Vanaf welke leeftijd kind alleen thuis 's morgens door de week?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tassie74, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Maar dat is redelijk beperkt zelfstandig. Voor veel van de tijd ben je er dan nog. Maar als beide ouders van huis werken, dan moet er meer zelfstandig gebeuren, sowieso is maxi best regelmatig alleen thuis ivm lesuitval, studiedagen, enz op het VO. Dan vind ik het logisch dat er al eerder kortere oefenmomenten zijn geweest, die opgebouwd worden. Al was het maar om opbouw van zelfvertrouwen.
     
    TotalBella en cowgirl80 vinden dit leuk.
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik werk niet maar C blijft overdag regelmatig even alleen.
    Zij is zelfstandig genoeg wat dat betreft.
    En bijv boodschappen doen zou met haar een hoop frustratie opleveren van beide kanten. Zij blijft dan alleen thuis met een mobieltje tot beschikking.
    Als ik het niet red haalt zij ook der broertje uit de gym (ik doe in die tijd de boodschappen) en dat vind ze altijd leuk om te doen.

    Maar ‘s morgens alleen thuis blijven? Pfoe ik denk rond een jaar of 10? Als ze het dan alleen zou aandurven. Met duidelijke instructies en waarschijnlijk de eerste paar keer veel appjes met updates :p
     
  3. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.600
    1.315
    113
    Westland
    Mijn oudste kon/deed dat al vanaf 8/9 jaar.
    Mijn jongste mag dat waarschijnlijk pas vanaf 20/21 jaar :roflmao:.
    Het is zo afhankelijk van het kind....
     
    TotalBella, Lies1611 en femkes vinden dit leuk.
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Ik zou dat onze oudste wel kunnen toevertrouwen.
    Hier is het alleen niet nodig en er zijn meer kinderen..
    Wij twijfelen erover om de bso voor de oudste om niet al te lange termijn op te zeggen. Nu kunnen we beide thuiswerken dus is er, als het moet, altijd iemand thuis. Het ontneemt alleen wel echt je vrijheid.. vooral voor in de vakanties vind ik de bso wel fijn nog
     

Deel Deze Pagina