Vanaf wanneer een beetje ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames.

    Vanaf wanneer kregen jullie een beetje ritme met jullie kleintje kwa drinken en slapen?
    Onze knul is nu 9 weken en 3 dagen. Is nog heel jong natuurlijk. Maar waar we met onze oudste vanaf het begin al een ritme hadden van om de 4 uur drinken is dat nu echt al vanaf het begin heel ver te zoeken.
    Neem vamdaag:
    8.30: 130 cc
    Wakker tot 10.30
    10.30: 35 cc
    Slapen tot 12.00
    12.00: 105 cc
    Wakker tot 13.00
    13.00: 50 cc
    Slapen tot 15.00
    15.00 is het nu en nu dus weer een fles.. waar hij al weer mee in slaap aan het vallen is..

    Hoe ga ik hier ritme in krijgen?
    Rekken is echt niet te doen. Meneer krijst dat echt zijn longen uit zijn lijf.

    Dit is alleen overdag. Snachts laat hij er wel t eerste deel 6 tot 8 uur en 2e deel 4 tot 5 uur tussen.

    Iemand een idee?
    Snap dat het misschien vanzelf komt. Maar het is echt bloed irritant want kan nergens van op aan..
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hij slaapt mooie stukken, ik zou ‘m vooral blijven volgen. Ter vergelijking; die van mij sliepen overdag hooguit 2x 45 minuten, en ‘s nachts werden ze ieder uur a iedere 2 uur wakker. Het werd pas beter toen ze overdag nog 1x sliepen - zo rond hun eerste verjaardag.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  3. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Hier vanaf een maand of 8 een duidelijk ritme met 3 slaapjes overdag en een nacht met 2 voedingen (late avond en nacht) vanaf 9 maanden 2 slaapjes en nu over aan het gaan naar 1 slaapoverdag
     
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oké. Nou ben ik iig niet de enige. Ja ik dank het universum op mijn blote knietjes dat hij snachts slaapt. Maar overdag heb ikbgern idee meer wanneer hij wat wil.
     
  5. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    misschien de flessen geven als hij wakker wordt? Dan issie uitgeruster om goed te drinken
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Dat doe ik ook..

    Heb nu gewoon een schema bedacht van elke 3.5 uur.
    En heeft hij eerder trek dan maar afleiden. Zal hij gewoon moeten wachten. Slaapt hij dan nog. Dan maar wakker maken. Maar dit werkt zo niet
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Hier was er al wel snel een ritme.
    Niet op de klok, maar wel op tijd.
    Was heel simpel, drie kwartier slapen, anderhalf uur wakker, drie kwartier slapen. Na het slapen altijd drinken, en soms voor t slapen gaan weer.
    Nooit voedingen gerekt, nooit wakker gemaakt (tenzij we echt weg moesten).
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  8. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    De wakkertijd zou ik aan gaan houden en in de gate houden. Met deze leeftijd is die echt nog maar max 60 á 75 minuten. Hier kan je kan je dan de 6 voedingen over verdelen. Maar je baby is echt nog klein en blijkbaar heb je met de andere echt geluk gehad! Doordat ons meisje een huilbaby was tot 6 maanden hebben we voedingen op tijd gegeven, omdat het niet duidelijk was wanneer ze honger had. Maar ritme dat kwam hier rond 8 maanden. En gebroken nachten hebben we ook nog steeds.
     
  9. suussuus

    suussuus Lid

    20 okt 2012
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    Imona, we troffen elkaar al in n ander topic. Mijn zoon nu bijna 14 weken... soms denk ik n ritme te krijgen maar bv nu weer zo'n rommeldag qua drinken. Ik weet t dan op een gegeven moment ook niet meer of hij honger heeft en/of moe is.
    ik twijfel ook of ik hem moet wakker maken overdag om een ritme te krijgen. ook al zit er meer uur tussen wil bij hem niet zeggen dat hij dan meer drinkt.

    5.15 100 ml
    8.15 100 ml
    11.30 45 ml
    12.30 65 (kort op vorig...)
    15.30 100
    18.15 85
    en nu w8en tot hij wakker wordt voor late fles... en nee ook die zal hij ws niet op drinken... en ik heb n grote baby.

    ik lees graag mee...
     
  10. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik las je bericht en begrijp helemaal je frustratie. Mijn eerste dochter deed het op een ritme. Mijn tweede.... Werkelijk wanneer het haar uit kwam. Ik werd er gek van. Kon niets plannen, wist totaal niet waar ik aan toe was en wanneer ik dacht een patroon te ontdekken in mijn dagelijkse voeding schema papieren gooide zij het roer om. Op een gegeven moment ben ik het gaan los laten. Ik dacht, ik zie wel. En dat bracht echt rust. Mijn dochter zat pas met 2 slaapjes op een ritme. Ze is nu een jaar en we hebben nu pas een ritme waar ik iets van op aan kan of kan plannen. Vooral met de tweede heb ik achteraf gezien dat sommige dingen moeten waardoor ze even moest wachten of ik werd erg handig in de tijd erom heen. Advies kan ik niet echt geven maar begrijp je gevoel.
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Het duurt zo lang als het duurt. Onze oudste zat binnen 8 weken in een ritme en bij onze tweede was een ritme ver te zoeken. Dacht je net een ritme gevonden te hebben dan veranderde het weer. Onze jongste van net een jaar probeer ik nogsteeds echt een ritme mee te vinden. Acceptatie hielp het meeste. Plannen, wat was dat ook al weer? Afspraken kom ik natuurlijk na, maar verder doe ik de rest zoals het uitkomt.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  12. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Als ik met een vriendin afspraak oid dan zei ik vaak laten we in de ochtend afspreken en ik app je hoe laat het gaat worden. Dan app te ik als hij wakker werd even verschonen en voeden en dan op pad dus dan was nog 45 min van tevoren bekend hoe laat ik zou komen
     
