Vanuit hotel in Parijs naar Disney

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door poema, 22 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Ik zit erover te denken om met mijn dochter naar Disneyland Parijs te gaan maar wel graag in combi met het gewone Parijs. Iemand dit wel eens gedaan? En had je dan een hotel in Parijs en ging je van daaruit naar Disneyland? Of is het dan slim om twee hotels te boeken: eentje in de stad en eentje in Disneyland? Ik wil echt wel wat langer weg: denk aan twee dagen Disney en twee of drie dagen Parijs.

    Iemand tips?
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    Leuk! Ik heb beiden wel eens gedaan, vanuit Parijs kan je prima Disney bezoeken, maar als je 2 dagen wilt gaan, zou ik daar ook een overnachting boeken. Praktisch en leuk! Dus eerst bijvoorbeeld 2 nachten in een hotel in het centrum van Parijs en daarna 1 nacht in een hotel in Disney.

    Ben je van plan om met de Thalys te gaan? Met het OV kan je uitstekend Parijs bezoeken en ook naar Disney, dat zou ik je wel adviseren.
     
  3. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Ja, bij. twee dagen Disney dan wil ik daar wel slapen.
    Is het dan goed te doen met metro naar Disney bijvoorbeeld? Ja, ik weet nog niet of we met zijn drietjes of tweetjes gaan. Als we samen gaan, dan gaan we met de Thalys inderdaad. Heb je nog een tip voor een Disney hotel?
     
  4. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Oja, is twee dagen Disney goed of teveel? Ben er vroeger wel eens geweest, maar dat is zo lang geleden...
     
  5. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    2 dagen is eerder nog te weinig dan teveel. Je hebt nl 2 parken, studio's is niet zo heel groot maar Disney zelf is wel best groot.
     
    poema vindt dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    2 dagen heb je zeker nodig, dan heb je voor beide parken (Disneyland Park en Walt disney Studio’s Park) een hele dag. Disney kan je heel goed met het OV uit Parijs bereiken, is allemaal super geregeld en het reist fijn.

    Hotel is echt afhankelijk van je budget. Hoe duurder, hoe dichter je bij het park zit en hoe meer luxe, dat is een groot voordeel. Maar wij zaten destijds volgens mij in Santa Fe, wat echt prima was (alleen het ontbijt vond ik drama, giga druk, echt een vreetschuur gevoel...) een tip is trouwens om ook alvast restaurants te boeken als je in het park wilt eten.
     
  7. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Ik heb op zich wel een redelijk budget dus het hoeft niet het goedkoopste te zijn. Hou wel van een beetje luxe ;)
     
  8. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.670
    113
    Wij zaten ooit in een ibis, redelijk nabij de snelweg en met een metro station voor de deur. Wij waren er 4 dagen en hebben 2 dagen disney en 2 dagen parijs gedaan, heel erg leuk! En met de metro is disney heel goed te doen
     
  9. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Ja, dit is ook een optie inderdaad. Hotel beetje buiten de stad. Of is een Disneyhotel echt een must see voor kids?
     
  10. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.670
    113
    Wat mij betreft niet, behalve als je in het echte disney hotel zit. (dus diegene direct bij de ingang van het park) We hebben het disney hotel gehad, new york, santa fe en de davy crocket. Maar zeker voor een kind van 9, waarbij de "magie" van de figuren een beetje verdwenen is vind ik het weinig toevoegen. Dan zou ik kiezen voor een centraal hotel tussen disney en parijs in zodat je beide kanten opkunt
     
  11. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Ja, ik denk dat dat ook handiger is! Ze vind vooral de attracties het leukste!
     
  12. buddy

    buddy Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Hoe gaat het dan in zijn werk als je vanuit Disney de metro naar Parijs zelf neemt? Naar de eiffeltoren bv .
    Moet je overstappen?
    Staat het duidelijk aangegeven en is het te doen met 2 volwassenen en 2 kids?
     
  13. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
  14. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Lang geleden ben ik 5 dagen in Parijs geweest en toen ben ik 1 dag naar Disney geweest met de trein. ‘S ochtends heel vroeg vanaf Gare du Nord met de trein naar Disney. Je stapt voor de deur uit en ‘s avonds met de laatste trein weer terug. We hadden toen nog geen kinderen en ik vond het goed te doen.
     
  15. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Ja, ik zit een beetje in dubio wat handig is. Ik wil echt ook graag naar Parijs. Dus of twee hotels of dus vanuit Parijs naar Disney. Alhoewel dochter wel heel graag wil slapen bij Disney...
     

Deel Deze Pagina