Vanaf wanneer knuffel/labeldoekje voor baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jomy, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

    Jomy Niet meer actief

    Misschien een hele stomme vraag hoor, maar ik vroeg me af vanaf wanneer je je baby een knuffel of labeldoekje o.i.d. geeft?

    Gelijk al na de geboorte of heeft de beeb daar toch nog niks aan? Misschien wel fijn als het jouw geur dan heeft ofzo?

    Speen wordt wel afgeraken de eerste weken weet ik als je bv geef...

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen :p
     
  2. Delta

    Delta Niet meer actief

    Hier pas rond de 4 maanden? Daarvoor hield ze hem nog niet zelf vast en had het weinig zin als ze huilde. Nu kan ze niet meer zonder, als ik haar in dr bedje leg, is het huilen, zodra ik haar dr knuffel muis geef, is ze meteen stil :)
     
  3. LieveMamaTrix

    LieveMamaTrix Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik durfde ook geen speen te geven door al die spookverhalen. En dan hadden wij ook de 'pech' dat de kleine dame niet aan de borst kon drinken in eerste instantie. Ze heeft een week in het ziekenhuis gelegen en ik heb iedere dag gekolfd en dit door middel van een spuitje of een cupje aan haar gegeven. En natuurlijk die speen gemeden... Maar het kleintje had wel zo'n enorme zuigbehoefte dat het gewoon zielig was dit haar te ontzeggen. Met dag 4 kreeg ze dus een speentje en ze was zielstevreden. Dus nog voor ze uit de borst dronk, kreeg ze een speentje. Na een dikke week kon ze middels een tepelhoedje uit de borst drinken.
    Nooit speen/tepel verwarring gehad en ze drinkt zonder problemen af en toe uit een flesje.

    Knuffeldoekje had ik wel aan het randje van het wiegje. Ook in het ziekenhuis. Maar op advies van de kraamzorg en de verpleegkundigen de eerste weken niet in de buurt van haar toet. Sinds een week of twee zijn ze onafscheidelijk en vind ik haar regelmatig heerlijk knuffelend met haar doekje in bed. Vind het wel nog een beetje spannend, maar ze kan goed haar hoofd wegdraaien en ze vind het gewoon zo fijn dat ik het zo laat en af en toe extra bij haar spiek.
     
  4. Marvb

    Marvb Fanatiek lid

    17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanaf een week of zes ofzo. Die kleintjes kunnen er inderdaad nog niet zoveel mee maar ik wilde hem toch alvast laten wennen aan dat knuffeltje. Ik gebruikte het met name zodat hij de link op een gegeven moment zou gaan lekker met knuffel=slapen. Ook hier is hij nu doel op zijn knuffel en pakt hem stevig beet als hij in bed ligt!
     
  5. miep84

    miep84 Niet meer actief

    Hier moest hij lange tijd niets van n knuffeltje weten. Met 6 naanden kreeg hij toch behoefte aan n knuffeltje. Hij trok zn sokken uit en ging daarmee tutten/knuffelen. Nu slaapt hij het n konijntje. klein, slap knuffeltje waarvan de oortjes knisperen. Heb er ook een reserve van gekocht, die gaat altijd mee in de tas, de ander blijft in zn bed.
     
  6. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    hier het knuffeltje vanaf de 1e dag altijd naast hem gelegd maar pas sinds deze week begint hij het interessant te vinden
     
  7. Jomy

    Jomy Niet meer actief

    Oke, thnx voor jullie reacties.

    Ik ben nl alles aan het wassen en wil de knuffeldoekjes enzo toch ook wel graag wassen voor gebruik. Maar als een knuffeltje de eerste weken toch niet nodig is of afgeraden wordt hoef ik ze dus nog niet te wassen :p
     
  8. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    ik denk wel dat ze het herkennen ook al zijn ze nog maar klein.
    ze kunnen er nog niks mee maar ik denk wel dat ze zien dat het knuffeltje er altijd is
     
  9. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Vanaf een maand of 3. Daarvoor vond ik het eng hihi. En nu slaapt ze niet zonder.:D
     
  10. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier ook vanaf dag 1 ( voor de bekende geur/ gewoon leuk : om zijn tutje in te houden :) )
     
  11. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Vanaf dag een! Inmiddels is de tutdoek samen met haar 'Aap' onmisbaar bij het slapen!! 'Aap' hing vanaf de eerste dag aan haar bedje (was haar allereerste knuffel) en die heeft ze uiteindelijk zelf op een dag haar bed ingetrokken. Sindsdien onafscheidelijk!
     
  12. Bibi26

    Bibi26 Fanatiek lid

    20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Wij kregen op dag 1 bij de apotheek van het zk een snooze-baby doekje cadeau. Meteen gegeven en het resultaat is dat ons ventje nu echt álle etiketjes/labeltjes gebruikt om mee te friemelen. :DVan zijn jas, zijn slabber, zijn knuffeltjes, echt alles is goed dus op zich zijn die labeldoekjes best handig. :D Hier heeft het in elk geval goed dienst gedaan.
     
  13. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Vanaf dag 1 erbij gelegd maar deed er niks mee, heeft zelf een andere uit gekozen ( had er meerdere, een voor onderweg, een voor in bed) die in bed deed ze dus niks mee, en die mee op pad is de bedtut geworden, maar is er pas vanaf 7 maanden in geïnteresseerd
     
  14. senta

    senta Niet meer actief

    Onze zoon is te vroeg geboren en ik vond het wel fijn dat ik alles gewassen had, zo kon ik toch al gelijk iets bij hem leggen.
     

Deel Deze Pagina