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.025
    3.801
    113
    Zowel mijn man als ik hadden altijd zoiets in gedachten rond de 27 jaar, toen we begin twintig waren stond ons hoofd er niet naar. Uiteindelijk ook op mijn 27ste zwanger geworden en op mijn 28ste bevallen.

8. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik heb altijd geroepen (al vanaf kleuter of zo), als ik 26 ben word ik mama...
    En dat is gelukt :D. (niet bewust overigens, want we zijn anderhalf jaar bezig geweest om zwanger te worden)

9. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    ik had jonger willen zijn om voor het eerst mama te worden. Maar mama worden doe ik niet alleen en hubby was er wat later aan toe...dus nu ben ik 28 (volgende week 29) en wordt 1 deze dagen mama

10. namya

namya Niet meer actief

ja beetje moeilijk

VOOR ik getrouwd was wilde ik jong kinderen, dus rond mijn 20st.....
    NA mijn huwelijk wilde ik rond mijn 25ste moeder worden, heb alleen helaas twee miskramen gekregen waardoor ik bang werd opnieuw zwanget te worden en had me toen voorgenomen rond mijn 30ste weer voor kindjes te gaan, maar werd ongepland zwanger en zodoende ben ik dus op mijn 26ste moeder geworden

achteraf gezien een prima leeftijd wat mij betreft 25/26 :D

11. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Mijn hoofd stond echt totaal nog niet naar kinderen toen ik zwanger werd , was 26 toen ik zwanger werd .. Heel erg moeten wennen aan het idee ook juist omdat ik er totaal niet mee bezig was en omdat ik in mezelf niet echt een moedertje zag .. dus hier iemand die er nog niet aan toe was maar in het diepe werd gegooid :):) Ben er overigens nu dolgelukkig mee hoor !

12. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik heb vanaf het moment dat me nichtje geboren werdt op 25 april 2008 het gevoel owww dat wil ik ooooook, ik wil ook mama worden! nog geen 3 weken later werdt ik ten huwelijk gevraagd we zouden direct na de bruiloft stoppen met de pil helaas ging de bruiloft door omstandigheden niet door nu trouwen we op 06-11-2010 en we stoppen met de pil op 6 augustus dus ik hoop zwanger te raken op me 24e/25e...

13. Butterfly03

Butterfly03 Niet meer actief

;)vroeger zei ik altijd dat ik op mijn 19e wou verloven,20e trouwen en 21e kinderen.

Maar ben op mijn 19e getrouwd(schrik niet) na een relatie van 4 jaar, financieel zit het ook goed & voel me er helemaal klaar voor.:D

Ik voelde me er eigenlijk al klaar voor rond november 2009, maar ben pas in januari gestopt met de pil, omdat ik nog zoveel pleisterpillen overhad dacht ik stop wel als die op zijn.

14. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Altijd geroepen voor mijn 25e heb ik een kleintje! De wens is er altijd wel geweest;) Nu 28 jaar en net begonnen voor de eerste kleine.. Had ook niet gedacht dat ik zou trouwen met mijn man (met 4 pubers):$ hahha dus had er op mijn 25e ineens vier:)
    Ach, al met al is het dus wel uitgekomen.. al liep het een beetje anders:)

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik was 22 toen ik trouwde en zwanger raakte .
    en 23 jaar toen ik ben bevallen..

16. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Vanaf het moment dat ik uit huis ging en met me mannetje ging samenwonen begon het bij mij vooral te kriebelen.
    En toen ik 21 was en me mannetje 29 begon het bij hem ook te kriebelen.
    Een maand voor mijn 22ste beviel ik van onze dochter.
    Ben nu 30 en me mannetje is 38 en hebben nu een dochter van 8 een zoontje van bijna 5 en een zoontje van 3.
    Ons gezinnetje is nu compleet!

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Vroeger wilde ik altijd laat (na mijn dertigste) kinderen. Zo hebben mijn ouders het ook gedaan namelijk. Maar toen mijn moeder overleed kreeg ik steeds sterker de wil om vroeger moeder te worden. Zo rond mijn 27e begon de biologische klok ook te tikken, en mijn opleiding was af. Ik was 28 toen mijn zoontje geboren werd, en ik ben heel blij dat ik niet gewacht heb. Ik zie nu helemaal geen reden meer waarom je zou wachten tot na je 30e...

18. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik schrik niet snel ;) Ik lees dat dat je een goede relatie hebt met je man, financieel genoeg hebt om voor een kindje te kunnen zorgen, maar het allerbelangrijkste wat ik lees, is dat je kindje welkom is en genoeg liefde is!

19. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik wilde eigenlijk nooit kinderen, tot dat ik mijn huidige man tegen kwam toen wist ik meteen dat ik van hem kindjes wilde maar eerst trouwen en zekerheid met mijn werk dat vond ik wel belangrijk.

Toen we getrouwd waren ben ik na de huwelijksreis meteen gestopt met de pil en 3 maanden later was ik zwanger, ik was toen 26.

20. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Had altijd 27 jaar in gedachte, maar het is uiteindelijk 29 jaar geworden.

Deel Deze Pagina