Hai, Op advies van het cb ben ik mijn dochter dagelijks een broodkorst gaan geven. Ze vindt het geweldig, pakt 'm met twee handen aan en kauwt erop dat het een lieve lust is. So far so good. Maar, ik vind haar af en toe té gretig, dan gaat die broodkorst bijna in z'n geheel haar mond in en scheurt ze er stukken af. Dan ben ik echt bang dat ze zich vreselijk zal verslikken en pak ik 'm maar af. Meestal voer ik haar dan kleine stukjes zacht brood als vervanging. Hoe doen jullie dat?
Goed rechtop laten zitten en gewoon laten doen (onder jouw toezicht uiteraard)... Op die manier leert je kindje zelf te doseren! Kokhalzen hoort erbij en probeer zelf rustig te blijven... Geef in ieder geval een flinke korst die je kindje goed vast kan houden en van af kan happen!
Hier hapt mijn dochter stukjes mango, soepstengel, peer, avondeten, alles! Ze moet er ook aan wennen! Ik was in t begin ook echt bang maar hoe gretig mijn dochter is, ze heeft nog nooit gekokhalst. En mijn dochter eet niet, die vreet!! (Lees: gulzig)
Ik vond broodkorst vreselijk eng dus deed gelijk stukjed brood.. Met 6, 5 maand at ze een hele boterham zonder.korst en nu hele boterham met korst
Idd, wat al gezegd is.. gewoon blijven proberen. Hij moet idd leren doseren, en daarvoor moet hij eerst een paar keer kokhalzen voor hij door heeft hoever hij kan gaan.. Hier thuis een echte propper.. propt het lieft een hele boterham in één keer naar binnen.. komt vanzelf weer terug
Hier propt ze nog steeds dr mond helemaal vol. Maar ze kan t aan. Inderdaad staat soms nog steeds t zweet op mn voorhoofd. Mn tante die heeft zelfs brood uit dr mond gehaald zo eng vond ze het. Maar ze kokhalsen vanzelf als het te veel is. Mijn dochter weet zelfs te kokken met dr mond propvol en niks uit dr mondje te kokken ze slikt t daarna rustig door. Terwijl ze echt tot aan de wangen vol zit zo bol zijn dr wangen
Hier werd er ook vaak een te groot stuk weer terug gekokt, om het: - daarna gewoon weer door te slikken - eerst uit de mond te pakken, even te bekijken en dan weer terug de mond in stoppen Probeer niet zelf in te grijpen (tenzij het echt niet anders kan natuurlijk!!!) door bijv met je vinger in het mondje te gaan om het stuk eruit te halen.. Dan maak je het nog erger! Als je kindje het stuk écht niet kwijt kan leg hem/haar dan over je arm (op de buik) en sla met vlakke hand 5x tussen de schouderbladen...
Ik geef eerst het binnenste van t brood met boter in stukjes. Daarna mag ze zelf op de broodkorsten sabbelen. Gaat prima!