Vaste voeding op 3 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door WishfulDreaming, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ian mag deze week beginnen met vaste voeding.
    Door zijn reflux is eten nog steeds een ware hel. Zijn melk blijft komen en gaan, de hele dag lang.
    Op aanraden van de huisdokter zou ik al mogen beginnen met gestoomde groentjes. Fruit raadt hij af, omdat dat rauw gegeven wordt, en dat zou moeilijker verteerbaar zijn.

    Zijn er hier nog mama's die met hetzelfde zaten, waaraan ik mezelf even kan vastklampe ;)

    Ik vind het zo zielig voor hem, hij is nog maar 3 maanden en ik moet al met lepeltjes en patatjes beginnen... Maar ach, ik zou er alles voor doen zodat hij zich toch maar een tikkeltje beter zou gaan voelen na elke maaltijd :cry: :oops:
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Patatjes met 3 maand :confused: Of is dat een belgisch woord ?

    In elk geval sterkte.
     
  3. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Patatjes zijn aardappelen hier. ;)
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Whahaha ik dacht al.
     
  5. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    zelf ben ik met +/- 4 en een halve maand begonnen. Maar ze hebben mij ook gezegd dat ik eerder mocht beginnen ivm reflux. Sinds ik begonnen ben met bij voeden is het spugen veel minder! Ik zou gewoon met worteltjes of brocoli beginnen. Zachte smaakjes het eerst. Finn kreeg toen echt krampen van aardappel. inmiddels niet meer, dus ik denk dat hij daar toen wat te klein voor was.

    Heb je ook al voeding tegen spugen geprobeerd? ik heb friso comfort, die wordt dik. Of Nutriton?
     
  6. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Hij gebruikt al nutriton johannesbroodpitmeel in al zijn drankjes (papfles, ingedikte borstvoeding, venkelthee, spa,...)
    Nog steeds heeft hij er last van. Nu het is wel beter hoor, maar hij blijft er enorm last van hebben.

    Ik hoop ook dat het spugen beter gaat als hij op vaste voeding staat. Anders zou ik me daar weer schuldig gaan over voelen. Dan is zijn reflux beter, heeft hij misschien weer erge krampen... Ik mag er niet aan denken :cry:
     
  7. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook een reflux kindje en ben pas met 6 maanden met vast voedsel begonnen maar dit kwam ook vanwege kma.

    Hier is de reflux nog steeds flink aanwezig, en we lopen dan ook weer bij het zkh voor onderzoeken.
    Dus het is echt geen garantie dat de reflux minder word
     
  8. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Hier ook 1 met reflux en ook pas vanaf 6 maanden met vast voedsel begonnen. Fruit lukt niet, daar krijgt hij last van en daar gaat hij meer van spugen. Alleen wat verse banaan lukt wel. Luuk spuugt nog steeds veel alleen na het hapje gaat het wat beter.

    Je geeft dus bv? Ik heb ook een tijd alleen gekolfd en de bv ingedikt met Nutriton gegeven maar het veranderde niks. Op een gegeven moment ben ik gewoon weer bv gaan geven. Qua spugen merk ik geen verschil met ingedikt uit de fles of zo uit de borst. Volgens mijn kinderarts dikt moedermelk vanzelf iets in.

    Maar wat ik eigenlijk wil zeggen, het is geen garantie dat het beter gaat met de reflux. Juist vanwege zijn reflux werd eerder dan met 6 maanden beginnen met vast eten juist afgeraden.
     
  9. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
  10. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb ook met 3 maand het advies gekregen om te beginnen. Reflux is niet vastgesteld maar ze heeft wel veel symptonen. Zeker nadat ik begon met vaste voeding werd het steeds duidelijker. Ik ben dus wel begonnen met af en toe een hapje, maar ik ben er gewoon weer mee gestopt. Met 5 maanden ben ik pas weer begonnen.

    Onze dochter heeft ook moeite met vaste voeding binnen houden. Ik moet alles indikken, er gaat een pakje nutriton per week door bij ons.
    Bij fruit moet ik ontzettend uitkijken wat ik haar geef, te zuur geeft ze over.
    Daarnaast vind ik dat uitgespuugde melk nog tot daar aantoe is, maar uitgespuugd eten is gewoon overgeef en daar word ik soms best verdrietig van...
     
  11. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Tot nu toe is alles van de worteltjes binnengebleven.

    Hij had nu wel sneller terug honger (had wat wortelpuree en een flesje van 150cc op)

    Nu heeft hij terug zijn gewoon flesje van 180cc gekregen.

    Met fruit ben ik niet van plan om te beginnen... Toch zeker niet voor hij 4,5 à 5 maanden is :)
     
  12. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    nou ik hoop dat het binnen blijft en hij geen krampjes of zo krijgt!
     

Deel Deze Pagina