vanaf welke leeftijd over van ledikant in een peuterbed?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door zwangerwens, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerwens

    zwangerwens Fanatiek lid

    9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is net 1j geworden en ik heb vanochtend positief getest!:)
    Dus na veel blijdschap ging ik over op de praktische kant Hihi... Vanaf welke leeftijd kunnen ze uit ledikant in peuter bedje?
     
  2. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat ligt echt aan het kindje.

    De oudste klom hier met 1,5 uit haar ledikant, de zijkant kon eruit en heeft er zo nog een jaar in gelegen.

    De middelste lag er nog prima in toen ze bijna 2,5 was, zijkant zat er ook gewoon nog in. Maar zijn toen toch overgestapt omdat de jongste niet meer in de wieg paste. Liep toevallig zo omdat ik een Ikea peuterbed voor €12,- over kon nemen dus hebben dat gedaan. Achteraf had ik liever een tweede ledikant erbij gekocht.. Ze vond het nieuwe bed geweldig, maar het heeft best een hele tijd geduurd voordat ze er ook in bleef. En dat terwijl ze dus zonder problemen nog in het ledikant sliep.
    Op het cb noemde ze het overigens vroeg dat ze naar het peuterbed ging, maar krijg hier en in mijn omgeving juist het idee dat het relatief laat was.

    Geen optie de baby straks in een wieg te leggen de eerste tijd? Pak je weer een paar maanden mee ;)

    En, niet te vergeten: gefeliciteerd!
     
  3. zwangerwens

    zwangerwens Fanatiek lid

    9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! :)
    Ja de baby komt eerst in de wieg dus voordat onze zoon in het peuterbed "moet" is hij wel al 2 jaar!

    Jij dus ook eerst peuterbed gedaan en niet direct 1 persoons bed? Komt vast wel goed allemaal
     
  4. lievemommy10

    lievemommy10 Fanatiek lid

    13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is bijna 3,5 jaar en ligt tot nu toe nog in haar ledikantje. Ze is niet zo groot en heeft nog voldoende ruimte.
    Ik heb voor haar nu een meegroeibedje gekocht, die schuif je steeds iets groter uit. Is 80cm breed en begint bij 1,30 dan 1,60 en uiteindelijk kan hij tot 2 meter.
    Zo is de overgang niet zo groot!
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Beiden meiden zijn rond de 2 jaar overgegaan. De jongste naar een peuterbedje (kleine slaapkamer) de oudste naar gewoon 1 persoonsbed. Beiden ging prima qua overgang. Beiden heb ik weleens slapend op de grond gevonden ;) . Maar ach, daar hadden ze zelf geen last van.
     
  6. miep84

    miep84 Niet meer actief

    Oudste is dadelijk in april, 20mnd als de 2e komt. Hebben simpel ledikantje van ikea gekocht (wel n goed matras ingelegd) en daar slaapt hij nu in op zn nieuwe kamer, om alvast te wennen. De jongste krijgt zijn (degelijke) ledikant en babykamer. Denk dat we de oudste over n jaar ofzo (dan 2,5) wel overdoen naar een 1pers bed.
     
  7. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Dochter was 2,5 toen ze naar een groot bed ging. Had eerder gekund maar wegens verhuizing maar mee gewacht. Eerst even wennen aan een nieuw huis, nieuwe slaapkamer etc. Na een paar weken ging ze dus over naar een groot bed (geen peuterbed) en dit ging zonder probleem.
     
  8. zwangerwens

    zwangerwens Fanatiek lid

    9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    @miep 84, ja dat is ook een optie... Ons zoontje zal 21 maand zijn als de 2e spruit komt.... Ach we kijken wel hoe het loopt

    Bedankt allen voor jullie antwoorden
     
  9. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Aiden ligt nog steeds heerlijk in zijn ledikantje.

    Maar hij gaat voor zijn 3e verjaardag over naar een gewoon 1-persoonsbed (dus geen peuterbed).
     
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Mijn oudste is met 23 maanden naar peuterbed gegaan, omdat babyzusje zijn ledikantje nodig had ;). Ging uitstekend, hij vond het geweldig.

    Mijn dochter is met 2,5 jaar naar peuterbedje gegaan, omdat we grote broer in groot bed wilden leggen. Ook zij vond het helemaal geweldig, was (emotioneel) het ledikantje echt ontgroeit.
     
  11. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze oudste sliep voor een jaar al op een matras of in ons bed maar die huilde alles bij elkaar in een spijlenbedje. Met 18 maanden kreeg ze haar peuterbedje en sliep ze er keurig in, ze is er 2x uit gevallen ( ondanks bedrekje, omgedraaid in dr slaap en aan het voeteinden langs het rekje gevallen )

    Zoonlief, die ligt met zijn 18 maanden nog prima in het peuterbedje!
     
  12. Zonnetje1981

    Zonnetje1981 Actief lid

    19 mei 2011
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 22 maanden overgegaan naar een gewoon 1 persoons bed. Geen problemen gehad.
     
  13. Amelle

    Amelle Actief lid

    13 dec 2010
    463
    0
    0
    Mijn zoon was bijna 3 toen hij overging. Ik vond het eerder niet nodig en ook fijn dat hij niet zo maar uit zijn bedje kon. Hij heeft ook nooit uit zijn ledikantje proberen te klimmen ofzo. Bij de tweede probeer ik het weer zo lang mogelijk uit te stellen.
     
  14. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Zoon was nog geen twee toen hij overging naar een juniorbed (geen uitvalbeveiliging ed). Hij klom uit het ledikant en kon er niet meer inklimmen (en ging dan slapen op de grond.. aaaaah)

    Dochter ging over met bijna 3 jaar. Zij vond het allemaal prima in haar ledikantje.
     
  15. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ligt zoontje nu een maand in het peuterbed dus met 21 maanden :) Hij klom trouwens niet uit het ledikant ofzo, maar wilde voor dat zijn zusje komt hem in een groot bed hebben.
     
  16. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Onze zoon is met bijna 3 overgegaan naar een 1persoonsbed...
    Omdat we gingen verhuizen. Maar hij klom er ook niet uit.
    Dus dat scheelt ;)

    Het 1persoons bed is meteen goed gegaan trouwens
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Hier met 2 jaar, redelijk vroeg. Niet omdat er een broertje of zusje kwam maar omdat ze nogal wat ruimte nodig had in bed en steeds tegen de spijlen van het ledikant aankwam en zichzelf wakker maakte daardoor
     
  18. kleinesara

    kleinesara Niet meer actief

    Mijn oudste dochter ging met 20 maanden over naar een peuterbed omdat we het ledikant toen nodig hadden voor de tweede. De tweede ging om dezelfde reden met 16 maanden over naar een peuterbed. Bij allebei ging dat hartstikke goed.
     
  19. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste met 2,5. Jongste zo lang mogelijk niet ;) Die zou echt niet blijven liggen.
     
  20. angelea

    angelea Actief lid

    20 dec 2007
    228
    0
    0
    Flevoland
    oudste lag met 2 jr in een peuterbedje. Ze scheelt 18mnd met haar broertje, heb ze in het begin eerst allebei in een eigen ledikantje gehad. 2e ledikantje via mp aangeschaft en deze nadat peuterbedje goed ging bij dochter snel weer weg kunnen doen. Zoon lag met 27 mnd in peuterbed en ging ook allemaal prima.
     

Deel Deze Pagina