vandaag krijg ik me kitten

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    kreeg gister een telefoontje dat ik mijn kitten af kan halen, hij is nu pas 7 weekjes oud maar moeder kijkt er niet meer naar om. ik vind het wel zielig dat hij het vanavond helemaal zonder broertje en zusjes moet doen. het katje wat wij krijgen is de voorzichtige uit het nest en volgt zijn broertje en zusje en durft niks zelf te ondernemen vandaar dat ik het wel zielig vind. ik heb de kattenbak, krabpaal, huisje en speeltjes etc klaarstaan dus ze kan zich vermaken.

    hebben jullie adviesen om een kitten snel te laten wennen?
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hem zelf alles laten uitvinden. Gewoon even zijn gang laten gaan.

    Hem in alle rust laten wennen aan zijn nieuwe omgeving en nieuwe baasjes.
     
  3. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Nee, eigenlijk geen adviezen maar geniet er van, wij hebben ook 2 katten, maar een kitten is toch wel heel erg schattig! Veel plezier!
     
  4. Niet meer actief

    En vraag iets mee wat uit zijn nestje komt...zo heeft hij een bekende geur bij zich wat vaak geruststellend kan werken in een vreemde omgeving...haal m niet gelijk uit zijn reismandje, maar zet m in een veilig hoekje met het deurtje open, iets lekkers in de buurt en een leuk speeltje en een kattenbak, laat m dan idd zijn eigen gang gaan zoals hierboven vermeld, ga af en toe even kijken zodat hij aan je geur went...

    suc6 en geniet van je kitten!

    liefs Pjetje
     
  5. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Vooral de eerste uurtjes even niet oppakken en hem/haar gewoon wat laten rond lopen en alles laten onderzoeken.

    Ze kunnen de eerste dagen wat onrustig zijn, maar katten kunnen zich snel aanpassen. Weet je al een naam?

    Geniet ervan!
     
  6. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wat leuk zeg! Zorg dat je de kitten op de kattenbak zet, zodra zij eruit loopt gaat ze er vanzelf weer op. Doe haar deurtje van de mand open en laat haar lekker haar gang gaan. Onderzoeken, verschuilen etc.

    Ik ben ongeduldig en pak gelij kde kitten op om lekker mee te kroelen etc, maar sommige vinden dit niet leuk. En zorgen dat er eten is, vaak zijn ze al best vaak gewend. Kweet niet waar ze gaat slapen maar misschien eerste nachtje op bed anders iz ze helemaal alleen..

    oooh wat leuk zeg!

    En een katje die bang is en niks zelf onderneemt hoeft niet perse een rustig katje te worden hoor. Vaak zijn ze stouter als de rest hahaha
     
  7. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    mag ik vragen waarom eentje?
     
  8. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Als hij zich verstopt onder de bank of waar dan ook, gewoon laten gaan.

    Deed die van ons ook en ik raakte meteen helemaal in paniek.. Bank opgetild e.d. Dan raakt het katje alleen maar meer in de stress.

    Gewoon lekker z'n gangetje laten gaan..

    Leuk hoor! Heel veel succes!
     
  9. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik zou hem bij thuis komst wel als eerste wijzen op de kattenbak en het eten en drinken...
    Daarna lekker op ontdekking laten gaan.

    Veel plezier...

    Gr. Vanessa
     
  10. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb ook sinds anderhalve week een kitten. wij hebben hem gewoon in zijn mandje gelaten tot ie er zelf uit kwam. de eerste nacht heeft ie er in geslapen hij liep er steeds naar terug heb hem de 2e dag weg gehaald en nu slaapt ie lekker in zijn krabpaal. suc6 en geniet ervan het is zo leuk.
     
  11. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    we gaan haar gizmo noemen omdat ze ook z'n onschuldig kopje heeft en bruin/rood met wit gevlekt is, ik denk dat ik haar maar lekker rond laat lopen en als ze zich vanavond echt eenzaam voelt laat ik de deur naar me slaapkamer open (woon gelijkvloers) kan ze ons opzoeken. om iets uit het nest mee te nemen vind ik wel een goed idee en heb gevragen of ze een doekje of knuffel in hun mandje wil leggen die ik strakjes mee kan nemen zodat ze toch een beetje een vertrouwde geur heeft. ik ga haar in de keuken neer zetten bij thuiskomst, hier staat de kattenbak en ook haar eten is daar te vinden en laat haar dan lekker rond lopen tot ze naar ons toe komt. kan niet wachten heb alle spulletjes al klaarstaan
     
  12. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Leuke naam!

    Nogmaals : geniet ervan! Ze zijn zo alweer groot....
     
  13. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wat leuk zeg Lovewinnie, maak je straks wel eventjes een fototje en weet je al hoe laat je haar gaat ophalen, ben helemaal enthousiats :D

    Wij hebben 2 boefjes van bijna 1 jaar. Uit het asiel. Maar zo'n klein hummeltje is echt zo verschrikkelijk schattig!
     
  14. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik maak strakjes zeker een foto, wil me nieuw gezinslid wel showe. me vriend is om 4 uur afgewerkt en dus rond 5 uur ga ik haar ophalen
     
  15. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    leuk die van ons heet ook gizmo.
    en die is erg ondeugend en heeft een eigen wil.
    misschien zit het in de naam?

    liefs lydia
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.556
    3.458
    113
    Veel plezier met je nieuwe katje en veel foto's maken, ze zijn zo snel groot!
     
  17. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Veel plezier! Wij hebben Nala nu een maandje, we hebben haar uit het asiel gehaald toen ze 8 weken was. En ze wordt snel groot joh pfff, wat groeit zo'n beestje hard zeg :D

    Wij hebben haar trouwens op de kattenbak gezet en van daaruit laten verkennen. Ze heeft eerst een half uur op de bak gelegen en toen is ze er uit gegaan. Waarbij ze meteen op onze andere kat stootte en het een hoop geblaas werd haha. Nu kunnen ze t al wat beter met mekaar vinden ;)
     
  18. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ze is er dan eindelijk, wat een scheetje is het (zie album) ik had haar in de kattenbak gezet maar ze kon er niet meer uit (is er een met een luikje) dus hebben we haar geholpen en er voor gezet. ze vond haar speeltjes echter leuker en is na het drukken spelen en onderzoeken in haar mandje gaan liggen en daar ligt ze nu heerlijk te slapen, ik vind eigenlijk dat ze vrij snel gewent is maar ja ze moet de nacht nog door zonder haar moeder. we hebben net wel een doek over de moeder gewreven en daar ligt ze nu lekker tegen aan te slapen
     
  19. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    idd echt een scheetje zo lief
     
  20. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Onze kitten hebben we nu 2 weken en heeft de eerste dagen alleen maar achter de bank gezeten en kwam er uit om te eten en te poepen of plassen.
    Ze was ontzettend bang voor de honden.
    Nu 2 weken verder gaat het super goed en is ze flink gewend!
    Ze speelt met de honden en knuffeld met de grootste hond!
     

Deel Deze Pagina