Mijn meisje wil tussen de middag haar fles niet meer. Mag ik haar al sojamelk geven? Ik wilde eens kijken of ze dat wel wilt drinken. Of mag ze wat gewone melk? De kleine van een vriendin van mij verkoos dat laatste boven zijn opvolgmelk dus misschien dat onze muis ook eens wat anders wilt.
ik heb vanaf 11 maanden geprobeerd gewone melk te geven, dat ging eigenlijk meteen goed, dus ik heb alleen het pak leeggemaakt (een klein beetje) en toen alleen maar halfvolle melk gegeven. Sojamelk kan ook hoor.
Vanaf 11 maanden kan beide wel. Soya en gewone melk. Wij zijn zelf met 11 maanden langzaam begonnen de opvolgmelk in te wisselen voor halfvolle melk
Layla mocht toen ze 10 maanden was al halfvolle melk proberen, dit ging super goed. Dus hebben we de opvolgmelk langzaam over laten gaan in halfvolle melk
Volle melk is helemaal goed. Ik gaf halfvolle melk, omdat mijn jochie behoorlijk zwaar was. Voor doorsnee kindjes is het vet in de melk juist goed voor de ontwikkeling..
Dat is bij ons niet aan de orde gelukkig ze is lang en smal hihi. Was met 9 maand 75 cm en 8880 gram. Eens kijken waar ik een pak soya voor haar kan gaan halen
Maar waarom zou je soyamelk geven? Een kind van 11 maanden dat nog nooit allergisch gereageerd heeft op melkproducten mag gewoon volle verse melk.
Misschien wil ze wel geen koeienmelk geven. Er zijn veel mensen die dat liever niet geven. Finn krijgt ook sojamelk...gewoon van de plusmarkt of AH. Ze hebben het overal wel en vaak ook eigen merk en in kleine pakjes (erg makkelijk om mee te nemen) Finn krijgt het al vanaf 9 maanden ongeveer. Toen wilde hij ook die fles niet meer, en zijn diëtiste (hij heeft KMA) raadde dat toen aan. Je hebt ook speciale sojamelk met extra vitamines e.d. Speciaal voor kinderen...deze hebben wij in het begin gegeven...maar die is wel duurder!
Kunstvoeding is toch ook van koemelk gemaakt! Een kind van 11 maanden dat nooit allergisch heeft gereageerd op de normale kunstvoeding, daarbij is de kans klein dat het ook niet reageert op verse koemelk. Soya is ook een allergeen.
sojamelk mag gewoon hoor. maddi drinkt dat nu al het is hatrstikke gezond en hij vind het erg lekker.
Heb jij speciaal voor kids? Ik heb gewone soyamelk nu in huis. Volgens mij moest ze even wennen aan de smaak
Aan die peutervariant zijn alle benodigde vitamines en mineralen die ene dreumes nodig heeft toegevoegd. Gewone soyamelk bevat te weinig bouwstoffen voor kinderen in de groei. De samenstelling kan je zien op de site van Alpro.
Toch zijn er kinderen die wel allergisch reageren op de normale kunstvoeding. Dan moet je over naar hypo-allergeen spul dat verder is verknipt. Als je kind nooit allergisch heeft gereageerd op gewone kunstvoeding, kan je gewoon verse volle koemelk geven, daar zit toch meer in dan in soyamelk. Zeker bij 11 maanden kan dat prima.
Mijn dochter heeft wat last van eczeem maar of dat echt een allergie op de kunstvoeding is weten we niet. Ik heb van de week volle melk gegeven en dat is tot nu toe prima gegaan. Ik wilde ook soya geven om te kijken hoe ze daarop reageert, kan ik ook eens wat afwisselen. Zal eens op de site van Alpro kijken
even voor mijn nieuwsgierig heid, waarom heeft soya melk te weinig bouwstoffen voor die kleintjes??? Wat is dan het verschil met bv volle melk. Weet niks van soya af hoor, en ben hier eens benieuwd naar.