Vanaf welke termijn in de zwangerschap een kloppend hartje?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door beebje082011, 11 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Ik tik net de 6 weken aan (schat ik), maar op de echo vandaag was er een vruchtje+dooierzakje te zien maar nog geen hartactie.

    Vanwege meerdere miskramen nog geen geruststelling. :( Vanaf welke termijn was het bij jullie te zien?
    Alles zag er netjes en goed doorbloed uit. Alleen was het nog klein en een beetje in de wand genesteld waardoor er niet veel te zien was.

    Het is weer erg spannend. :( Is dit gewoon normaal voor deze termijn?
    Ik dacht dat ik bij mijn vorige goede zs al bij 6w1d ofzo een hartje zag...
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.380
    6.921
    113
    Vrouw
    Het hartje gaat rond deze termijn kloppen. Kan iets voor 5 weken of iets na 6 weken zichtbaar zijn maar het ligt ook aan de apparatuur en aan de ligging van het kindje.
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik had met 6+4 een vroege echo, zonder kloppend hartje. Precies een week later was het hartje heel duidelijk te zien! Dit kleintje ligt nu in de box.

    Laat je niet gek maken door alle verhalen online van dames die al heel vroeg een hartje zagen. Dat is superfijn voor hen, maar hoeft echt niks te zeggen over jouw kleintje.

    sterkte! En ik hoop dat alles goed mag gaan.
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Ik had in mijn eerste zwangerschap de eerste echo met 5+6, er was een vruchtje zichtbaar maar geen kloppend hartje. Ruim een week later met 7+1 wel.
     
  5. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Ahh bedankt voor jullie antwoorden :) Ik ga hopen dat we komende week een mooie echo te zien krijgen... Ik hoop dat het al een goed teken is dat alles is aangelegd. Vorige keer was het vruchtzakje leeg.
     
  6. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wij hebben IVF gedaan. Daarom wisten we 100% zeker de termijn. Met exact 6 weken verloor ik bloed en kreeg ik een echo. Toen waren er dus twee kloppende hartjes te zien.

    Maar bij ons wisten we dus 100% zeker dat het 6 weken was. Als je natuurlijk zwanger geworden bent kan je er zo een paar dagen naast zitten, dus als er geen kloppend hartje exact op de 6 weken is dan is er nog niet zoveel aan de hand zoals hierboven al beschreven.
     
  7. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Onze vk zegt dat het bij 7 weken echt te zien moet zijn, daarvoor zegt geen zichtbare hartactie niet perse dat het niet goed zit.
    Weet ook mensen die bij 5.5 al gezien hebben.

    Is echt van veel afhankelijk, dus kan ook echt nog wel goed gaan bij je!
     
  8. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Mijn ziekenhuis maakte pas na 7 weken een eerste echo omdat het voor die tijd nog gewoon te vroeg is en alleen maar onzekerheid teweeg brengt. Het is dus inderdaad normaal dat er nu nog niets te zien was bij je. Wel vervelend vanwege je voorgeschiedenis met miskraam.
    Bij mij dus beide keren rond 7wk+3-4 echo gehad met hartactie.
    Ik hoop dat de volgende echo gewoon duidelijkheid geeft.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Bij de echo van mijn oudste had ik met exact 6 wkn een echo (ivf) en zag ik een vruchtje met kloppend hartje.

    Bij de echo van mijn middelste met exact 6 wkn (ivf) was de vruchtzak leeg. Zelfs geen dooierzakje aanwezig.
    Toch een week later netjes een vruchtje zichtbaar met kloppend hartje en dooierzakje en was netjes 7 weekjes groot.

    Het hartje begint met 5+4 te kloppen, maar is dan vaak alleen te zien met erg goed apparatuur.
    Je zegt dat je 6 weken denkt te zijn.
    Weet je wel zeker wanneer je eisprong was?
    Zonee, wanneer was je eerste positieve test en hoe zag deze eruit?
    Wellicht ben je net een paar daagjes minder ver :)

    *edit* ik heb even gekeken naar je test van 25 juli.
    Ik vermoed dat je toen pas rond 9-10 dpo zat.
    Dan was je tijdens de echo 5+5/5+6 wjn zwanger en kan het echobeeld goed kloppen hoor :)
     
  10. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    De eerste positieve test was 23 juli, deze was voor het blote oog bijna niet te zien. We moesten echt blijven turen aan het raam. Supervaag lijntje. 24 juli, de test die ik postte, was iets beter zichtbaar. Rond 27 juli kreeg ik een mooie streep.

    Ik heb op 20-06 de laatste menstruatie gehad, maar ik ben altijd onregelmatig geweest. Van de 31 dagen laatste keer maar ook vaak 36, 38, dan weer korter. Dit weet ik dus echt niet zeker.
    8 juli was de enige keer samenzijn waarvan ik zeker weet dat het tot deze bevruchting geleid heeft, maar wanneer is de innesteling dan geweest... lastig!

    Denk je echt dat ik dus minder ver ben?
    Ik hoop zo op een mooie echo volgende week.

    Als 27 juli rond 4 weken zwanger was dan zou ik gisteren toch 6+1 zijn, of tel ik verkeerd? De test was toen wel duidelijk.
     
  11. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Je hebt meer kans,einde van de 6e week,dan in het begin van de 6e week, vertelde mijn vk. Ik had bloedverlies en ze hebben bewust gewacht tot ik 6.6weken was en niet 6.2 weken
     
  12. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43

    Als je zeker weet zwanger geworden bent van 8-juli, kan het allemaal nog prima zijn!

