vaste airco

Discussie in 'De lounge' gestart door mamagisa, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

    mamagisa Fanatiek lid

    1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Wij zijn op zoek naar een vaste airco voor onze bovenverdieping.
    Ik wil er één die alle 3 de slaapkamers koelt. Hij moet dus strategisch gehangen worden.

    Maar ben benieuwd naar ervaringen van bepaalde merken.

    Welke hebben jullie en ben je er tevreden over?
     
  2. kipjetok

    kipjetok Bekend lid

    21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een daikin. Maar wij hebben wel in ieder kamer een unit hangen. Anders wordt er niet goed gekoeld, op onze uitbouw staat de airco unit. Wat betreft strategisch ophangen...het moet technisch ook mogelijk zijn. Er moest hier een behoorlijk buizensysteem in elkaar gezet worden evenals een gat in de buitenmuur om alles aan te sluiten op de buitenunit. Als je echt maar 1 unit wilt...bespaar jezelf dan de moeite en het geld en neem dan een mobiele airco. Heerlijk met dit weer! We zijn er zo blij mee;)
     
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vaste unit die drie kamers koelt? Behoorlijke capaciteit moet je hebben dan en alle deuren open laten staan... Ik zou dan gewoon een mobiele airco nemen.

    Wij hebben 7 units, voor elke kamer een en dat is ook echt wel nodig.1 unit kan dat echt niet koelen plus dat je je moet afvragen of het daar wel mogelijk is ivm leidingen en buizen etc.
     
  4. minon

    minon Niet meer actief

    Een unit om alle kamers te koelen zal niet gaan. Het beste is iedere kamer een eigen unit, die dan buiten aangesloten zijn op de buitenunit. Zal een aardige aanpassing vergen vanwege leidingen en buizen. Wil je dat niet dan kun je beter een aantal mobiele airco's kopen. Ben je goedkoper uit ook al neemt het wel wat meer stroom.
     
  5. chibiRoron

    chibiRoron Niet meer actief

    Vraagje. Wij hebben een mobile airco en dat ding maakt me toch een herrie! Is dit nu echt een miskoop op is dat normaal?
     
  6. mamagisa

    mamagisa Fanatiek lid

    1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Bedankt al voor jullie reacties. We hebben een mobiele airco maar wil toch graag een vaste. Uit ervaring van vrienden vernam ik dat het wel kon. Natuurlijk dan niet zo koel als op de kamer waar de binnenunit hangt maar dat het toch wel wat scheelt. We hebben overal rolluiken maar met deze hitte helpt dat ook niet meer echt natuurlijk.
    Merken jullie niet over de hele bovenverdieping dat het koeler is dan met zo'n airco? :)
     
  7. minon

    minon Niet meer actief

    Ik denk dat je dan wel een unit met een flinke overcapaciteit moet hebben wil het koeler zijn in de andere kamers. Echt veel koeler wordt het niet helaas.
    Herrie van een mobiele airco: ligt eraan op welke stand die staat. Hier hebben we een zibro die op vier standen kan. Het maakt wel meer herrie dan een vaste unit maar vind het reuze meevallen. Als we slapen zetten we em op de zachtste stand dan is het vergelijkbaar met een vaste unit op de hardste stand.
     
  8. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.818
    394
    83
    paar ruimtes koelen met 1 airco werkt niet hoor. ten eerste met je buizensysteem niet en tweede moet hij dan al mega capaciteit hebben. dan heb je het denk ik over echt al winkel en bedrijfsunits ( dus heel erg duur) wij hebben in bijna elke ruimte in ons huis een aparte unit hangen sowieso op 4 slaapkamers, in de keuken en in de gang. alles van het merk toshiba
     
  9. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief

    Zelfs in een winkel hebben airco's moeite, wij hebben 4 units staan die een medium winkel van koelte voorzien
     
  10. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.818
    394
    83
    dat bedoel ik;)
     
  11. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    wij hebben deze
    Multi Split Air Conditioners | Air conditioning redefined | Daikin

    op zolder...... en hij is PERFECT.. we gaan binnenkort verhuizen en laten exact dezelfde weer plaatsen..

    wordt lekker koud, maakt niet teveel lawaai.


    Je moet alleen wel ruimte hebben ervoor. Gaat idd met heel buizensysteem naar buiten. maar ik heb er geen seconde spijt van gehad
     
  12. Lentekriebel

    Lentekriebel Fanatiek lid

    11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Wij hebben er eentje die alle 3 kamers en overloop koel houdt. Volgens mij moet je bij aanschaf kijken naar de capaciteit. Die van ons zit op 120 m3 en wij hebben een gemiddelde bovenverdieping (qua grootte).
     

Deel Deze Pagina