Vanaf welke leeftijd is cabaret leuk?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Felice, 16 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Vroeg ik me zo af :D

    De avonden lengen, dus dacht, binnenkort maar weer eens wat DVD's van Herman Finkers en Brigitte Kaandorp onder het stof vandaan trekken. Echt tijden geleden dat we die bekeken hebben.

    En toe dacht ik: de oudste heeft groot gevoel voor humor, misschien ook wel eens leuk om op te zetten bij een opblijfavond!
    Maar man denkt dat ze daar nog net wat te jong voor is (ze is 10).

    Dus nu twijfel ik :roflmao: denken allebei wel dat ze de humor geweldig zal vinden, maar is dit echt nog niet geschikt? o_O
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh, hier al verschillende dingen gekeken (nu 6 en 8, maar we kijken altijd al veel cabaret, dus toen ze jonger waren ook), ze snappen niet alles, haken soms af, maar heel veel vinden ze erg leuk. Bert Visscher, Herman Finkers, Brigitte Kaandorp zijn sowieso een succes. Youp van ‘t Hek, Freek de Jonge haken ze heel snel af ;)
     
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Denk dat we t gewoon maar eens moeten kijken als ik het zo lees :D

    En ik snap je kinderen helemaal :roflmao: bij die 2 haak ik ook af! (Bij Bert trouwens ook haha)
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben met onze oudste pas de eerste show van Jochem Myer gekeken. Die hij inmiddels bijna woordelijk kan herhalen. Hij snapt nog niet alles, maar heeft er toch veel lol om. Nu is onze zoon wel talig erg sterk en heeft een gevoel voor humor dat een beetje ‘voorloopt’.
    Cabaret is wel vaak sterk gericht op volwassenen. En wat voor ons herkenbaar is in het dagelijks leven. Na het kijken van een hele show dacht ik wel... misschien is het handiger om losse stukjes te kijken. Van Jochem Myer is bijvoorbeeld het bekende ‘wakker worden’ liedje erg leuk of de ‘incheck meneer’. Terwijl bijvoorbeeld van Brigitte Kaandorp het stuk over je kind in een fietsstoeltje krijgen wat minder aanspreekt. Die vind ik zelf hilarisch, trouwens. Maar ik weet niet of dat voor een 10-jarige al herkenbaar genoeg is om echt grappig te zijn. En ik denk dat we met Philip Geibels verhaal over het raketijsje ook nog maar even wachten.;)
     
  5. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    Ah, ik dacht dat je op zoek was naar cabaret voor kinderen, toen ik je titel las.
    Dus bij dezen een ongevraagde tip :roflmao:, maar onze kids luisteren al vanaf jonge leeftijd, 4 ofzo, naar de CD's van 'Vet! Kindercabaret' en we zijn ook 2x naar een voorstelling geweest. Man en ik vinden het ook hilarisch en deze CD's zijn we niet snel zat, liggen standaard in de auto.
     
  6. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Herman Finkers (het oudere werk, zeg maar), Bert Visscher, Jochem Meyer zijn denk ik zeker leuk voor die leeftijd. Hier waren iets eerder oude André van Duin revues ook al zeer succesvol.
     
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Hoe kon ik André van Duin nou vergeten :eek: daar deden wij op de basisschool vroeger ook al stukjes van na :roflmao:
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  8. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Ga ik eens naar kijken!! :thumup:
     
    siets vindt dit leuk.
  9. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.170
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn oudste vind Jochem Meijer erg leuk
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Mijn dochter vindt Jochem Myjer geweldig, verder hebben we nog niet veel gekeken. Brigitte Kaandorp vindt ze overigens ook wel leuk, alleen zingen we regelmatig een van haar liedjes als ze weer eens loopt te klagen (“Ik heb een zwaar zwaar leven... Zo ongelooflijk zwaar...”) en dat vindt ze vast minder. :roflmao: Dingen als Zondag met Lubach ligt ze overigens ook bij onder de tafel zo nu en dan.
     
  11. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier vinden de jongens jochem myer ook erg leuk, al n tijdje. Ze zijn nu 12 en 13. Overigens kunnen ze hier philip geubels ook waarderen..... of ik er altijd blij mee ben.... mmmmm... maar ze snappen t heel goed en kunnen er smakelijk om lachen, zeker over dat raketijsje
     

Deel Deze Pagina