  13. suussuus

    suussuus Lid

    20 okt 2012
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    ja zo doe ik het ook inderdaad.
    We beslissen in de ochtend wie hem naar de kinderdagopvamg brengt. Hij moet daar gedronken hebben voordat hij komt... maar hij drinkt niet als hij niet wil. Vannacht heeft hij na fles van 80 ml om 23.00 om 4.00u n fles van150 ml op (vriend had eigenlijk m kleine moete geven...) Nu was hij om 8.00u wakker, huilend, dus denk maak n fles. Weigerde hij. Hij bleek gepoept te hebben, verschoond.. maar weigert nog fles... nu maar weer in bed gelegd. Hopelijk drinkt hij vlgde fles wel gewoon maar wanneer hij dan weer komt????!! Ik probeer t ook los te laten maar blijft gewoon lastig omdat je het ook goed wil doen voor je kindje. En ik voel me ook falen omdat ik zijn hongersignalen niet meer zie. (en tis mijn derde kind )
     
  14. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja ik vind het ook enorm moeilijk. En nu zijn dr kinderen een nachtje weg.
    Dr jongste bij mijn moeder. Lachen. Brabbelen. En heb het gevoel dat hij thuis alleen maar huilt.
    En de oudste bij mijn schoonouders.
    Gisteren man en ik knallende ruzie gehad waar dr kinderen bij waren.en de oudste nubtegen mijn schoonouders: papa boos. Mama huilen?
    Voel me nu zo zo schuldig.
    Ook het gevoel dat ze allebei aandacht te kort komen.
    T is zwaar.
    2 kinderen. Een huis. Eten op tafel. Boodschappen en dan werk ik nog niet eens. Dat komt er in januari ook nog bij.. Hoe dan?
     
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ik heb nooit de klok gevolgd eigenlijk, zowel bij borst als fles. Uiteindelijk wel enige regelmaat toen we met hapjes begonnen met 6 maanden.
    En waar ik bij de eerste zijn ritme kon volgen, was dat mn bij de derde (want bij de tweede hoefde ik nog niet van huis behalve voor werk) het ritme van het gezin. Dus naar school, sporten, zwemles etc. En dan ervoor of erna voeden.

    Maar niet schuldig voelen, het IS gewoon retezwaar en je bent allebei moe.
    Boodschappen bestellen en vraag hulp aan je (schoon)ouders/vrienden/vriendinnen. Kunnen ze een keer koken voor je/oppassen terwijl jij op je gemak even iets kan doen?
    Mijn vierde heeft 3 maanden aan mij geplakt gezeten (zittend slapen met een kind op je, ik was kapot) en ik heb bijv een vriendin gevraagd om dat een middag over te nemen. Zodat ik letterlijk en figuurlijk even lucht had. Ik ging bij mn ouders eten met alleen de kleinste, kleine bij opa en ik had weer eens een keer een maaltijd warm kon eten. Dat soort dingen, gewoon vragen, mensen willen je echt helpen!

    Het wordt vanzelf weer makkelijker (nou ja, je wordt uitgedaagd op een ander gebied :p)
    Dikke knuffel!
     
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vandaag tot nu toe:

    3.30 50 cc
    7.30: 100 cc
    11.30: 140 cc

    En nu slaapt hij nog. Ga hem over half uur/ uiterlijk uur wakker maken.

    Tot nu toe gaat het zoals het hoort.
    Hij zit nu ook in een sprong. Zal er ook niet goed aan bijdragen..

    Hier ook een grote baby.. 51 cm en 4595 gram bij de geboorte.
     
  17. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn dochter kreeg elke 3 uur de borst. Eerst drinken, deed ze soms wel half uur over, dan 30 min. spelen/knuffelen, verschonen en naar bed. Dus in totaal max een uur wakker.
     
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hier hadden ze al vrij snel een ritme.
    Ook qua tijden trouwens.
    Maar ze deden dat helemaal zelf, ik voedde volledig op verzoek.
    Honger is honger. Ik vind rekken echt iets dat niet bij baby’s past.
    Dat een baby nog geen ritme of schema wil volgen, dat is niet een probleem van de baby,
    maar van de omgeving. Hij hoeft zich niet aan te passen, eerder andersom.
    Dat gezegd, natuurlijk kan je wel een beetje schuiven. Zo voedde ik altijd even voordat ik
    de oudere kinderen naar school bracht. Zodat het niet gillen werd in de klas.
    Of voor het wegbrengen naar sport.
    Of als het een wat langere autorit werd bijvoorbeeld.

    Het komt wel hoor!
    Geef het wat tijd.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  19. suussuus

    suussuus Lid

    20 okt 2012
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    knuffel voor jou @Imona

    Mijn kindje is precies een maand ouder dan jou. Ik heb mijn eerste werkweek van 16 uur erop zitten.

    Ik
    oke mijne 4265 gr en 52 cm (39.3 wkn). met 12 weken was hij 65 cm en 6840 gram.

    hier vandaag erg aan t rommelen, dit weekend sowieso...Volgens mij heeft hij ook last van zn buik, andere ontlasting. Tijdens het poepen huilde hij ook, harde keutel. Ik hoop dat t snel beter gaat.
     
    Imona vindt dit leuk.
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh ja. Hier met 38 weken...
    Vandaag ging super. Altijd als je er zelf helemaal doorheen zit gaat hey ineens beter (klopt af).

    21.45 : 40.
    3.40: 50
    7.30: 100
    11.27: 140
    14.52: 150.
    15.00: 150
    18.40: 150

    Dik tevreden dus.
     

Deel Deze Pagina