    Sperma kan tot 5 dagen overleven, dus mogelijk heeft de bevruchting pas plaatsgevonden op 13-juli. Dit kan ook kloppen met je onregelmatige, soms lange cyclus.
    Dan zou je pas nu 6 weken zijn, en kan dat dus zeker kloppen met het echobeeld wat je gezien hebt
     
  13. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    8 juli is zeker ja :) Fingers crossed dat het gewoon goed zit! Bedankt allemaal. Het zat nog een beetje in de wand verstopt dus het vruchtje was sowieso niet heel goed te zien.
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Je zat op 27 juli niet op 14 dpo maar pas rond 11-12 dpo gezien je test.
     
  15. babynr4

    babynr4 Actief lid

    30 dec 2020
    289
    258
    63
    Vrouw
    Hier met 6 weken maar dit pretechobureau had wel hele goede apparatuur..
     
  16. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    De test was op 24 juli (waarvan ik de foto postte).

    Ik ben helemaal in zak en as vandaag. Vorige week was er dus een vruchtje met dooierzakje.
    Ze schatte me rond 6 weken dus...

    Vandaag de verolgecho. Het was wel gegroeid en er klopte een hartje, regelmatig maar nog niet supersnel. Ze zei toen dat het niet meteen heel snel is maar normaal gezien komt dat met de tijd. Ze schatte dit weer op 6 weken en een aantal dagen, omdat het vruchtje zelf niet te meten was. Het zat goed verstopt tegen de wand en het beeld was niet heel duidelijk, ze moest erg goed kijken.

    Toch waarschuwde ze me dat het misschien wel mis kan gaan omdat de termijn niet klopt met menstruatie op 20 juni en laatste keer gemeenschap op 8 juli. Hoewel ik onregelmatig was, had ze toch haar twijfels.
    Ze vond het dan toch iets te klein voor die termijn en zei dat het nog maar afwachten is...

    Toch ben ik er behoorlijk verdrietig van omdat ik nog geen "gefeliciteerd" heb mogen horen en het voelt nog gewoon niet officieel alsof ik zwanger ben, ik ben zo bang na de 2 miskramen. Ik ben gewoon erg verdrietig na deze echo.

    Heeft er iemand ervaring mee of het überhaupt kan dat er enige vertraging zat wellicht, ergens in het proces? Of is een kloppend hartje gewoon een goed teken en kan er nog vanalles gebeuren?
    Ik zou dus eigenlijk rond 7 weken moeten zijn maar het wordt dus maar op 6 weken en een paar dagen geschat. Niet gemeten want dat kon nog niet, beetje vaag beeld nog doordat het tegen de wand zat.

    Maar omdat er vorige week nog geen hartje was en vandaag wel ben ik toch een beetje verward. Is het nou mogelijk een goede zwangerschap of klopt er iets niet...
     
  17. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43

    Spannend!
    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
    Wij zagen op 7 weken een kloppend hartje. Vk feliciteerde ook niet, omdat het met 7 weken echt nog alle kanten op kan.
    Met 10.2 volgende echo, zeiden ze nog maar 9.5 te zijn.
    Mijn zusje liep zelfs 8 dagen achter.

    Het kan dus echt nog alle kanten op bij je.
    Zoals ik ook al eerder schreef: als je van 8 juli zwanger geworden bent, kan de bevruchting tot 13juli plaatsgevonden hebben. Je cyclus is onregelmatig, dus het kán.
    Stel dat het op 12juli was, dan was je test 12 dagen dpo. Veel mensen kunnen met die termijn al positief testen. Dan zou je nu 7weken zijn, en dan meten ze nog niet.
    Daarbij kan het ook nog zo zijn dat de innesteling later was, dan klopt de termijn 6+paar dagen wel.

    Kortom, er is niets over te zeggen. Ik begrijp je gevoel en onzekerheid wel.
    Sterkte. Kloppend hartje is positief! Maar zekerheid is niet te geven.
    Wanneer mag je voor je volgende echo?
     
  18. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    #18 beebje082011, 18 aug 2021
    Laatst bewerkt: 18 aug 2021
    Dankjewel voor je toelichting. Precies over een week is er nog een echo.
    Ik heb flink gehuild omdat de vk niet erg positief overkwam, vooral omdat ze dus de 7 weken in haar hoofd had en zei dat ze dit beeld daar niet aan kan koppelen. Het was gegroeid en er was een hartje, maar zekerheid kon ze me niet geven.

    Ik hoop zo dat het goed zit. Omdat het tov van vorige week wel gegroeid lijkt te zijn leek het me aanvankelijk een goed teken.
    Het beeld was zo vaag alleen, ze moest van alle kanten draaien en dan nog zag je maar vaag een hartje kloppen tegen de wand. Geen mooi duidelijk afgebakend vruchtje in mijn ogen, maar ze zag het wel.

    Deze week wordt echt doorbijten. :(

    Was bij jullie de hartslag ook nog niet heel snel bij die termijn?
     
  19. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.630
    3.436
    113
    Heb je wel een inwendige echo gehad?

    maar dat ze geen zekerheid kan bieden is wel normaal. Dat kan geen enkele vk met dit termijn. Ik kan je zorgen denk ik niet wegnemen. Maar ik weet dat @Viviennee haar echo’s er ook niet goed uit zagen in het begin. Lag geloof ik ook wel een week achter? En nu is haar kleine meid al bijna 2 jaar.
     
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    I know, maar daar refereerde ik ook niet naar :)

    8 juli sex, 13 juli ws je eisprong, dan ben je vandaag 7 weken.
    Je zou dan wel een sterker hartje verwachten idd.
    Ik ben bang dat je toch nog moet afwachten wat er deze week gebeurd en er volgende week op de echo zichtbaar is.
     

Deel Deze Pagina